ik ben nu al twee keer behandeld voor chlamydia, na de eerste keer had ik nog steeds symptomen. Het is een twijfel geval of ik toen opnieuw besmet ben door mijn vriendin of dat de medicijnen niet goed werkte.(we hebben het alleen met condoom gedaan maar wel veel handwerk enzo).
Nu na de tweede behandeling heb ik na anderhalve week na iname van de eenmalige kuur(azitrominicine) nog steeds last van vage klachten: soms vaak unineren, ligt brandend gevoel bij plassen, en het vervelendste: als ik ejaculeer ervaar ik bij het laatste beetje sperma dat eruit komt een heel naar pijnlijk brandengevoel in mij penis.
Kan het zo zijn dat ik nog steeds chlamydia heb? Of heb alleen nog symptomen? Werken de antibiotica niet? Heb ik iets amders? Volgens de doktor hadden de symptomen al weg moeten zijn en gaan we nu kijken naar iets amders maar ik denk dat het toch met die chlamydia te maken heeft.
Ik denk dat het inderdaad goed is dat er toch even verder wordt gekeken. LGV bijvoorbeeld of Mycoplasma gentalis. Een andere mogelijkheid is dat de azitromycine inderdaad niet goed werkt. Dan zou er voor een andere langere behandeling moeten worden gekozen met een ander antibioticum.
Ik heb precies een zelfde probleem is het bij je nog opgelost door een andere kuur te nemen, of was het wat anders?
heb zonder soa test nieuwe antibiotica gekregen, iets van docytrimicide ofso. 7 dagen 2 maal daags. Klachten verdwenen maar komen nu langzaam terug lijkt wel. Morgen maar weer ff naar de dokter. Dan vragen of ze t kunnen checken en als ik t nog steeds heb vragen om sterkere behandeling? Ik weet t ook niet meer..
ik denk dat het verstandig is om alle twee een controletest te doen.
Heeft je vriendin ook een tweede kuur gehad?
vriendin is opnieuw getest en weer positief terwijl we het in de tussentijd met condoom hebben gedaan. ik word er ondertussen er moe van. vandag weer laten testen en alles aan de dokter uitleggen. kan het zijn dat ik resistent ben tegen docycycline en azitromicine? zoja wat zou dan de oplossing zijn? de dokter wilt ook dat ik een algemene test voor hiv,hepatites en syflis doe. dit zijn echter nare tests heb ik begrepen, waar ook kosten aan verbonden zitten. Ik heb van geen een van deze soas symptomen. kan ik deze test ook gewoon niet doen of is het echt heel dom als ik dat niet doe?
Het zijn toch de aangewezen antibiotica voor chlamydia. Resistentie tegen alle twee is niet bekend.
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om een volledige soa test te laten doen. Vraag dan ook om een LGV test.
Hoe oud ben je?
Jullie hebben beiden geen andere contacten gehad?
Gebruiken jullie gezamenlijke toy's?
Hebben jullie wel gemasturbeerd/gevingerd tijdens de kuur of de eerste 10 dagen na de kuur?
zelfse bedpartners en ja wel dus gevingerd en gemastubeerd (elkaar) en 'onvoorzichtig' gedaan dus mn penis is wel in aanraking gekomen met de vagine(niet erin maar ertegen aan) nu moet ik mn urine opsturen en word er toch getest op resistensi
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dat was dan allemaal niet zo handig.. Zo kunnen jullie elkaar dus blijven besmetten en kan de kuur dus voor nop zijn geweest..
Richtlijn is om minimaal 7-10 dagen na de kuur geen seks te hebben. Ook niet masturberen........
oke inderdaad niet zo slim inderdaad. Nu zijn we inderdaad van plan helemaal geen seks meer te hebben totdat we allebei volledg chlamydia vrij zijn. Ik heb nu zelf heel bang dat de chlamydia een plas buis vernauwing heeft veroorzaakt. Als ik de behandelingen en complicaties daarvan bekijk word ik er al bang voor. Is dit iets veel vorkomends bij mannen?
Chlamydia geeft doorgaans weinig problemen bij mannen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar doorgaans valt dat allemaal mee.
oke ja ik maakte me al meteen zorgen over. Af en toe ervaar ik namelijk wat pijn tijdens de ejacultaie. dit heb ik een tijdje na de eerste besmetting gekregen en heb ik tot nu toe af entoe
Dit is wel iets om met de arts te bespreken. Het kan wel een gevolg zijn van de chlamydia infectie..maar een vernauwing van de plasbuis lijkt me niet zo voor de hand liggend
Toen ik het aan de arts vertelde zei hij idd ook dat t door de chlamydia kan komen. Ik hoor volgende week de uitslag en de resistensie, dus welke antibiotiba zal helpen tegen deze chlamydia bacterie. A
Nog maar even afwachten dan...