Hoi @bang, het is echt heel persoonlijk hoe herstel verloopt. 19 oktober hè. Ik er twee laten verwijderen onder volledige narcose. Ik heb niks gevoeld en ben een dag later al aan het werk en naar de sportschool gegaan. Heb wel lang ongemak gehad van vocht en zwelling die bleef maar het resultaat is echt fantastisch. Alsof ze er nooit gezeten hebben. Succes met je keuze
Beste S,
Bedankt voor jouw reactie. Wat fijn dat je er zo weinig last van ervaren hebt. Waren het dan ook marisken met een brede basis of dat niet ?
Hoi Bang, ja het was er een met een brede basis en deze was ook groot. De ander was kleiner. Het ongemak (pijn of niet) is maar tijdelijk. Na 6-8weken heb je het resultaat en als ik naar mezelf kijk… het ziet er uit alsof het er nooit gezeten heeft, dat is me ieder ongemak wel waard (dat is achteraf natuurlijk wel makkelijk gezegd)
Ik heb op 23 november 2 marisken laten verwijderen onder algehele narcose. Ik ben in de week erop dit forum gaan lezen, want had zoveel pijn. Blij dat ik dit niet allemaal op voorhand had gelezen, want nu was er geen weg meer terug.
Ik zit nu inmiddels op week 5/6 na de operatie en heb er dagelijks nog zo onwijs veel last van.
De constante trekkerige en branderige pijn ben ik inmiddels spuugzat! Daarbij heb ik nu steeds wat groen/gelig slijm wat lijkt te duiden op een infectie? Het stinkt verder niet, maar heb van de dokter antibiotica zalf ervoor gekregen want zoals zij zelf zegt: baad het niet dan schaadt het niet.
De wond is gewoon nog enorm open en goed rood. Het ziet er wel keurig netjes en onwijs glad uit, maar zal zo graag willen dat de pijn ook weggaat. Na hoeveel weken is bij jullie de wond echt dichtgegaan en hebben er meerdere last gehad van dat groen/gelige slijm?
Liefs,
Ik ben vrijdag geholpen.Ze hebben er 2 weggehaald.Ik heb ze laten weghalen ivm vreselijke jeuk.Nu blijf ik dus die jeuk houden en ben ik bang dat dit alles voor niks is geweest...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Dag allemaal,
Morgen wordt het 6 wkn gelden ik geholpen ben aan marisken.
Pijn was nagenoeg na 5,5 wk geheel verdwenen. FIJN!!
Maaaar…ik heb er waarschijnlijk een nieuwe? aanwinst aan overgehouden.
Ik geef dit tot 3 maanden, anders waarschijnlijk nog een keer!?
Daar moet ik uiteraard goed over nadenken.
Zie er als een berg tegenop!
@Claire…met betadine scrub geen wassen/spoelen…😉
@EM hoe is het met jou??
Hoi hoi,
Hier al weer 6 weken terug 3 marisen laten verwijderen. Ik heb hier al eerder over geschreven. Ik heb eigenlijk momenteel geen pijn meer.. wel af en toe nog wat ongemak. Nogsteeds gaasjes met wat wondvocht. T ziet er bij mij rustig uit.. ik heb wel wat bobbeltjes nog.. niks vergeleken met hoe het er uit zag hoor. Elke ochtend nogsteeds spelen na de ontlasting.. durf nog geen toiletpapier te gebruiken en ik smeer nu curanol zalf er op.
Pff @sterre lastige beslissing hoor... t kan zijn dat deze wel weg trekt toch.. laten we het hopen 🤞🏻
Nou weer even een update. Ik denk dat ik nu een scheurtje heb.. man man wat doet dat weer pijn.
Gelukkig alleen bij de ontlasting. 😞
Over een week kan ik weer bij de chirurg terecht. Hij gaat kijken hoe het geneest. Ben nog aan het smeren met zalf en spoelen. Maar jeetje wat heb ik er zo een lange nasleep van... nu maar weer aan de pcm.
Hoe gaat t verder met iedereen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi allemaal,
Volgende week een gesprek voor mijn flapjes. (enige ongemak is de endless wipe) Ik ben echt heel erg bang voor de pijn!!! Volgens mijn arts krijg ik een batterij aan pijnstilling mee, oa diclofenac en morfine.
Ik lees daar eigenlijk niks over. Heeft iemand dat ook als pijnstilling gekregen, en hoe is dat gegaan?
Ik vind jullie stuk voor stuk dapper, en ook heel fijn dat jullie je verhaal delen.
Hoi twijfelaartje.. ik had eerst enkel pcm daarna diclofenac. Uiteindelijk heb ik een goede combinatie van pijnmedicatie gevonden... fijn dat je arts meedenkt. Als je pijnbestrijding goed is en je kan je ontlasting goed zacht houden.. heb je de ellende die ik had niet. Maar echt ga aan de zakjes voor je ingreep... erna ben je te laat.
