Bij mij (man) is chlamydia geconstateerd. Ik heb azitromycine meegekregen 2x 500 Mg en tegelijk ingenomen.
Na het lezen van de verpakking herinner ik me dat ik azitromycine al 2x eerder heb genomen (verspreid over de afgelopen 2 jr) voor een luchtweginfectie (beide keren had ik een kuur van 3 dgn 500 Mg per dag) Kan de chlamydia bacterie nu resistent zijn voor de antibiotica of niet?
Dat is niet erg waarschijnlijk. Je had de chlamydia bacterie toch nog niet toen je die andere kuren hebt gehad?
Nee had toen geen chlamydia. Ook nog nooit gehad. Wanneer wordt de bacterie dan resistent?
Dat is een nogal ingewikkeld verhaal. Dat duurt jaren voordat een bacterie resistent wordt voor antibiotica. In Nederland zijn daar wart chlamydia en azitromycine betreft nog geen gevallen van bekend.
Ik heb het medicijne 4x ingenomen 1daagse kuur en voelde me zo beroerd. Heb na een uur of 2 alles overgeven en diarree (heb het ingenomen zodra ik thuis kwam van school weet het niet meer precies maar volgens mij zit er iets langer dan een uur tussen). Maar na een uur is het medicijn toch al opgenomen in je lijf? Moet ik nu opnieuw een kuur doen?
Je kan het best contact opnemen met de arts die het heeft voorgeschreven want een uur is te kort.
Bedankt voor uw reactie. Excuses ik heb berekend er zat 3 uur tussen. Heeft het medicijn dan wel zijn werking gedaan? Na hoeveel uur is het wel opgenomen door het lichaam?
Ik moet dit echt weten want ben nog opgestaan met weer diarree en volgens mij is dat niet de bedoeling. Ik bel vanmiddag even als dit nodig is naar de hp.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies