Hallo,
Ik heb tijdens het douchen een jongen omhelst onder de douche, zijn (besneden) penis kwam wel even in contact met mijn vagina, ik was echter niet opgewonden dus vaginaal vocht is niet op zijn penis gekomen.
Echter heb ik er niet bij stil gestaan maar ik had toen een chlamydia infectie...
Kan ik die jongen besmet hebben? Het was slechts 2 sec contact, mijn vagina was niet "nat" en er was heel veel zeep en water bij.
Tessa
Ik acht de kans uiterst klein.
Maar het kan dus wel?
Hij had een "halve" stijve en die is wel heeeel even tegen mijn schaamlippen geweest. Voor de tijd van een korte omhelzing, pakweg 2 sec.
Ik durf het hem niet te vertellen, acht je het nodig om hem op de hoogte te brengen om hem te laten testen?
Tessa
Zoals gezegd ik acht de kans uiterst klein. Niet erg waarschijnlijk.
Maar 100% garantie kan ik je niet geven.
Ok bedankt, ik ga er van uit dat de kans dan ligt op 1% of minder? Ik ga het hier bij laten dan, bedankt voor de hulp!
Tessa
Zou de aanwezigheid van water en zeep invloed hebben op de levensvatbaarheid van chlamydia op en tussen mijn schaamlippen? Of zit de chlamydia meer in het vaginaal vocht?
Vaginaal vocht is zeker niet op zijn eikel geweest maar wel contact met mijn schaamlippen en zijn eikel. Mijn vagina was net voordien gewassen...
Heeft dit alles enige invloed op de kans, positief of negatief?
Tessa
Water en zeep hebben daar geen invloed op. De bacterie zit ook niet alleen maar in vaginaal vocht maar voornamelijk in de slijmvliezen. Maar zoals al gezegd acht ik de kans uiterst klein en nier erg waarschijnlijk.
Is de binnenkant van de schaamlippen, die vooral uitwendig aanwezig zijn eigenlijk slijmvlies of meer de binnenkant van je vagina zelf?
Is de eikel een slijmvlies?
Moet de chlamydia in zijn plasbuis komen?
Sorry voor de vragen,
Tessa
Tessa?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Eikel en binnenste schaamlippen zijn slijmvlies inderdaad.
De chlamydia hoeft niet in zijn plasbuis te komen maar in contact met zijn eikel.
Laatste vraag, dus door dit contact kan het wel. Je zegt dat de kans onwaarschijnlijk is. Is dit dan om de duur van het contact of omdat er mss in de vagina zelf veeeeel meer chlamydia is. Is daardoor de kans groter?
Eigenlijk wil ik weten waarom exact de kans bij mij zoveel kleiner is?
Laatste vraag sorry.
Tessa
Het meeste risico is er wanneer de penis in de vagina met het slijmvlies in contact komt. Daar is de bacterie nl het meest aanwezig. De duur van het contact is minder van belang.
Dus als er een penis tegenkomt, 1 sec of 10 minuten maakt geen verschil? Ik weet dat het mogelijk en niet rechtlijnig te beoordelen valt maar kan je iemand in procenten het risico op overdracht uitdrukken in mijn geval...
Mss moet ik ook maar eens iets posten in het vakje hypochondrie...
Daar kan je natuurlijk niemand antwoord op geven.
Het enige wat ik je hierover kan zeggen, had ik al gezegd. Ik acht de kans erg klein en niet waarschijnlijk.