Hoi! Na het lezen van dit alles zag ik er behoorlijk tegenop.
Het is nu 2 dagen geleden en ik ben echt positief, was er vanuit gegaan dat ik helse pijn zou hebben maar overdag met de paracetamol en naproxen voel ik het, het is vervelend maar qua pijn eigenlijk weinig tot niet! Heb er jaren mee gelopen maar ben zo blij dat ik dit heb gedaan.
Vond aambeien weg laten halen veel pijnlijker!
Hier de update tot nu toe!
Het is nu 8 dagen na de operatie. Ik heb gehuild voordat ik onder narcose ging, omdat ik erg bang was voor de pijn. Er zijn bij mij 2 marisken weg gehaald die onderaan met elkaar waren verbonden, dus een best groot stuk in 1 keer. De eerste 3 dagen heb ik geen toilet bezoek gehad. Wellicht onbewust durfde mijn lichaam niet. De pijn voel die dagen echt mee. Ik voelde iets, maar geen pijn, kon ook gewoon zitten. Het eerste toilet bezoek na 3 dagen was wel echt pijnlijk. Dit kwam mede omdat de zakjes voor soepele ontlasting nog niet werkte en na 3 dagen de ontlasting was versteend en er dus uit moest. Hierna meteen de dokter gebeld dat ik de pijn niet trok en toen moest ik 2 zakjes per dag slikken. De dag erna moest ik weer naar de wc en dit viel me alles mee. Wel wat pijn maar niet ondraaglijk en snel weer verdwenen. Nu sinds een dag of 4 kan ik eigenlijk al zeggen dat ik pijnloos ben. Ik voel het, maar het is zelfs geen vervelend gevoel meer. Ik vergelijk het een beetje met een dag flinke diarree hebben gehad en een beetje schraal door het vegen. Zo voelt het. Slikte na 3 dagen al geen pijnstillers meer ook. Enige wat ik nog erg vervelend vind is de lucht van het wondvocht. Dat stinkt wel echt vreselijk. Ik gebruik hiervoor maandverband en na elk wc bezoek verwissel ik die en 2x per dag ook een andere onderbroek.
Ik heb geen spijt van de operatie en het is me alles mee gevallen. Als ik dit had geweten vooraf, had ik het veel eerder gedaan! Dus twijfel je, doen!
Gisteren een mariske laten weg halen onder volledige verdoving. Ik wou plaatselijk verdoving maar dat raadde me af. Wat had ik hier al veel verhalen gelezen waardoor ik schrik had van de pijn. Maar , voorlopig, valt dat heel goed mee. Ik ben zelfs de dag zelf al naar de grote wc kunnen gaan met amper pijn. Ik voel alleen nog een zwelling.
Bij mij is het nu precies een jaar geleden dat ik onder volledige narcose mijn huidflapjes heb weg laten halen. Ik heb er spijt van dat ik het gedaan heb. Bij mij is het ipv beter erger geworden. In de kliniek gaan ze er vrij laconiek mee om. Gevalletje van pech zeggen ze😮💨
Hoi Anoek,
Het is alweer even geleden dat ik hier was.
Inmiddels mocht ik na aandringen terug naar de chirurg die de operatie had gedaan. Ik vond hem deze keer erg naar. Hij ging me een beetje de les lezen en maakte me belachelijk om een woord dat ik verkeerd uitsprak. Maar buiten dat, hij zei dat het er mooi uitzag. Dat vond ik dus niet. En nu halverwege december nog steeds niet. De bulten zitten er nog. Het lijkt gewoon of ik er direct nieuwe aambeien of marisken voor in de plaats heb gekregen. En die het grootst was is wel wat kleiner, maar, heel gek, het lijkt alsof die doorloopt in een soort van adervorm over m'n perineum naar net onder mn schaamlippen. Ziet er gek uit. En ik baal ervan. Heb spijt dat ik het heb laten doen want ik ben er niks mee opgeschoten. Het doet nu ook telkens weer megapijn als ik moet poepen. Alsof er een mes in gestoken wordt ofzo. Het lijkt ook weer/nog wat open of vochtig, maar ik kan het niet goed zien. Ik kan er mee leven, dat wel, maar leuk ik t zeker niet!
Het is alweer 7 dagen geleden dat ik 1 huidflapje heb laten verwijderen. Ik heb zoveel horror ervaringen gelezen waardoor ik het steeds bleef uitstellen. De angst voor de pijn en schaamte heeft ervoor gezorgd dat ik hier ruim 17 jaar mee heb rondgelopen. Het is mij uiteindelijk zeer goed meegevallen. Ik heb alleen de prik als pijnlijk ervaren. Gelukkig duurde dat maar een aantal seconden. Na de ingreep heb ik geen pijn ervaren. De eerste 4 dagen heb ik wel steeds Paracetamol en iboprufen ingenomen. Wat ik wel heb is een opgezwollen stuk. Het lijkt erop alsof ik een grotere huidflapje ervoor terug heb gekregen wat opgezwollen is.
Ik vraag mij af hoelang het duurt voordat deze zwelling weggaat en het mooi geneest?