Ik heb 3 a 4 jaar geleden een korte relatie gehad, ze heeft me niet durven vertellen dat ze me besmet had met GW, maar zorgde wel dat ik erachter zou komen.
Het is de laatste drie jaar erg slecht gegaan en ik heb er verder niet aan gedacht, maar het gaat nu beter en ik wil wel weer een vriendin.
Wat moet ik nu in hemelsnaam doen???
Ik ben gewoon echt heel erg bang om alleen te moeten blijven, geen vrouw, geen kinderen. Ik ga absoluut niet een vrouw besmetten en dan hopen dat ze bij me blijft.
Hoe kom ik in contact met vrouwen van mijn leeftijd, 23, die in dezelfde situatie zitten?
Als je besmet bent met een SOA kun je naar de huisarts, de dermatoloog, de uroloog, de gynaecoloog of naar een SOA-kliniek gaan.
Als je een relatie zoekt kun je naar een café gaan, of naar een datingwebsite, en desnoods naar de bibliotheek. Voor het zoeken van een relatie is deze site niet geschikt.
Ik had deze reactie al verwacht, maar hebben we het niet over gezondheid? Is een relatie, een gezin e.d. niet belangrijk voor je gezondheid? Je geestelijke gezondheid?
Ik wilde geen kwaad doen, ik hoopte een duwtje in de juiste richting te krijgen, maar er is dus gewoon niets. Zo zullen we er ook niet snel vanaf komen met z'n allen
[i]De belangrijkste reden om genitale wratten te behandelen is cosmetisch. De wratten verdwijnen in de meeste gevallen spontaan, zonder behandeling. Maar dit kan jaren duren. Kleine en nieuwe wratten reageren beter op behandeling. De behandeling is intensief, en wordt voorgeschreven door een arts. In veel gevallen voert de patiënt de behandeling zelf uit. Het zelf behandelen bestaat uit het regelmatig, een aantal dagen per week, aanbrengen van een crème of een vloeistof op de wratten. Deze behandeling kan vijf tot zestien weken duren.
De arts kan de wratten ook bevriezen, wegbranden of -snijden. Wegsnijden gebeurt vooral als het er veel zijn (‘trossen’). Dit gebeurt onder plaatselijke verdoving. Ondanks behandeling kunnen wratten nog regelmatig terugkeren. Ook kan het virus na behandeling nog steeds aan anderen worden overgedragen. Bij aanwezigheid van genitale wratten is het verstandig ook onderzoek naar ander soa’s te laten doen.[/i]