@ twijfelaartje je krijg automatisch pijnstillers mee van de zkh zonder pijnstillers ga je de pijn niet kunnen onderdrukken meestal geven ze je paracetamol en ik kreeg er tramadol bij maar helaas werkte dit niet bij mij het maakte mij slaperig en medicijn kan je ook verstopping geven wat je juist nu niet kan hebben maar ik zag ook in sommige comments dat ze ook diclofenac gebruikte bespreek het even met je arts wanneer moet je ?
Hallo iedereen even een vraagje hoelang duurt het voor dat de wond dicht gaat zit nu op elf dagen en zie dat de wond nog open is de ergste pijn die ik heel de dag door had is wel verminderd alleen wond is nog open zie ik en ben dus elke keer bang om mijn ontlasting te doen nu lactose siroop gekregen van zkh blijf alleen nog borrelen in me buik en voel soms drang maar daar blijft het ook bij bang om te hard te persen waardoor wond nog verder uitscheurt weet iemand hoelang het heeft geduurd voordat de wond helemaal dicht was ???? Bedankt alvast en alvast een ieder die het ondergaan heeft en veel pijn heeft heel veel beterschap
@veronica ik word 31 maart geopereerd. Doodeng, maar ik ga ervoor.
Ik krijg ook morfine voorgeschreven wat ik echt alleen mag gebruiken als de pijn niet te doen is. Vandaar dat ik zo benieuwd was of iemand hier morfine heeft gebruikt en hoe dat ging qua pijn. Daarnaast een verdovend zalfje en diclofenac.
Hoe is het nu met jou Veronica en de rest natuurlijk?
Hey twijfelaartje ik heb geen morfine gekregen maar tramadol wat niet heeft geholpen ik denk dat morfine net wat sterker is en misschien wel bij jou gaat helpen mits je natuurlijk heel veel pijn heb heb wel trianal zalf gekregen hoop dat ik het goed geschreven heb dat help met de zwelling heeft wel beetje geholpen de ergste pijn is achter de rug allen bij ontlasten nog pijnlijk achteraf heb meer een trauma ervan soort van angst opgebouwd maar voor de rest gaat het nu wel en wond is nog niet geheeld dat komt nog hopelijk snel de 23ste op controle ik wens jou alvast heel veel succes en beterschap toe ik hoop dat jij er niet zo veel last van heb want zijn mensen die er weinig tot niets last van heb gekregen en ik hoorde bij de mensen die het echt zwaar hadden maar hopelijk heb jij er minder last van
Ik heb 10 februari marisken laten verwijderen die rondom mijn Anus zaten. Het zat mij erg in de weg qua hygiëne en veel jeuk. Na aantal jaar dus de stap gezet. Moet zeggen dat het wel flink tegen valt qua pijn. Het verschilt nu echt per dag hoe ik mij voel. Ene dag ging de ontlasting redelijk oftewel op tanden bijten want brandt vreselijk en dan gelijk na spoelen met de douche maar was na half uur de pijn wel weer oké. Dag erna moest ik net iets te vaak ontlasten en zat ik er weer helemaal doorheen omdat paar uur lang pijn doet en erg emotioneel omdat ik mijn 2 jongsten niet thuis kan hebben nu.
Het is onder algehele narcose weggehaald en heb paracetamol en naproxen als pijnstilling. Er zitten oplosbare hechtingen in.
Nu lees ik verschillende ervaringen over een bad nemen. Ik ga nu savonds in bad met Badedas classic maar lees ook dat juist niet goed is? Maakt dat verschil met open wondjes of hechtingen?
En hebben jullie ook zo’n zwaar druk gevoel naar ontlasting? Alsof er een bal door heen wil ofzo
Gisteren onder lokale verdoving een marisken laten verwijderen. Had vooraf veel horrorverhalen gelezen, dus was enigszins gespannen toen ik naar de kliniek moest.
Twee uur van tevoren naproxen en paracetamol ingenomen. Klysma lukte niet helemaal, de helft van de vloeistof had ik nog over, dus was bij aankomst erg gespannen dat ik nog moest ontlasten. Gelukkig viel dit mee.
Ik heb twee kleine marisken, maar in de kliniek heb ik besloten dat ik er maar 1 zou laten weghalen aangezien de andere mij minder stoort. Dacht ook dat het herstel misschien sneller zou gaan als ik er maar 1 zou doen. Mocht het allemaal meevallen dan kan ik de andere altijd nog doen. De verdoving was echt geen pretje. Ik heb een vrij hoge pijngrens, maar dit deed echt even flink zeer. Van de ingreep heb ik niets gevoeld. Al met al duurde het max 20 minuten.
Eenmaal thuis voelde ik de verdoving uitwerken. Het was gelukkig alweer bijna tijd om mijn tweede dosis paracetamol in te nemen. Ik had niet echt veel pijn, maar je voelt wel dat er iets gebeurd is daar beneden. Dat gevoel bleef de hele dag hetzelfde en werd niet erger of minder, goed te doen dus. Ben na de ingreep lekker in bed gaan liggen en heb me zo rustig mogelijk gehouden.
Ik heb veel water en thee gedronken, volkoren producten gegeten en over het algemeen niet teveel gegeten.
De nacht ben ik goed doorgekomen. Nu zit ik op dag 2. Met lopen voel ik nog steeds dat er iets gebeurd is, dat zal de zwelling wel zijn, maar verder valt het me ontzettend mee. Ik spoel de wondjes 2x per dag onder de douche schoon met de douchekop. Zojuist ben ik voor het eerst voor de grote boodschap naar de wc geweest. Ik dacht dat dit heel veel pijn zou doen, maar ook dit viel mee. Daarna weer onder de douche schoongespoeld.
