Als je een antibiotica kuur slikt, de doxycycline 7 dagen. Behandel je daarmee zowel de vaginale als anale infectie. Of los van elkaar.
Met de juiste dosering wel. 7dagen 200 mg per dag
Had je dan ook een anale infectie?
Nee niet op getest, er is ook geen anale sex geweest, ook niet aangeraakt bij anus. Alleen vaginale sex, daar wel positief getest. vroeg me af of je dan ook met testen?
Dat lijkt me dan niet nodig. Maar de dosering zou volgens de richtlijnen 200 mg per dag moeten zijn voor 7 dagen
dus op anale chlamydia niet testen, de vaginale chlamydia is niet overgegeven door mezelf naar anaal? omdat deze 2 zo dicht bij me kaar zitten...
Lijkt me niet nodig. Kruisbesmetting komt niet zo vaak voor.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Toch geeft het internet aan, dat er 80% kans is dat als je het vaginaal ook anaal hebt, ondanks dat het er niks anaal is gebeurd.
Tsja... je stelt je vraag, krijgt van John een goed en deskundig antwoord, en gaat dan "het internet" op voor vooral héél betrouwbare informatie.
Bacteriën springen niet, en kunnen niet verhuizen. Ze blijven lokaal (vaginaal) en verkassen niet ineens naar een stukje verder (anaal). Als er dus geen direct contact is geweest (vinger in vagina, daarna in anus) is de kans op co-infectie niet heel groot.
Mijn advies: als het goed is, test je na enkele weken na de antibiotica of de infectie vaginaal echt weg is, toch? Althans, dat hoort in het protocol, dus ik verwacht dat je behandelaar dat ook geadviseerd heeft. Als je dan die test gaat doen, laat dan direct anaal mee-testen, dan gaat dat in vrijwel een enkele moeite.
Laat je dan testen. Je zou sowieso een controle test moeten doen 3 weken na de behandeling
Dorgaans is de behandeling hetzelfde. Maar de dosering moet dan wel hoger zijn. Je kunt het met je arts bespreken