Hallo,
Ik heb een jaar terug een soa opgelopen chlamydia, en behandelt.
ik weet niet hoelang ik er mee gelopen heb, ben dus bang om nu dus nooit kinderen te kunnen krijgen.
Ben nu 17 jaar.
Maar ben zo bang dat ik nu nooit meer kinderen zou kunnen krijgen..
Terwijl ik het zo graag zou willen.
Kan iemand me advies geven ?
Bedankt.
MVG A [img size=500]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/Mooie_bloem.jpg[/img]
Hoi A,
Ik dacht ik reageer is op jouw bericht. Ik weet namelijk al zolang ik me kan herinneren dat ik moeder wil worden. Sinds een jaartje hebben mijn man en ik besloten om er aan te beginnen. Ik ben altijd ontzettend bang geweest dat het misschien niet zou lukken om zwanger te worden juist omdat ik dat zo graag wil. Dus ben ik naar de gynicoloog gestapt, die had bij mij wat bloed afgenomen om op onder andere chlamidya te testen. En wat blijkt.....ik heb chlamidya gehad zonder dat ik het door had! Mijn wereld stortte in! Zie je wel ik wist dat er iets mis was met mij! De volgende stap was een kijkoperatie om te zien of het schade ( verklevingen of littenkens) heeft achtergelaten. Op de dag van mijn operatie had mijn man ook zijn zaad laten controleren, maar daar maakte ik mij eigenlijk geen zorgen over, omdat hij al een zoon heeft. Ik was heel gespannen voor de operatie, want ik dacht het is nu erop of eronder. De arts zou na de operatie de uitslag geven en zodra ik mijn ogen weer open deed zei hij zachtjes..... het was allemaal goed! Je baarmoeder en eileiders/stokken zien er prima uit!!!!
Ik heb daar tranen met tuiten gejankt van blijdschap natuurlijk!!!! Een paar dagen later kregen wij ook de uitslag van het sperma onderzoek en dat was ook super goed!!! Dus niks aan de hand met ons.....pffff pak van mijn hart. We zijn weer voor een half jaar weg gestuurd en moeten druk gaan klussen hihi.
Voor mij was deze bevestiging dat er niks mankeert aan ons heel belangrijk, ik was daar namelijk zo ontzettend bang voor en was daardoor ook ontzettend
obsessief bezig met zwanger worden. Nu kan ik opgelucht adem halen en met plezier bezig zijn om een babytje te krijgen. Ik hoop dat je wat hebt aan dit hele verhaal en dat het dus niet altijd gevolgen hoeft te hebben op je vruchtbaarheid.
Liefs, Tracy