Een paar maanden geleden ontdekte ik allemaal bultjes op mijn linker en rechterschaamlip. Ik zag het kwaad er niet van in maar toen de bultjes steeds groter werden en op wratjes begonnen te lijken begon ik mij toch wel zorgen te maken. Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet heb kwam ik erachter dat dit genitale wratjes waren. Ik had er niet echt last van en je voelde ze ook niet heel erg zitten dus ik besloot het maar zo te laten en ik hoopte dat het zo snel mogelijk weg zou gaan, want ik had ook op internet gelezen dat het bij 30% (dacht ik) van de mensen binnen 3 maanden weg zou gaan. Ik kwam ook op dit forum terecht om de ervaringen te lezen van mensen met gw en ik vond het eerlijk gezegd maar een beetje onzin dat mensen zich er zo druk om maakte. Nu ben ik daar zelf echt helemaal op terug gekomen want heel mijn zelfvertrouwen ging eraan en ik kwam op een punt dat ik er echt constant mee bezig was. Ik was telkens bezig met het bekijken of er nieuwe wratjes bij kwamen en of dat je het heel erg voelde zitten. Ik zat ook net in een nieuwe relatie en ik schaamde mij echt kapot en wou eigenlijk helemaal niet meer aangeraakt worden. Ook wou ik niks tegen mijn nieuwe vriend zeggen uit schaamte.
Uiteindelijk dus toch maar naar de huisarts gegaan en die bevestigde al mijn vermoeden, genitale wratten. Uiteindelijk had ik veel eerder naar de huisarts moeten gaan want deze mensen zien echt de gekste dingen en ook dit vinden ze helemaal niet raar. Dus mocht je op dit forum komen en twijfelen of je naar de huisarts hiermee wil, gewoon gaan!
De huisarts heeft meteen met stikstof de wratjes aangestipt. Ik zou 2 weken moeten wachten en dan zouden of de wratjes weg zijn of ik zou opnieuw ze moeten aanstippen.
Na 2 weken zag ik helemaal geen verandering dus heb ik ze nogmaals laten aanstippen met wederom geen resultaat behalve dat er alleen maar meer bij kwamen. Op dit punt zaten de wratjes allemaal als groepjes bij elkaar waardoor het allemaal als 1 grote plek leek. Hierop werd ik weer heel erg onzeker en begon ik mij weer heel erg zorgen te maken want ik had zoveel horror verhalen gelezen dat mensen al jaren met gw liepen en ik wou dat gewoon écht niet.
Toen de 2e keer aanstippen ook niet had gewerkt heb ik de huisarts gebeld en gevraagd voor iets anders. De huisarts heeft mij toen Condyline in de vorm van aanstipvloeistof voorgeschreven. Dit moet je 3 dagen achter elkaar 2 x per dag aantippen en dan 4 dagen niks. Dit eventueel na 4 dagen weer herhalen met een maximum van 4 weken.
Hier ben ik meteen (te) enthousiast mee begonnen. Na de eerste dagen werden alle wratjes wit en de tweede en derde dag werd het een soort wond. Ik ben de 4e en 5e dag echt door de grond gegaan van de pijn en moest zelf thuis blijven van werk. Het was helemaal open gegaan en een soort open wond geworden.
Als je dit spul gebruikt, echt maar een heel klein beetje van het vloeistof op een wattenstaafje doen en kort aanstippen, anders krijg je wat ik krijg en dat is echt geen pretje. Maar.... toen het ging helen waren alle wratjes weg en is het nu weer helemaal mooi glad! In de tussentijd ben ik ook AHCC 6 tabletten per dag gaan slikken dus ik hoop dat als ik dit een halfjaar doe mijn lichaam dit virus helemaal uit mijn lichaam heeft verwijderd. Sowieso merk ik wel aan mijn weerstand dat die sterk verbeterd is, dus ik heb wel echt het idee dat de supplementen wat doen!
Mochten de wratjes alsnog weer terug komen zal ik weer aan de huisarts vragen of ik Condyline mag gebruiken, maar dan zal ik wel wat voorzichtiger doen.
Ik heb nog nooit op een forum iets geplaatst dus ik hoop dat ik niet teveel onnodige informatie heb gegeven maar het is ook wel even fijn om dit alles van mij af te typen.
Ik hoop heel erg dat iemand hier misschien iets aan heeft.
Heel veel sterkte en succes allemaal!
Hoi Allemaal,
Precies 1 jaar geleden ontdekte ik 1 wratje op mijn schaamlip. Ik dacht dat het niet kwaad kon, maar ging toch maar even langs de huisarts. De huisarts bevestigde al snel dat het genitale wratten waren en schreef mij de crème Aldara voor. Ik vond deze crème verschrikkelijk veel pijn doen maar het werkte wel. De wratjes waren bijna helemaal weg na het gebruik van deze crème.
Helaas was het te mooi om waar te zijn en na 1 maand waren alle wratten groter en extremer terug. Ik wist niet wat ik moest doen, dus de huisarts adviseerde mij om de wratjes te laten aanstippen. Mijn advies: doet dit niet! De wratten worden in mijn optiek hier alleen maar erger/groter van (mijn ervaring). De huisarts liep me gewoon doorlopen en ik wist ook echt niet wat ik moest doen.
Toen kwam ik na 3 maanden erachter dat ik ongewenst zwanger was. Het zwangerschapshormoon zorgde ervoor dat de wratten nog erger werden, waardoor ik hele eilandjes op mijn schaamlippen kreeg. Ik voelde me echt verschrikkelijk. Ik wilde geen sex meer met mijn vriend en mijn vriend mocht ook zeker niet kijken in de buurt van mijn vagina. De schaamte die hier bij kwam kijken en de onzekerheid moet je zeker niet onderschatten. Probeer er alsjeblieft met iemand erover te praten en speel open kaart tegen je partner/ de persoon waarmee je date. Mijn vriend heeft mij uiteindelijk heel erg gesteund in dit proces en zorgde ervoor dat ik er niet alleen voor stond. Gelukkig heeft hij geen wratjes overigens gekregen.
Ik heb helaas de zwangerschap moeten afbreken. Daarna was ik het helemaal zat en heb ik elk forum helemaal doorgelezen. Mijn tip: kijk voor de meest recente nieuws over genitale wratten op de app Reddit. Op Reddit heb ik heel veel informatie mogen inwinnen en dat zorgde ervoor dat ik mijn levensstijl compleet heb omgegooid.
Ik eet gezond, slik vitamines, slik AHCC 3 x per dag sinds januari en ik heb het wondermiddel Condolyine gebruikt. Condolyine heeft ervoor gezorgd dat mijn ergste wratten met een half jaar weg waren. Ik heb het spul 6 maanden lang met tussenpauzes gebruikt. Ik weet dat dit wordt afgeraden, maar in mijn optiek is dit mijn redding geweest. Ook het slikken van AHCC heeft ervoor gezorgd dat ik sinds 2 weken helemaal schoon ben.
Als je dit leest... alsjeblieft houdt hoop. Ik weet wat voor moeilijke tijd je doormaakt, maar geloof me het wordt echt beter!