Hoi allen,
Bedankt voor het delen van jullie verhalen, ze hebben mij erg geholpen tot nu toe, ook in de voorbereiding op de ingreep. Op 2 januari ben ik onder volledige narcose geopereerd en zijn er twee kleine huidflapjes verwijderd. Ze waren namelijk snel ontstoken waardoor ik in het ergste geval alleen maar op bed kon liggen van de pijn.
Bleek dat die pijn erger kon, dat heb ik wel geleerd na de operatie. Ik heb twee weken vrijwel alleen maar plat gelegen en constant paracetamol en diclofenac geslikt en ben daar sinds eergister vanaf. Echter ervaar ik nog wel veel ongemak en af en toe wat pijn. De jeuk begint nu ook te komen wat ik maar als iets goeds probeer te ervaren, want dat duidt er vaak ook op dat de wonden helen. Naar het toilet (met 1 zakje movicolon per dag) is niet fijn maar goed te doen, met nog een beetje bloed. Voor de rest alleen wat wondvocht waarvoor ik maandverband gebruik en dat gaat prima. Verder spoel ik 's ochtends, 's avonds en na de ontlasting.
Helaas ziet het er nu, op dag 16, nog steeds erger uit dan voor de operatie. We houden het er maar op dat het flinke zwellingen zijn en dit vanzelf wegtrekt, maar aangezien ik vaak de uitzondering ben op medisch gebied, heb ik er weinig vetrouwen in. Past ook wel een beetje bij m'n persoonlijkheid hoor, eerst zien, dan geloven. Gisteren voor het eerst naar de supermarkt geweest en daar bijna van m'n stokje af gegaan, dus dat bleek nog iets te vroeg. Ik leer nu dat 't erg belangrijk is om m'n rust te pakken. Wat erg moeilijk is omdat ik hiervoor 4x per week in de sportschool stond en nu dus al een aantal weken vrijwel niets kan 🙂
Sterkte aan allen die in hetzelfde schuitje zitten, ik hoop dat de toekomst uitwijst dat dit 't allemaal waard is geweest.
Dag allemaal en @ EM,
Ik zit nu precies op 8 wkn na mijn ingreep.
Na 5,5 wk pijnvrij.
Maaar…pas buikgriep gehad en daardoor geen zakjes genomen.
Daarna kwam het ‘probleem’…help ik kon niet van mijn ontlasting af…dus teveel geperst.
Daarna wat dagen bloed bij ontlasting en weer pijn, maar te doen zonder pcm.
De littekens waarschijnlijk nog te dun geweest en dus kapot geperst.
En ja hoor…daar gaan we weer! 🙃🙃
Ook zit er nog steeds mijn nieuwe gratis aanwinst. Die ik vrees ik toch weer moet laten verwijderen…maar dat is een ding voor later. Nu andere prioriteiten…want kan dit niet nog eens aan zo vlak achter elkaar. Ook lijkt mij dat niet verstandig omdat het littekenweefsel nog te dun is.
Hoe is het met jouw zwellinkjes EM?
Verder wens ik iedereen heel veel sterkte toe!
Idd zorg voor goede zachte ontlasting en goede pijnmedicatie (pcm, diclofenac en oxycodon) 🙏🏼🙏🏼
Hoi hoi..
@sterre hier nog zwellinkjes.. waarvan 1 wat hard aanvoelt.. 🤔
Ze zijn gelukkig niet groot maar ben wel bang dat ze niet weggaan 😨
Verder gaat t wel hoor, maar mocht k nog een keer "moeten" doe ik t echt niet.
@lisa95 je kan ook een gaasje tussenbje billen doen met wat sudocreme of ander zalfje er op.. ik heb in het begin wond zalfgaasjes gebruikt.. verder duurt t echt lang voor de zwelling een beetje weg is hoor. Mijn chirurg zei dat t wel 10w kon duren. Wel in de gaten houden dat je geen nieuwe krijgt.
Sterkte allemaal.. ik blijf nog even meelezen en updates geven 😀
Hi allemaal,
Al meer dan een jaar loop ik bij het ziekenhuis omdat ik steeds weer uitwendige aambeien krijg, waarna er een huidflapje overblijft.
Ik heb inmiddels een stuk of 4 a 5 keer een huidflapje laten weg halen. Tussendoor zijn er ook een aantal keer rubberen bandjes geplaatst bij inwendige aambeien.
Nu ga ik morgen wéér een huidflapje weg laten halen nadat ik de afgelopen tijd 2 keer ben behandeld met rubberen bandjes.
Het probleem is eigenlijk dat er steeds na het verwijderen van een huidflapje weer een aambei ontstaat die naar buiten komt en waarna er weer een huidflapje ontstaat.
Ik heb al gevraagd hoe dit komt want ik heb een normale en regelmatige stoelgang, sport regelmatig etc. Maar ze konden mij er niet echt antwoord op geven.
Daarom de vraag of iemand ditzelfde probleem heeft en enig idee heeft wat ik kan doen?
Ik ben het namelijk inmiddels wel zat om steeds behandeld te moeten worden en de nasleep ervan.
Thanks alvast!
Stress kan voor spijsverteringsproblemen en een overactieve bekkenbodem zorgen. Daardoor kunnen aambeien ontstaan.