2 weken terug 1 skintag weg laten halen en botox in laten spuiten.. Ik begrijp nog steeds niet waarvoor de botox nodig was.. In ieder geval na de operatie geen pijn gehad alleen na 2 dagen kreeg ik ontlasting en dat deed enorm veel pijn ik had dit niet verwacht en dit is mij niet verteld.. Ik moest alles maar google want bij iedereen lees ik wat anders. in ieder geval ben nu bijna 2 weken verder heb nog last van ontlasting na de ontlasting bonkende pijn daar maar ik voel wel dat het elke dag minder wordt gelukkig. Ik hoop echt dat dit snel voorbij gaat want deze pijn is wel verschikkelijk moet ik eerlijk zijn ben zelf 20 maar kan ook dat ik nooit ergere pijn heb mee gemaakt. Voor de rest niet bang zijn voor de operatie was met een kleine 20 min klaar en ze hebben me pas weg gestuurd als ik me goed voelde.
Dag Tess,
Ik vrees hier hetzelfde.
Ik heb er ook een gratis exemplaar aan overgehouden.
Nu ook het idee er weer inwendige aambeien zitten.
@EM ook vrees ik voor een anuskloofje.
Wat een gezeur zeg!! Baal ontzettend.
Maar een 2e keer laat ik toch echt nog even op zich wachten.
Ik heb hier een jonge hond waarmee ik flink aan de bak moet en dat gaat niet met nog eens een ingreep aan mijn onderkantje 😵💫
Maar denk wel dat het nodig is want wil niet weer het risico lopen op een getromboceerde aambei.
Dat is meestal een gevolg na verwaarloosde aambeien.
Ik wens iedereen wederom sterkte met alles.
Ook ik zal zo nu en dan blijven lezen en berichten plaatsen op dit platform…@EM
En @Tess ik blijf ook graag op de hoogte van jouw bevindingen. 🙏🏼
Hoi lotgenootjes en medelezers,
18 januari heb ik hier wat gepost en kom nu met een update. Mijn operatie was dus 2 januari (2 kleine marisken verwijderen onder algehele anesthesie) en had de 18e behoorlijk last van jeuk. Dank voor de tips, maar gelukkig is dit inmiddels een stuk beter. Ik ben namelijk opgehouden met het dragen van maandverband tenzij het echt niet anders kan (als ik langer de deur uit ga bijvoorbeeld). Vermoedelijk zorgde dit flink voor irritatie, wat niet gek was want ik gebruikte ze al drie weken vrijwel non-stop.
Inmiddels zit ik dus op 3.5e week na de operatie. Waar ik nu al anderhalve week last van heb is pijn na de ontlasting. 'S ochtends als ik wakker word gaat het prima (op wat ongemak na want ik heb nog altijd flinke zwellingen). Dan ga ik al vrij snel naar het toilet (zachte ontlasting, vrijwel geen druk voor nodig) en deze komt er nog altijd uit met wat bloed. Dit is gelukkig pijnloos. Ik bloed niet na, maar hou tot ongeveer 6 uur hierna pijn in mijn anus. Steken etc, echt heel vervelend en ook zeker beperkend. Dit lijkt niet beter te worden. De chirurg geeft aan dat het erbij hoort omdat het wondje 6 tot 8 weken (en soms langer) de tijd nodig heeft om te genezen en schrijft daarom ook niets voor. Mijn persoonlijke mening (ik ben medisch opgeleid, maar geen arts) dat deze klachten sterk lijken op een fissuur. Deze conclusie trek ik ook omdat het bloeden tijdens de ontlasting een tijdje op heeft gehouden maar nu weer gestart is. Er lijkt al meer dan een week geen enkele verbetering in te zitten.
Nu mijn vraag: herkennen jullie dit? Ik ben niet op zoek naar een diagnose, maar ik ben vooral op zoek naar (h)erkenning en hoop dat het snel beter wordt. Ik ben vooral gewoon bang dat mijn hersteltraject niet normaal is. Over 5 weken ga ik op vakantie naar Bali en hoop van harte dat dit nu wel door gaat. Ik zou afgelopen oktober al gaan, maar dit is door een complicatie bij een ander medisch traject helaas in het water gevallen. Het kan altijd erger natuurlijk, maar het betekent veel voor me 🙂
Heel apart maar ik kan me er precies in vinden ik heb geen nabloedingen en ben nu bijna op de 3 weken had abnormale pijn in het begin maar elke dag wordt het wel minden... Heb nu erg last van bonkende pijn na de toillet bezoek.. heel vervelend want ik wil dat dit gewoon stopt.. maar gelukkig ben ik niet de enige.. ook erge jeuk wat kan ik daar aan doen?
Hallo allemaal ik heb 8 dagen geleden onder volledige narcose aambeien laten verwijderen als ik jullie zeg dat dit de ergste pijn is die ik heb meegemaakt dan is dit het heb 2 bevalling meegemaakt maar dit overtreft alles nog steeds veel last vooral bij ontlasting lijkt alsof wond weer open gaat opstaan gaat moeilijk constant drang voelen alleen zo bang voor wc bezoek ik had gehoopt dat ik dit nooit gedaan had heb er zo een spijt van de pijn die je ervan krijgt maak jou gewoon zwak en depressief tegelijk hoop dat dit zo snel ophou
Hi Veronica,
Ik hoop dat je snel geneest ik heb zelf ook de operatie gehad maar dan op 12 Januari vreselijke pijn tot wel huilend op de wc gezeten.. ik zou iedereen bevelen er 10 keer over na te denken of je dit nou echt wil laten weg halen.. want er zijn zo veel mensen die dit hebben.. het is lelijk maar heb zelf weer eentje terug gekregen vreselijk maar ik ga dit echt niet meer nog eens doen. volledig genezen gelukkig duurde me bijna 4 weken.
