Nee, ik bedoel ook niet dat we meer kans zouden maken op die ziektes. Ik vraag me af of volwassenen met pavor nocturnus vaker dan gemiddeld migraine hebben. Vandaar dit kleine onderzoekje ๐
mlein: zo apart ! Jij hebt dus dezelfde vage golven in je hoofd als ik :p hihi en hoe oud ben jij als ik vragen mag?
Ja rivotril... precies... dat pavor nocturnus iets neurologisch is, .. daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd. Ik ben ook zo benieuwd of er ooit nog eens een goed onderzoek naar wordt gedaan... hoor dan graag de uitslag. Tis toch maar een vreemd fenomeen.
In mijn familie ook geen andere neorologische ziekten. Wat wel raar is, is dat ik 6mnd geleden ineens hele rare neurologische klachten kreeg. Men dacht (vandaar ook mijn eeg) dat ik misschien beginnend MS had... niet godzijdank ! Maar wat het dan wel is geweest? ja vit b12 tekort,... maar verder ? toch raar he
Haha, jep, ook rare golven... ๐ Ik ben 32. En jij? En jij Basilicum? Ben jij trouwens ook een vrouw?
Ik hoop ook dat er ooit eens meer over uit te leggen is, dat we in ieder geval weten wat er nou precies gebeurd.
En wat een naar verhaal joh Kim, dat je die rare klachten kreeg... Is alles nu in orde?
Basilicum; ja iets neurologisch lijkt het sowieso te zijn hรจ en ik ben ook benieuwd of meerdere mensen "hier" migraine hebben!
Ik ben uit juli 1982 ๐ Dus ben nu 29 ... en ik ben een vrouw en woon in het midden van het land.
ja die klachten zijn nu gelukkig over .... waarschijnlijk was het een nasleep van mijn ziekte tijdens de zwangerschap (hellp-syndroom) .. maar het blijft raar. Ik kon mijn armen en handen niet meer goed bewegen en ze leken veel zwaarder dan normaal.. zo apart was dat. Ook heel eng, dacht echt dat ik MS had. Had ook tintelingen overal in mijn lichaam en zware benen. Doodeng... ben echt blij dat ik daar nu geen last meer van heb.
Nu alleen nog die stomme nachtaanvallen.
Yep, vrouw, 49 jaar.
Al vanaf puberteit dagelijks chronische hoofdpijn en migraine, sinds 18e jaar ongeveer pavor nocturnus. En toevallig werd mij ook aangeraden vitamine b12 te gaan gebruiken ivm migraine.
Fijn dat de klachten nu over zijn Kim, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
Het is lastig hรจ, verbanden te leggen hier... Ik heb ook al jaren last van veel hoofdpijn en migraine. Er is mij nooit iets over vitamine b12 gezegd (kan ik sowieso gaan proberen). Maar Kim heeft dus geen extreme hoofdpijn.
En ook heb ik hier verhalen van mannen gelezen... alhoewel er meer vrouwen lijken te zijn met pn. En de leeftijden lopen ook uiteen! Ik heb sinds ongeveer mijn 20e pn. En toen ik nog jong was slaapwandelde ik.
Ben overigens ook van juli (maar dan 1979). ๐
Ik heb eens gegoogled op slaapverlamming.....als je naar de verschijnselen kijkt lijkt het daar wel eens op....ik herken dit wel....niet als ik direct inslaap, maar soms tijdens de nacht....bij mij is het alsof ik niet in mijn lichaam zit....en met een schok wakker wordt... De angst dat het weer gebeurt kan dan toeslaan.
he wat apart, dat heb ik dus ook wel eens, zo'n slaapverlamming... wist alleen niet dat het zo heette!
Dan wordt ik wakker en kan ik mijn armen ff niet bewegen, duurt nooit lang... maar dan is het net, of ik uitgeschakeld sta !! Bizar
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik ben even nieuwsgierig of er bij pavor nocturnus nog een bijverschijnsel is, namelijk dat je dingen anders ziet, wellicht voor het slapen gaan of als je toch wakker wordt 's nachts. En met anders zien bedoel ik bijvoorbeeld dat voorwerpen heel groot of juist heel klein lijken, of dat de muur in de kamer ineens heel ver weg lijkt te zijn?
