Goedeavond,
Sinds half jaar heb ik een vaste vriendin waar ik alleen seks mee heb gehad en met niemand anders.
Ik heb na mijn laatste relatie mij zelf al laten testen en heb nooit een SOA gehad. Een week geleden besloten tegelijkertijd te gaan voor een test. Uitslag: Zij had Chlamydia en ik niet. Betekent dit dat zij vreemd is gegaan? Ik lees allemaal dat de besmetting kans groot is 50-70%. We hebben half jaar onbeschermd seks gehad. Ik snap er helemaal niks van en zit vol met vragen. Zelf geeft ze echt aan niet vreemd te zijn gegaan. Maar tegenwoordig weet je het ook niet meer.
Kan iemand mij alstublieft een verklaring geven.
Oh ja ze had ook hiervoor 2 relaties gehad. En ze heeft ook klachten vandaar dat we de test deden.
Ik denk toch dat het dan om een recente infectie gaat
Ondanks dat chlamydia enkeke jaren bij een vrouw kqn sluimeren is een recente besmetting meest aannemelijke geval. Vooral omdat ze klachten heeft. Ps van vrouw naar man is kans ongeveer 40%, vandaar recente besmetting aannemelijker is.(anders had jij eerder ook al besmet zijn, als jullie onveiluge seks hebben)
Bedoel je hiermee dat ze recent de infectie heeft opgelopen bij een andere man? Dus dat ze is vreemd gegaan?
Ik dacht misschien heeft ze het van de vorige relatie en heeft me lichaam de chlamydia zelf bestreden. Ik zelf heb 0 klachten gehad afgelopen 6 maanden.
Een recente infectie dus
Update:
Op de dag dat ik wist dat me vriendin Chlamydia had heb ik de huisarts gebeld en die hebben me voor de zekerheid een kuur gegeven van 1 dag.
Sinds vorig week zaterdag kreeg ik opeens klachten. Woensdag naar de huisarts gegaan voor een test. En je raad het. Ik heb Chlamydia. Nu weer 1 kuur gekregen. Kan iemand mij verklaren hoe dit kan. Ik heb met me vriendin tijdens de kuur alleen bescherm seks gehad met condoom. Pas na 3 weken onbeschermd seks. Kan het zijn dat de kuur niet goed heeft geholpen? Ik ben zeer verward. Alles wat ik op internet kan vinden over de soa chlamydia, spreekt tegen wat ik zelf meemaak.
Wat ik ook raar vind is dat als ik de Chlamydia in eerste instantie zelf had bestreden, waarom heb ik het nu weer dan. Als ik de huisarts of verpleegkundige vraag dan kunnen me niet echt een specifiek uitleg geven. Ik probeer te achterhalen of me vriendin nu wel of niet is vreemdgegaan. pff..
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Een kuur voor een dag lijkt me ook Erg apart.
je vriendin heeft je chlamydia bezorgd (symptomen kunnen best na enkele weken pas komen) dus gewoon de 7 daagse kuur doen.
Hallo Joo,
Mij is bekend dat je de 7 daagse kuur alleen krijgt als je ook Chlamydia anaal hebt opgelopen. Dit was bij mij niet het geval. Verder lees ik dat een kuur van 1 dag goed genoeg is. Hoe kom je hierop dat een kuur van een dag apart is?
Een kuur voor een dag is niet apart. Het is een normale behandeling van chlamydia.
Beste
Ik heb chlamydia gehad en heb 10 dagen 2keer per dag doxycyline geslikt na de kuur netjes 11 dagen ook geen seks en niet gemastrubeert. Na die dagen 1 keer onveilige seks gehad na de seks een week gewacht en nog een soa test gedaan alles negatief. Zou ik die partner nog besmet kunnen hebben ofniet??
Nee dus