Hey dank je wel is het bij jou nu al minder ? Ik ben gewoon wanhopig van de pijn kan niet voor kinderen zorgen voel me als een zombie vooral ook telkens drang voelen en de ontlasting proberen eruit te krijgen is een marteling en ook huilend als een baby van 32 wat heb jij allemaal gekregen van zkh k heb macrogol gekregen leek alsof ik daar meer last van kreeg opgeblazen buik nog meer drang winderig ben daar maar even mee gestopt drink nu roosvice pruimen
Jaaa wat mij heeel erg heeft geholpen want ben nu 4 weken verder heb gelukkig helemaal geen pijn meer.. elke ochtend en avond wassen met lauw water dus met de douche kop eronder want het moet goed schoon het helpt ook tegen de pijn. Ik heb van de dokter 2 crèmes gehad 1 tegen ontsteking moest ik erin smeren en die ander was een soort van sudo crème voor op de anus rondom. Daarnaast bleef ik 2x op een dag pijnstillers slikken want niks anders helpt.. het is echt met de tijd afwachten tot dat het beter wordt. Niet te veel lopen! En geen maand verband dragen want dat is slecht. Alleen als het bloed en nodig is. Dit heeft me geholpen voor de rest is echt met de tijd wordt het beter. Veel beterschap ben zelf 22 nou ging echt dood van de pijn wil dit nooit meer doen!
trouwensss!! Vraag die zakjes dat je verstopping zachter wordt!! Echt een aanrader elke dag 2x op een dag drinken en sowieso veel water drinken! De stoelgang moet zacht blijven!!! Zodat je minder last krijgt.
veel succes Veronica!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Dank je wel voor je reactie ja ik doe echt veel spoelen want die wondvocht stinkt zo erg daar kan ik niet tegen maar ik doe vooral beetje koud water want dat helpt beter voor mij tegen de pijn lijkt alsof ik een scheurtje heb telkens als de ontlasting komt lijkt het alsof het allemaal open gaat heb er echt een trauma aan over voor de ontlasting of om te lopen zelfs lopen Triggerfinger dat ik moet ontlasten ben in iedergeval blij voor jou dat jij geen pijn meer heb want is echt heel veel mensen nachtmerrie dit pijn laten we hopen dat ik ook snel af ben van deze vreselijke pijn
xxx fijne avond
Trouwens welke zalf heb jij gekregen tegen ontsteking want ik gebruikte eerst betadine scrub daarna betadine zalf gebruik ik nog steeds af en toe en van dokter kreeg ik lidocain zalf wat mij trouwens niet heeft geholpen
Hoihoi,
@Anoniem FR en @Veronica wat een ellende. Ikzelf wacht op me oproep, narcose en verwijderen van 2 huidflapjes. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de pijnstilling die jullie hebben gekregen. Ik lees namelijk niks over diclofenac, morfine en verdovende zal. Dit is wat ik ala medicatie meekrijg. Zakjes Macrogol heb ik al gekregen. Veel sterkte!!!
@Veronice: Oke vraag om deze zalf: Tegen ontsteking heeft me erg goed geholpen FUCIDIN ZALF
DARO Zinkzalf voor de buiten kant van de anus erg goed geholpen het is een koud zalfje je kan ook sudocreme gebruiken.
@Twijfelaartje : Wens je veel succes sowieso paar weken niet werken of naar buiten gaan als je erge pijn ervaart je moet goed genezen! Hier boven ook voor Veronica deze zalfjes aanvragen bij je apotheek! en vooral de zakjes drinken die je mee krijgt zo houd je de stoelgang dun en gaat de toillet bezoek minder pijn doen. Doe je dat niet ga je echt heftige pijn mee maken en dan is de kans groot dat je weer een mariske gratis erbij krijgt. Goed na elke toillet beurt wassen! Probeer ook geen toillet papier te gebruiken maar vochtige wc doekjes ZONDER alcohol. ELKE dag goed smeren de zalfjes en dat heeft mij allemaal geholpen tot een snel herstel. Sommige zitten nog 8 weken+ thuis met pijn maar je moet goed voorbereid zijn voor en na de operatie.
Succes!
@ anoniem fr bedankt het gaat sinds gisteren al iets beter wil niet te vroeg juichen want dat had k dus vorige x ook en volgende dag keiharde pijn ik ga maar eens vragen voor die zalfjes en andere poeder zakjes vragen want die ik heb gekregen heeft me juist heel veel last gegeven van opgeblazen buik en buikpijn vandaag op controle omdat ik vorige zoveel pijn had wat niet minder werd wordt er gekeken of ik geen infectie heb laten we hopen van niet anders ben ik nog verder van huis heb altijd goed gespoeld juist te vaak beter te vaak dan te weinig @ twijfelaartje moet jij nog ??? Ik wens je dan alvast heel veel sterkte en beterschap toe en bereid je dan voor op een paar dagen extreme pijn maar kan zijn dat jij er minder last heb zie verhalen van sommige die helemaal geen pijn hebben
@anoniem FR, als ik het goed begrijp heb je alleen zalfjes gebruikt? Wat voor pijnstilling gebruik/gebruikte je?