Mijn zoontje heeft van het laatste regelmatig last, maar wordt 's nachts vaak ook schreeuwend en angstig "wakker" (is dus niet wakker). Vandaar mijn vraag.
Groeten, Mathilde
Dingen anders zien herken ik wel uit mijn jeugd. En van mijn kind. Ik denk pavor nocturnus en dit twee aparte dingen zijn,(wel allebei neurologisch)Bij mij is de dingen anders zien (dat was inderdaad heel eng), overgegaan bij het ouder worden.
Ik heb het probleem voor mezelf gelukkig gevonden. Wel ben ik van mening dat het helemaal niet zeker hoeft te zijn dat het bij anderen ook helpt. Ik wil het jullie uiteraard toch niet onthouden.
Ook ik had last van Pavor Nocturnus vanaf mijn vroege jeugd tot 6 maanden terug(ik ben nu 38 jaar). Ernstige angstaanvallen 's nachts 4 van de 7 dagen in de week. Geen idee hebben waar het over ging achteraf, maar volledig overstuur en afgemat wakker worden.
Na een bezoek aan de huisarts die geen idee had wat ik ertegen kon doen als eerste naar een acupuncturist geweest, maar de resultaten waren minimaal.
Daarna als probeersel naar een Neurologisch Chiropractor gegaan. Deze man wist direct waar ik het over had wat betreft de slaapproblemen, maar vertelde erbij dat iedereen anders reageert op zijn behandelingen.
Na 2 behandelingen heb ik nooit meer last gehad. De klachten zijn voor 100% weg. Ik heb het dan niet over een gewone droom of zoiets. Dat hoort er gewoon bij denk ik.
Ik hoop dat er iemand wat aan heeft.
Hallo,
Wat een herkenbare verhalen allemaal.
Ik ben 37 jaar en heb al een jaar of 11 pavor nocturnus. Ik weet dit echter pas een jaar of 3. Toen ik de eerste keer met de klachten naar de huisarts ging, zei deze dat dit niets is. Mijn volgende huisarts nam de klachten gelukkig wel serieus en stuurde mij door naar een slaapcentrum.
Ik kan me de angsten de volgende bijna altijd nog herinneren. Ook ik heb mijn vriend wel eens vol op zijn neus geslagen, ook schold ik hem vaak uit. De nachtelijke hallucinaties zijn zo realistisch, dat ik ook wel eens 112 heb gebeld omdat ik zo bang was, gelukkig had ik dit weer weggedrukt. Hoe moet je dit anders uitleggen.
Ik heb 2 soorten medicatie geprobeerd, rivotril en gabapentine, beide werd ik alleen nog maar moeier van overdag. Dus op het moment gebruik ik niets. Ik ben vaak overdag ook moe en doe regelmatig een middagdutje. Mijn sociale leven staat daardoor ook op een laag pitje.
Lees ook:
Nachtmerrie
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/164057-Nachtmerrie.html
Nachtmerrie
http://www.dokter.nl/forum/Slapen/258059-Nachtmerrie.html
Nachtmerries
http://www.dokter.nl/forum/Psychiatrie-overigen/99901-nachtmerries.html
Niet durven slapen
http://www.dokter.nl/forum/Slapen/283784-niet-durven-te-slapen-vanwege-nachtmerries.html
Nachtmerries
http://www.dokter.nl/forum/Psychiatrie-overigen/101217-nachtmerries.html
Soort Nachtmerrie
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/287371-Soort-nachtmerrie.html
keessie: goed dat je je verhaal/oplossing deelt met ons. Welke chiropractor ben je geweest?
Mila: welkom ! ik ben ook geen voorstander van medicatiegebruik, lees er eigenlijk ook niet veel positieve verhalen over, je krijgt er ook weer bepaalde klachten van , dus liever niet.
Hier gaat het nog steeds op en af ! Soms 3x per week een aanval, soms weken niet. Toch vreemd he !