Dank voor uw reactie. Ik ben toch enigszins gerustgesteld!
Ik schrok vannacht wakker omdat ik iets warms voelde in mijn kruis. Ik merkte meteen dat ik heel nodig moest plassen en dat was al begonnen. Mijn onderbroek was flink nat. De rest op de wc geplast. Ik ben 30. Hebben meer mensen dit wel eens?
U man gaat dit ongetwijfeld begrijpen en u hierin steunen zodat u zich voor hem in elk geval niet hoeft te schamen. Vertel het hem als het weer eens grbeurt zodat u zich daar geen geen zorgen meer over hoeft te maken.
Hallo mede 'bedplassers',
Ik ben 32 jaar en ook ik heb de laatste jaren weleens bijna in bed geplast. In mijn geval komt dat door slaapmedicatie (ik gebruik Natrium Oxybaat oftewel 'medische GHB' ) voor mijn Narcolepsie. Daardoor slaap ik zo diep dat ik soms niet wakker wordt van het signaal dat ik moet plassen.
Vaak droom ik daarbij dat ik heel nodig moet plassen en geen toilet kan vinden.
Ik heb ook last van het prikkelbare darmsyndroom en sinds ik de slaapmedicatie gebruik is het me eenmalig overkomen dat ik 'nr 2’ heb laten lopen in bed 's nachts. De schaamte die je dan voelt en ook voor je partner is niet te beschrijven! Sta je dan om 01:00 uur in de nacht je beddengoed te verschonen, vloer te dweilen en te douchen terwijl je 'high' bent van de medicatie...
Mijn vriend maakte er gelukkig niet zoveel van. Die lag heerlijk te snurken op de bank tot ie weer het bed in mocht.
Ik ben daarna echt een aantal dagen bang geweest om te gaan slapen. Vooral als ik last van mijn darmen heb durf ik niet goed te gaan slapen terwijl ik de avond voor het 'ongelukje' totaal geen last had van mijn buik.
We hebben nu een waterdichte matrashoes en daardoor maak ik me minder zorgen. Mocht het vaker voorkomen zou ik er geen probleem mee hebben een luier te dragen 's nachts. Liever dat dan dat alles onder zit en je midden in de nacht aan het werk moet!
Lang verhaal kort: bij mij is de oorzaak duidelijk. Als je zonder reden (dus geen medicatie, drugs, of drinken kort voor het slapengaan) opeens vaak in je bed begint te plassen of poepen vind ik dat wel een reden om eens langs de huisarts te gaan.