Hoi allemaal, voor mijn afstudeeropdacht doe ik onderzoek naar mensen die benzo's gebruiken of gebruikt hebben. Het gaat hier dus om oxazepam, temazepam, zopiclon, enzovoorts. Ze worden vaak voorgeschreven bij slaapproblemen, angstproblemen en depressie.
Sinds 1 januari worden deze middelen voor veel mensen niet meer vergoed, en daarom willen veel mensen stoppen of minderen met deze middelen.
Helaas weten we nog niet veel over de gebruikers van benzo’s. Daar wordt nu onderzoek naar gedaan, en jij kunt ons daarbij helpen! Door het invullen van de vragenlijst op http://www.benzo-onderzoek.nl help je andere mensen met stoppen, ook als je zelf niet wil stoppen.
Het onderzoek is volledig anoniem, en iedereen die benzo’s gebruikt of wel eens gebruikt heeft mag meedoen!
Dus gebruik je benzo's, heb je ze ooit gebruikt of ken je mensen die dat hebben? Help me met mijn onderzoek, want hoe meer mensen mee doen hoe beter!
Alvast bedankt en ik wens jullie allemaal een fantastische nachtrust toe!
Stoppen met benzodiazepine
http://www.dokter.nl/forum/Medicijnen/192058-Stoppen-met-benzodiazepine.html
Hoi robin.Ik zal je mijn ervaring als gebruiker geven.Ik ben het grootste gedeelte van mn leven aan drugs verslaafd geweest met name het roken van cocaine!!Ik kon nergens meer rust vinden en was compleet gestoord om het zo maar te noemen.Van pammetjes had ik nooit gehoord en ook geen intresse.Ik kreeg toen de oxazepam 50 mg en de flunitrazepam 2 mg die ik nu ongeveer 8 jaar gebruik.Ik heb door deze middelen wel enigzins rust gekregen maar heb nu weer ernstige slaap problemen.De bedoeling is dat ik de oxazepam overdag gebruik maar heb dit weten af te bouwen naar 1 tablet per dag.Als ik sávonds naar bed ga neem ik de andere oxazepam om in slaap te vallen maar rond een uur of 2 ben ik weer wakker en neem dan de flunitrazepam om dan door te kunnen slapen tot een uur of 05.00 en als ik geluk heb tot 06.00.Ik besef donders goed dat ik door deze tabletten mn hele dag en slaap ritme heb verstoord en vraag me ook af of dit ooit weer goed komt.Ik sta onder behandeling bij tactus al jaren maar ook deze mensen weten volgens mij niet goed wat ze met me aan moeten.Mijn drugs probleem is door deze tabletten met 80% afgenomen maar heb er weer een andere verslaving voor terrug gekregen.Als ik probeer te stoppen met deze tabletten heb ik weinig last van de ontwennings verschijnselen maar word weer vreselijk onrustig en sta dan in korte tijd weer bij de coffeeschop om een grote hoeveelheid hasj te kopen!!!Dus om een lang verhaal kort te maken heb ik wel baad gehad bij deze middelen maar hoe gaat het nu verder???De toekomst zal het uitwijzen maar ik zie het zwaar in om van deze middelen af te komen!Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt gehad en wens je veel succes met je verder onderzoek naar deze nare tabletten.Mvg