Hoi EM en Sterre
Hoe gaat het nu met jullie? En met de zwelling ?
Dag Bang,
qua pijn beter, zwelling zit er nog steeds.
Hoor graag van jou EM, hoe gaat het met jou?
Dag Babette,
ik zit nu op 2 wkn. Exact hetzelfde hier…alles zit er nog en lijkt zelfs erger. Is het inmiddels na 2 jaar verbeterd of heb je weer een ingreep moeten ondergaan?
Hoor het heel graag.
groetjes
Goedemorgen.
Ik heb maandag skintags laten verwijderen omder algehele narcose alles is ook gehecht.
Maar jeetje het is wel pijnlijk gelukkig met pijnstilling goed te onder drukken al moet je die niet vergeten
Hallo allemaal,
Naast alle nare ervaringen ook maar weer eens een positieve.
Op 1 december is bij mij een grote mariske onder lokale verdoving (maar kon ook kiezen voor ok en narcose) door een proctoloog verwijderd. De wond is deels gehecht, deels open gelaten. De proctoloog had mij tevoren gewaarschuwd voor mogelijke pijn, maar zowel de ingreep als de dagen erna zijn pijnvrij verlopen, ik heb echt helemaal niets gevoeld. Pijnstillers heb ik niet gebruikt. Toiletbezoek gaat ook probleemloos. Het enige ongemak (zover je daarvan kan spreken na jaren van ongemak door de mariske) is het meerdere keren per dag moeten spoelen van de wond en het dragen van maandverband, wat voor een man een bijzondere ervaring is 🙂
Ik heb de eerste dagen na de ingreep wel iets rustiger aan gedaan, maar niet omdat ik ergens last van had. Ook geen nabloedingen, wel komt er nog steeds beperkt wondvocht vrij. Ik ga er van uit dat spoelen en maandverband voorlopig nog wel nodig zijn. Ik heb nog niet naar de wond willen kijken, maar kan wel voelen dat er nauwelijks zwelling is. Het is nu 7 dagen na de ingreep en het valt me allemaal 100% mee.
De mariske was er ineens en uit schaamte heb ik er heel wat jaren mee gelopen voordat ik de moed had om het bespreekbaar te maken bij de huisarts. Met een verwijzing zat ik een week later bij de proctoloog en nog een week later is het verwijderd. Zo snel kan het gaan. Een gênante ervaring was het zeker, liggend in een gynaecologische stoel, terwijl proctoloog en assistente met je bezig zijn, maar verstand op nul en binnen 20 minuten stond ik weer buiten.
Behalve het ongemak van na een toiletbezoek altijd direct moeten douchen om het beneden schoon te krijgen, was er toch ook schaamte om het uitsteeksel, zeker op die plek. Ik had de verhalen in dit forum tevoren gelukkig niet gelezen, want dan was ik misschien weer gaan twijfelen. Achteraf kan ik zeggen dat ik het jaren eerder had moeten laten weghalen, maar ik ben vooral heel opgelucht dat het er toch van is gekomen.
Hoi hoi,
25 nov nu bijna 2 weken geleden zijn bij mij dus 3 skintags weggehaald. Lokale verdoving. Een deel is gehecht en de kleinste is open gelaten. Ik heb de eerste 6 dagen echt veel pijn ervaren. Kwam misschien ook door de soort pijnstillers en dat ik mn ontlasting maar niet zacht kreeg.
Nu 2 weken verder.. ben bijna van de pijnstillers af.. nog wel in de ochtend als ik naar de wc ben geweest. Maar daarna heb ik het eigenlijk niet meer nodig.
Nogsteeds wondvocht, en de zwelling is er ook nog. Deze is ook nog niet afgenomen ☹️
@Sterre. Ik had al een paar keer geprobeerd een berichtje te plaatsen maar het leek of het forum was gesloten.. gelukkig niet.
Dag EM en allemaal btw 😉
Hier eigenlijk exact hetzelfde na 2 wkn en 2 dagen.
S’morgens na de ontlasting ook nog redelijk wat pijn dus gebruik ook nog steeds paracetamol en gisteren zelfs nog ibuprofen.. ook afgelopen dagen bloed na de ontlasting (nog niet eerder gehad), maar daarna zijn er een paar zwellinkjes weg…miss hechting losgelaten en de druk nu wat weg is. Di.dag bel consult met chirurg gehad en al mijn ongemakken horen erbij. Zwelling kan zelfs 6 wkn aanhouden. Wondjes moeten van binnenuit genezen en dat duurt wel even. Wondvocht zal zolang ook wel aanhouden…al wordt dat wel wat minder. Tot die tijd blijven spoelen dus 🙃
Iedereen veel sterkte gewenst met de genezing…op weer een mooi onderkantje 😉
Hoi hoi
@sterre dat is een geruststelling. Pff hoop zo dat het er allemaal weer zo normaal mogelijk uit komt te zien. Ik dacht vanmorgen laat ik eens zonder pijnstillers naar de wc gaan... nou dat ga ik de komende dagen niet meer doen 😅 aaauw
De energierekening zal ook wel mega zijn deze maand 😅 al dat spoelen en douchen.
Nou hopen dat bij mij de zwelling ook snel af gaat nemen..en idd.. de 31e ga ik proosten op een mooi onderkantje 🤣
Fijne avond!!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hey EM.
Het toiletbezoek is nog wel een dingetje 😅Wat betreft de energierekening…die ging ook even door mijn hoofd heen🙃…maar goed, alles voor het goede doel en hopelijk allemaal weer op een mooi onderkantje🙏🏼.
Ik wens jullie ook een goede avond en een goed herstel!
