Hoi Auwie en EM,
Ook ik heb met je te doen Auwie, zo te horen hebben ze je flink te pakken gehad en wat kunnen wij met je ‘meevoelen’…maar probeer positief te blijven…de pijn gaat echt minder worden.
Hier s’morgens ook nog opstart problemen maar in de loop vd dag pijn onder controle…afkloppen.
Zwelling…er zit bij mij echt nog 1 bolletje, maar toch echt groter dan een luciferknopje. 🥴Wondvocht is zo goed als weg, maar het bolletje geeft nog wel een kleine hoeveelheid gelige afscheiding…maar dat hoort erbij volgens de chirurg. Je lichaam is bezig met het schoonhouden vd wond…in de vorm vd afscheiding in een bacterierijk gebied.
Wat zullen we blij zijn wanneer dit achter de rug is! 🎉
Nou meiden…heel veel sterkte en toch een fijne avond gewenst! Tot Hoorns 🙏🏼
Auwie, jeetje dan heb ik het goed begrepen. Wat een heftige ingreep zo ineen keer. Van de positieve kant bekeken.. je bent als het goed is wel meteen klaar.
Ik hoop dat de zalf je wat verlichting gaat geven.
Een tip van sterre was om af en toe ook te koelen met zakjes appelstroop uit de vriezer.. heb ik na mijn bevallingen ook ooit gedaan. En nu hielp t ook toen ik echt veel steken had in de avond.
Ik ben gister vergeten mn vezels in te nemen.. nou nu gaat t naar de wc gaan dus niet ☹️
Ik hoop dat t toch in de loop vd dag op gang gaat komen..🤞🏻
auto Rijden kan ik nogsteeds max 10 min.. dan begint t echt wel ongemakkelijk en pijnlijk te worden (zonder pijnstillers)
Het ziet er nog het zelfde uit als vorige keer.
Sterre wat fijn dat je geen wondvocht meer hebt!
Ik nog wel.. wel echt minder dan in het begin..maar oooow wat kijk ik er naar uit dat dat voorbij is.
Auwie.. ik zelf heb toen ik de ingreep had ondergaan alle verhalen op dit forum gelezen.. en die lange verhalen zoals van jou zijn gewoon heel fijn.. je voelt je dan even niet alleen in je pijn. Dus schrijf je frustraties en alles lekker van je af.. het is anoniem dus je kan het veilig kwijt. Heel veel sterkte!
Dag allemaal,
Gisteren voor controle geweest. Wondjes nog niet dicht en zwelling is er nog. Blijkt dit een nieuwe? aambei te zijn 😱 Komt vaker voor na deze ingreep. Ze snijden in dat gebied en dan kunnen er vaatjes ‘vol lopen’. Hij ziet het positief in en denkt dat dit nog wegtrekt. 🙏🏼🙏🏼 kan 2 tot 3 mndn duren. Dus nog spoelen en koelen voor de zwelling. 🙃🙃
Pijn is ook nog steeds aanwezig, maar te doen zonder pijnstillers.
Hoe is het daar?
Hoi hoi,
Ow nee 🙄 ik hoop dat hij weg trekt!!
Hier vandaag weer bloed bij de ontlasting 😒 dus gaat ook niet al te best. Durf nu even niet te kijken.. ben gewoon bang dat de zwelling terug is... dus wacht even n dagje. Had best last dus weer eens aan de pcm.
Verder heb ik pas in januari mn controle.. ben echt benieuwd wat de dokter gaat zeggen 😅 en of het tegen die tijd helemaal netjes is.. dat zou wat zijn zeg!
Hoe is t met jou auwie? Merk je al iets van verbetering in de pijn?
Amai jullie hebben het toch ook serieus hè!
het is hier zo wisselend. Ik ben heel blij dat ik extra sterke pijnstilling erbij gekregen heb. Ik moet echt zorgen dat ik die inneem half uur voor ik naar toilet moet of het is ondraaglijk.
Ik heb wel al even gekeken - doe ik elke dag - ziet er eigenlijk niet slecht uit. Maar ik moet ook wel zeggen;,ik had echt veel marisken en grote! Ik had zelf pijn bij fietsen omdat die zo hard duwden en in de weg zaten. Dus voor mij lijkt het nu al stukje beter. Wel nog wondvocht en soms enkel lucht en daarbij komt dan wel bloed. Als ik even niet nr toilet ben geweest trekt de pijn bij maar die zeurderige pijn is er constant, ik moet volgende week vrijdag op controle.
ondertussen eet ik vezelrijk en drink ik veel water.
succes ook voor jullie!
