Hallo,
Ik heb bijna drie weken geleden een koortslip gehad. Ondertussen is alles weg en is er niks meer van te zien. Ik ben extreem voorzichtig en kus ook niet met mijn vriendin in die tijd. Nu heb ik vandaag, 3 weken nadat hij helemaal weg was, orale seks van haar ontvangen. Ik heb ergens een verhaal gelezen dat iemand een kus gaf aan zijn vriendin en zij hem vervolgens oraal bevredigde en daarmee hem herpes genitalis gaf. Maar bij mij is de koortslip dus al een langere tijd volledig weg. Moet ik me nog steeds zorgen maken?
Geen zorgen maken......
Oke bedankt. Doordat het niet mogelijk is om met een koortslip herpes het door te geven in de vorm van genitalis wanneer er geen koortslip of symptonen zijn??
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde te vragen of het mogelijk was om herpes genitalis te krijgen van het herpes type 1 virus aan de mond wanneer er geen uitbraak of symptonen zijn?
Dan is het zeer onwaarschijnlijk om zo herpes genitalis te veroorzaken
kan ik er vanuitgaan dat het dus niet veroorzaakt is? En kan ik nog wel orale seks hebben terwijl ik weet dat ik het herpes virus in de vorm van een koortslip in me heb?
Sorry hoor Tandor, maar ik werd daar ineens heel angstig voor
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het RIVM beschrijft namelijk:
De besmettelijkheid blijft bestaan totdat de blaasjes helemaal ingedroogd zijn of dat er een korstje op zit.
Maar bij mij is de koortslip dus al helemaal weg, 3 weken geleden al. Is er nog steeds een kans?
Lees nu eens goed wat je schrijft:
Het RIVM beschrijft namelijk:
De besmettelijkheid blijft bestaan totdat de blaasjes helemaal ingedroogd zijn of dat er een korstje op zit.
Dus: als de blaasjes helemaal zijn uitgedroogd of er een korstje op zit, is een koortslip niet meer besmettelijk.
Het is niet meer besmettelijk als er geen symptomen meer zijn