Hoor je graag. 😉
Wauw wat ben ik blij, of toch niet dat ik dit lees
Ik ben daarnet door de hel gegaan, luidop gehuild van de pijn. Heb 3 kindjes op de wereld gezet zonder verdoving, vond dus wel dat mijn pijngrens hoog lag.
maar wat was dit? De meest erge pijn ooit, eerlijk waar.
ik ben geopereerd onder volledige verdoving van marisken (een hele hoop…) en inwendige aambeien die zijn omhoog getrokken … op afgelopen dinsdag 6/12
Hoi Auwie.. ja die pijn is echt bizar.. en je kan ook niet meer terug dan.. gelukkig ging het bij mij na n dag of 7 wel beter. (Ik heb de ingreep op 25-11 gehad)
Ik heb vanmorgen ook weer even gekeken. De zwelling is ook afgenomen. Ik smeer er nu wondzalf op en wissel dit af en toe af met een zalfgaasje. Het zijn nu 3 bultjes rond mijn ⭐️.. de grote kan ik omschrikven als lucifers kopjes denk ik zo, misschien ietsje groter. Nogsteeds wondvocht en pijn bij de ontlasting... geen bloed meer gelukkig.
Ja sterre wij hebben elkaar echt gesproken in de heftigste tijd. Ik denk dat het voor de andere ook fijn is als wij ook updates geven als het bijna genezen zou moeten zijn.. het eindresultaat zegmaar 😊
Hallo!
ja fijn te horen dat er beterschap komt…
ik heb al gehuild de afgelopen dagen. Daarnet opnieuw drang en ik dacht … nee niet opnieuw 😵💫… ben in douche gaan staan. Warm water laten lopen dat ontspant. Maar de dokter had mij op voorhand wel niet gezegd hoe pijnlijk het herstel was.
Blij te horen van jullie ook!
Hoi EM en Auwie,
Hier is de pijn nog best erg. En dat na 2,5 wk.
De zwelling is s’morgens minder, maar eenmaal op is deze groter.
Di.dag voor controle. Word de pijn spuugzat…
Ik ben ook erg benieuwd naar ieder z’n eind resultaat.
Auwie…je hebt nog even te gaan, maar blijf je pijnmedicatie op tijd innemen! En blijf goed en zorgvuldig spoelen! Heel veel sterkte met je herstel!
EM…varieert jouw zwelling ook in grote in de loop vd dag?
Hoi Sterre.. ik heb net nog even gekeken maar zijn nog even groot als vanmorgen.. en ben er al best tevreden over.. ze zijn inmiddels veel kleiner dan de skintags die ik had.. dus dat is al een grote verbetering. Het zijn nog wel bultjes hoor. Verder in de ochtend na de ontlasting nog veel wondvocht. In de middag valt het mee.. en wat ik ook lastig vind is in de auto zitten, dat is echt niet fijn zonder pcm.
Auwie... heb met je te doen.. ik heb in de nacht ook staan huilen onder de douche vd pijn.
Maar begrijp ik goed dat ze bij jou inwendig ook hebben gedaan? Dat is wel echt heftig in een keer.. bij mij zat er 6 weken tussen inwendig en de skintags en de inwendige ingreep vond ik ook erg pittig.
Welke pijnstillers gebruik je? En hoeveel?
Ik ben aan de 3x daags 50mg diclofenac gegaan.. kan je bij de apotheek halen zonder recept (25mg). En 4x 1000mg paracetamol ... dat hielp echt. Voor op de wc even insmeren met verdovende vaseline crème. Kan je ook bij de apotheek halen.. spoel je er na weer af.. maar t werkt nog even door. Dat zal een stuk verlichting geven. Heel veel sterkte!!
Hey beiden
Bedankt voor jullie reactie.
ik werd na de operatie klappertandend, rillend wakker. Huilend ook. Die pijn. Kreeg direct 2 extra spuiten en extra pijnstilling i mijn infuus.
in plaats van 1 nacht ben ik er 2 gebleven. … de pijn was de eerste nacht niet normaal. Kreeg dafalgan via infuus en extra voltaren. Hierop reageerde ik allergisch(druk op borst en pijn in arm) dus werd gestopt. Kreeg vanaf dan voltijds zware pijnstilling. Toen ik ziekenhuis verliet had ik nog geen stoelgang gehad. Maakte ik me wel zorgen over. Heb extreem gevoelige en moeilijke darmen, soms moeilijke stoelgang ook… en de eerste keer p**p drang was zo heftig dat ik bijna van mijn stokje ging.
we zijn ondertussen 5 dagen verder ik eet veel vezels en neem florax om stoelgang zacht te maken. Maar vandaag ben ik al 6 keer nr toilet geweest voor elke keer beetje stoelgang. Dit is moordend.
‘ik kreeg dafalgan forte 1g, 3 keer per dag en mag afwisselen met ibuprofen. Dus nu is het elke 2 uur ofwel een dadalgan of wel een ibuprofen. Vooral de pijn na de ontlasting vind ik echt ondraaglijk. Warme douche nadien veracht maar die extreme pijn blijft gewoon.
die verdovende zalf zal ik morgen eens voor horen. En ik bel nr dokter want zo vaak nr toilet moeten en nadien minstens 10 minuten huilen van de pijn dat is niet houdbaar.
ik heb al durven kijken, het ziet er niet slecht uit. Zegt mijn man ook.
ik had aambeien 3e graad. Inwendig toch wel veel maar uitwendig had ik echt heel veel marisken. Die kon ze bijna zien als ik gewoon rechtstond stel je voor. Ik denk dus idd dat mijn operatie heel veel tegelijk geweest is, en daar was ik niet op voorzien. Op deze heftige pijn helemaal niet.
bedankt voor jullie inbreng, ik ga morgen nr apotheek.
Ps sorry voor mijn lang verhaal! Voor jullie veel sterkte ook het wordt beter!