Ik doe een gaasje tussen mijn billen voor het wondvocht. Het stinkt wel een beetje, dit hoort erbij, dus regelmatig vervangen.
Ik hoop dat het wondje snel zal genezen. Als het zo blijft gaan als dat het nu gaat, overweeg ik misschien wel de tweede ook weg te laten halen. Het ergste voor mij is dat ik vorige week een flinke verkoudheid te pakken had en af en toe nog moet hoesten. Dat is bijna niet te doen omdat er veel druk op je anus komt te staan wanneer je hoest. Hopelijk wordt dit snel minder.
Hoe lang bleven jullie drukgevoel houden van onder na ontlasting? Hoort dat zo? Ben bang dat ik aambeien krijg ofzo
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hey Hey ik heb toen betadine scrub gehaald om te gebruiken bij het spoelen dan voelde ik me meer schoon want alleen spoelen vondt ik niet fijn dat heeft echt wel geholpen en heeft zelfs betadine zalf gebruikt voor de zekerheid voor bacteriën pijn is nu bij mij bijna weg alleen ontlasten is voor mij echt een probleem ik denk dat ik gewoon angstig ben en trauma heb om te ontlasten maar eigenlijk doen ontlasten wel steeds minder pijn alleen wanneer ik klaar ben voel ik dan pijn en druk gevoel alsof je elke keer naar wc moet volgens mij is dit normaal en hoort het erbij ik k gebruik ook klysma maar dat is echt een pijnlijk gevoel bij het inbrengen maar moet dat wel gebruiken omdat die zakjes niet bij mij werken en mijn ontlasting echt hard is en ik kan dat echt niet hebben nu want wond is nog niet dicht zwelling zit er nog is wel echt flink verminderd in iedergeval beterschap
Vervelend Veronica! Ik herken wel de angst om naar de wc te gaan. Was er eerst ook erg mee bezig, ook in mijn slaap. Inmiddels wordt dat wel minder maar blijf er tegenop zien. Ik heb geen harde ontlasting gelukkig. Vandaag voor eerst nog niet geweest. Heb dan ook geen last, zwellingen zijn al behoorlijk geslonken en wondvocht is minimaal. Nu alleen nog hopen dat pijn tijdens ontlasting over gaat en dat drukgevoel daarna sneller weggaat.
Ik drink veel water overdag en heb vezels dat ik extra inneem. Vandaag ook weer een zakje genomen voor de zekerheid. Afgelopen 3 dagen niet gedaan omdat ik er winderig van werd en zelfs een scheetje al zeer deed. Dat is gelukkig ook over
Zal blij zijn als alles achter de rug is
Heey Elisabeth
Laten we hopen dat we deze ellende snel kunnen vergeten want dat is het voor mij echt geweest ellende vooral omdat je je dagelijkse dingen niet kan doen ik ben na drie dagen gestopt met zakjes ik werd daar echt niet goed van opgeblazen buik winderig en ja scheetjes laten doen bij mij ook nog steeds pijn en inderdaad veel water drinken heb volgende week afspraak bij dokter hopelijk komt die met goed nieuws qua genezing want is nog niet dicht wat ik dus heel graag wil kan gelukkig ook weer zitten dat ging totaal niet zelfs liggen deed pijn waardoor ik gewoon spierpijn kreeg van constant zelfde houding liggen wondvocht is bij mij ook bijna weg gelukkig eerst gek van de geur
Ik heb er 1,5 week eentje laten verwijderen. Het viel me helaas toch tegen. Ondanks dat ik bedacht had om me niet teveel van andere verhalen aan te trekken. En elke ervaring is natuurlijk voor een ieder anders. Misschien wat nuttige tips voor mensen die het nog moeten ondergaan: voorzichtig wassen met betadine scrub. Want alleen met water maak je de boel niet goed schoon als je last hebt van wondvocht. Het gebied afdrogen met hydrofiel doeken. Dat werkt het beste. Voor de operatie tijdig beginnen met zakjes voor zachte ontlasting. Verder veel rust nemen na die tijd. Neem de tijd voor herstel.
@veronica: zijn bij jou de wondjes open gelaten? Heb idee dat bij die mensen het genezingsproces langer duurt. Bij mij is het gehecht. Zie alleen wat bultjes die er uit zien als kleine marisken en zeker kleiner als wat ik had.
Ik had net wat ontlasting en jee wat viel mij dat mee zeg. Beetje tanden bijten maar goed te doen en brandde ook niet na. Nu beetje drukkend gevoel alsof er nog meer uit moet maar niet dat ik er naar van ben en paracetamol nodig heb. Hopelijk wordt het vanaf nu elke dag wat beter
@ Elisabeth bij mij is het gehecht is ook wat ik begreep van binnenkant ook een beetje weggehaald maar ook niet alles maar voor mij echt geen twee de keer ik heb er zo veel pijn van gehad en veel gehuild kon er niet meer tegen die pijn maar gelukkig de hefstigste pijn gehad waar ik jammer genoeg door heen moest want tijd terug draaien kon niet meer anders had ik dat gedaan kon niet voor me kinderen zorgen wat ik echt erg vindt maar ik denk dat de hechtingen bij mij gesprongen zijn door de druk van de zwelling en ontlasten gelukkig val de pijn bij jou mee maar ik had de eerste 14 dagen echt zo een spijt van de operatie
Ja ik kan dat begrijpen. Ik heb afgelopen week ook zwaar gehad. Ook emotioneel omdat ik ook de 2 jongsten niet kon hebben. Ze sliepen bij hun vader of opa/oma. Vanaf vandaag weer lekker bij mij. Ik zou ook echt niet meer zo gauw voor deze operatie kiezen. Vind het echt afzien en ben blij dat nu weer de goede kant op gaat. Vrijdag controle; ben benieuwd