@ Elisabeth Hey meid hoe gaat het daar bij jou ?? Ik hoop dat het ook weg trekt bij mij en als dat niet het geval is laat ik het zitten die pijn die we moeten doorstaan 😥nee voor mij geen herhaling vatbaar
@veronica: buiten ontlasting om heel goed. Maar vanmorgen had ik wat stevige ontlasting en daarna zeker 3 uur lang last van drukkend gevoel en wat scherpe pijn. Erg vervelend maar goed vergeleken de eerste week mag ik niet meer klagen. Heb vandaag wel weer even een zakje genomen en wat extra vezels
@Elisabeth goeiemorgen nou gelukkig dat de ergste pijn achter de rug is en ja de ontlasting ja harde ontlasting nu op dit moment kunnen we echt niet hebben ik durf ook niet meer te persen nu bang om te scheuren ik las dat toevallig ook hierop dus bn echt voorzichtig teminste ik probeer zo voorzichtig mogelijk
En helpen die zakjes wel bij jou ..??
Ik kon daar niet tegen ook niet tegen de lactose siroop heette het volgens mij ik kreeg van alle twee een opgeblazen gevoel en het gevoel van ik moet naar het wc maar eindstand nix dus had ik van de chirurg klysma gekregen daar keek ik eerst zwaar tegen op het deed eerst ook pijn maar ik moest doorbijten had toen al 4 dagen nix gedaan en ik voelde echt dat ik moest dat was zo erg maar dankzij de colon klysma kan ik naar de wc gelukkig zonder ook maar hard te moeten persen
P.s sorry voor de lange verhaal 🤦♀️
Opzich kan ik wel tegen de zakjes en het is meer even voor zekerheid zodat niet te hard is. Ik moet elke ochtend heen dat was normaal nooit zo. Nu probeer ik veel water te drinken en vezels te eten dus tja dan moet je ook elke dag heen. Maar dat liever dan dat het niet lukt. Nou om 09.45 controle straks, ben benieuwd
@Elisabeth ik hoop dat alles goed geneest hopelijk zien we een update met goed nieuws succes
Nou controle gehad. Kon hem wel slaan toen hij mijn billen te hard uit elkaar trok.. pff ze snappen toch wel dat dat zeer doet verdorie. Maar goed zag er verder goed uit. Hij kon niet zeggen of de zwellingen helemaal weg zouden gaan (mijn idee hebben ze daar niet veel verstand van en kijken ze puur of het goed geneest) maar ook al zou het zo blijven dan vind ik het ook wel prima. Stukken beter dan het was
Goedenmorgen,
Mooi dat de controle zo goed verliep. Alhoewel ik een scene had getrapt ivm de opening van de billen 🤬
Het is bij mij echt 1 mariske die gigantisch gezwollen is. Die doet ook meer pijn dan de wond zelf. Puur wegens de spanning die erop staat.
En ja, ik laat de rest ook nog weghalen. Deze pijn is kut maar gaat wel over. Het is gewoon even flink doorbijten maar het idee dat ik zometeen weer een normaal sterretje heb is mijn motivatie.
Poepen blijft nog een dingetje. Ik zie er tegenop om naar de plee heen te gaan als ik aandrang voel. Maar het warme water helpt wel iets gelukkig.
@claudy: dat gaat gauw beter worden hoor, na de eerste week werd het steeds wat beter en nog steeds wel pijnlijk maar lang niet meer zo erg. Zal wel blij zijn als het eindelijk pijnloos gaat zijn maar zal wel nog ff duren. Dapper hoor dat je er weer voor gaat maar je hebt gelijk. Het is even afzien maar het wel waard
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hey Elisabeth vertel mij wat ik had de dokter toen een duw gegeven toen die me bil om hoog deed 🤣ja sorry eigenlijk geen sorry deed verschrikkelijk veel
Pijn maar gelukkig ziet het er goed uit en geneest het goed daar gaan we natuurlijk voor een wond dat goed geneest
Net ff rondje met de hond gelopen en ik voel me dan net zo,n bejaarde hahaha.
Het is nu precies een week geleden. En de pijn is te doen op sommige venijnige steken na. Het ziet er ook goed uit dus we gaan gewoon verder 💪
Dag Lisa92,
Hier precies hetzelfde.
Op 23 nov.‘22 marisken en aambeien laten verwijderen.
En een gratis mariske EN een gratis fissuur overgehouden.
Ik vermoed dat het fissuur ontstaat door de pijn en daardoor een te gespannen sluitspier.
Ik smeer nu diltiazem zalf in combi met CBD zalf.
Dat laatste voelt verzachtend.
Ook zit er inwendig een fibroom..ook overgehouden aan de ingreep!?!?!?
Kun je 100 mee worden zegt de arts, maar deze komt gedeeltelijk mee naar buiten tijdens ontlasten. Ik wil zodra mijn fissuur genezen is (en niet eerder ivm het bang zijn voor een chronisch fissuur) het waarschijnlijk wel laten verwijderen.
Maar eerst van de pijn af.
Verlies jij ook bloed tijdens ontlasten/afvegen?
Suc6 allemaal…maar wat een gezeur!
@sterre: nee meen je niet, wat een ellende zeg! Is het nu erger dan voor de ingreep?
@claudy: haha dat is nadeel van een hond die er toch wel ff uit moet he. Fijn dat het de goede kant op gaat
Ik had vandaag mijn eerste werkdag weer. Ging goed gelukkig. Denk wel dat ik stop met zakjes of een halve neem. Had vanmorgen en net 2x beetje dunne ontlasting. Heb dan liever 1x wat stevigere. Dit zorgt voor gerommel in de buik; ook niet fijn
Hee hoi! Ik verlies nog steeds wat wondvocht na het verwijderen van één grote skintag. Het is nu 2,5 week geleden en ben gehecht. Hoelang gaat dit duren en wat is jullie ervaring? Het ergste is nu wel achter de rug. Maar voel me nu alsnog vies en onzeker 😪
Ik ben nu 2 weken en 1 dag verder en verlies ook nog een beetje. Komt nu ook wat gelig slijm wat ik hier soms ook terug las. Begint ook meer te jeuken. Gewoon regelmatig even spoelen