Ik heb me na drie maanden getest op hepatitis b en nu is dit de uitslag. Maar ik begrijp de opmerking erbij niet. Wie kan me helpen?
----------------------------------------------------------- Hepatitis B serologie -----------------------------------------------------------
Anti-HBs-Ig (CMIA)
Uitslag: <2.0 IU/L (>= 10.00 is positief)
Negatief
Opmerk.: Indien recent gevaccineerd:
>100 beschermd
10-100 beschermd mits betrokkene geen
risico vormt
voor derden
<10 niet beschermd
De opmerking die erbij staat heeft betrekking op de ate van bescherming wanneer je recent voor hep b gevaccineerd bent.
In jouw geval is de test negatief, dus je hebt geen hep b.
En mag ik deze uitslag ook als definitief beschouwen of moet ik opnieuw testen bij 6 maanden?
Meestal is binnen 2 tot 3 maanden een eventuele infectie waar te nemen. Soms duurt dat iets langer.
Er wordt geadviseerd om 6 maanden te wachten voordat je een test doet.
Wat is er gebeurd dat je mogelijk een risico op hep b hebt gelopen?
Ik heb iemand gepijpt zonder condoom. Diegene is niet klaargekomen en ik heb ook niet gedeepthroat.
In Nederland heb je de grootste kans op hepatitis B, door onbeschermd vaginaal of anaal seksueel contact. De kans dat je het oploopt door pijpen of beffen is heel gering.
Ik zou dat persoonlijk niet doen.
Wist je dat je je tegen hep b kan laten vaccineren?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb me na 3 maanden op hep b laten testen
Me huisarts zei dat een hertest niet nodig is maar lees overal op het internet dat je je na 6 maanden opnieuw moet laten testen.
Heb jij hier meer duidelijkheid over?