Hoihoi.
Hoop ook zo dat het wegtrekt!! 🙏🏼🙏🏼 Hier ook nog steeds zeurende scherpe pijn. Ik smeer nu wel trianal aambeienzalf. Maar of dat de wondjes ten goede komt…hier ook weer bloed/wondvocht na de ontlasting. Ook het gebruik van pcm is er nog zo nu en dan. Het is idd zó wisselend…🙃
Dus jij EM pas volgend jaar voor controle…ik denk ook wel dat we die tijd nodig hebben om resultaat te ervaren.
Krijg er wel een beetje een kort lontje van🥴.
Maar goed…laten we positief blijven.
En Auwie…Fijn dat je al enige verbetering ervaart!
Sterkte weer allemaal…we moeten gewoon nog ff doorbijten 💪🏼💪🏼
Hoi allemaal
Ik ben benieuwd of jullie al wel weer aan het werk zijn @ EM en Sterre?
En kunnen jullie ook al sporten enzo of wandelen ?
Sterkte voor jou auwie!
Dag Bang,
ik ga ma.dag weer aan het werk. Ik werk in het ziekenhuis dus ik heb het werk erg mee voor een goede rustige genezing. Het spoelen is daarin een dingetje…dit moet je onder werktijd wel kunnen doen.
ik ben dan 3 wkn uit de running geweest.
Ik wandel met de honden, maar houd het op korte wandelingen. Daarna ga ik meteen even op de bank, want daar schreeuwt mijn onderkantje dan wel om.
Ik koel daarbij met een appelstroopzakje. Dat geeft verlichting.
Weet jij al wat je gaat doen?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Daar “schrik” ik dan toch wel van weer, echt 3 weken uit de running…
Ook dat het nog zoveel pijn doet.
Na alle verhalen twijfel ik nog steeds maar de dag dat het zo ver is komt nu wel erg dichtbij dus zal toch een keuze moeten gaan maken.
Ik vraag me af of de marisken nog groter kunnen worden. Als ik zeker zou weten dat dat niet het geval is zou ik het aan me voorbij willen laten gaan denk ik..
Aan andere kant ook zo fijn als ze weg zouden zijn!
Ow nu wel.
Nou daar gaan we weer.... 3e keer dat ik t verhaal typ.
Ik heb veel last door harde ontlasting.. weer bloed en pijn. Ik ben rustig aan begonnen met werken.. paar uurtjes pd. Lange afstanden in de auto gaan nog niet.
@bang. Ik zou het niet doen als t enkel cosmetisch is. Als je echt last hebt of het niet schoon kan houden oke. Of als je er maar 1 hebt. Anders is de operatie echt wel heftig hoor.
@peter via de HA doorverwezen dus gaat van mn zorgverzekering.
@sterre.. hoe gaat t nu met je?
Dag allemaal.
EM…hier ook nog steeds pijn met vlagen….ook nog af en toe bloed na ontlasten.
Vanmorgen weer gewerkt…ook maar paar uurtjes p.d. Best wel veel last tijdens het werk…en bij thuiskomst weer lekker koelen.
De aambei zit er nog steeds, wel is deze af en toe minder gezwollen. Vraag mij echt af of deze nog weggaat uit zichzelf!? 🤔
Hoe is het met jou zwellinkjes?
Wat betreft je stoelgang…heb je ook al een rijpe peer per dag geprobeerd? Daar kan ik altijd goed van naar het toilet.
Ik neem ook nog steeds 2 zakjes per dag. Als ik dit niet doe is mijn ontlasting ook erg hard…en dat is NIET leuk!
Ik vind het tot nu toe best een ‘zware’ bevalling 🙃
@ Peter…wat EM al aangeeft…via HA wordt het vergoed via je zorgverzekering.
Sterkte allemaal!
@sterre.. ja ik ben weer braaf met mn poeder bezig. Het probleem is als ik mij druk ga maken over ontlasting.. ik meteen ook een reden krijg om mij druk te maken.. mn lijf reageert meteen. De zwelling is wel iets toegenomen... t zijn nu iets grotere bultjes.. maar nogsteeds echt een verbetering van hoe het was. Ik heb nu wel echt steeds van die pijnlijke steken. Dus als ik gewoon sta of zit.. dan ineens doet t pijn 😅.
Verder is het steeds braaf gaasjes vervangen en spoelen na ontlasting. Ik ben gestopt met het spoelen elke 2 a 3 uur. Nu enkel na toiletbezoek.
Fijne dagen allemaal en hoepen op een mooi en pijnvrij 2023 😉😁