7 dagen is voldoende
Goedendag,
Ik heb een vraag betreft een soa en anitbioticakuur. Mijn vriendin en ik hebben donderdag 2 pillen azitromycine genomen alleen heb ik vandaag haar orale seks gegeven, is er nu een kans dat ik het in mijn keel heb zitten en de eerst volgende keer als ik haar weer oraal bevredig ook doorgeef weer aan haar? ook hebben we haar vibrator gebruikt kan ze hierdoor besmet raken?
ik hoor het graag.
Ja dat kan. Ik weet niet of de arts of apotheek het niet heeft verteld, maar je zou geen seks moeten hebben tot 7 dagen NA de kuur
Oh, nee dat is ons beide helaas niet verteld.. Wat raad u nu aan? Een nieuwe kuur? Of 3 weken wachten en dan weer testen?
En betreft het speeltje, ik las dat chlamydia het niet overleeft buiten het lichaam, kan het toch zo zijn dat het speeltje sinds woensdag chlamydia bevatte en het nu heeft doorgegeven weer aan mijn vriendin?
groetjes
Eerst nog eens testen. En ja het speeltje kan besmet zijn, dus kun je het zo weer overdragen
Ik heb vandaag de 1000mg kuur gehad, deze heb ik om 11 uur ingenomen. Nu heb ik rond 16 uur gemastrubeerd, is dit erg voor de kuur of kan het nog genezen als ik dit 7 dagen rust geef
Goedeavond,
Ik heb 29-09 sex gehad met me huidige vriend. Alleen blijkbaar ben ik besmet met chlamydia aangezien ik ineens een test moest doen voor mijn spiraaltje te laten plaatsen ( zit nu aan de pil). Dit is dan een soa waarmee ik dus langer heb gelopen aangezien ik een vervelende ex heb gehad die meerdere malen vreemd ging op me dus ik me zelf nu ook moet testen op me vruchtbaarheid.
Ik heb vrijdag mijn uitslag gekregen en helaas was ik nog op werk en kon k mijn antibiotica kuur niet ophalen dus moet ik wachten op maandag😵💫.
Ik zit er heel erg mee van omdat ik kort geleden sex heb gehad met me vriend, wnr moet ik beginnen met de antibiotica want dalijk begin ik met de antibiotica en ben ik ermee klaar en duikt de besmetting weer op van de laatste keer dat we sex hebben gehad aangezien het geen 2 weken geleden is.
Of is de ( her ) besmetting meteen actief.
Ik hoop dat je me vraag begrijpt. Ik maak me nu best zorgen aangezien ik nu geen huisarts kan bereiken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Je moet zelf zo snel mogelijk met de antibiotica beginnen en je vriend moet zich laten testen en ook een kuur doen.