op pag 20 heb ik foto gepost van vlak na de ingreep.
heb jij ook volledige verdoving ?
Ik zit echt heel erg in dubio… wil het zo graag weg hebben. Mijn stoelgang gaat nu al echt heel moeilijk en is zeer pijnlijk, kun je na gaan met een open wond, moet er echt niet aan denken wat je dan doormaakt. Maar wil het echt graag weg
Beste meliss,
Ik zeg gewoon doen als je het graag wilt! Ik heb het vorige week donderdag laten doen, onder algehele narcose, dag van de ingreep geen pijn. Eigenlijk na de ingreep ook geen pijn, alleen direct na de stoelgang ga ik door de grond, wauw wat kan een mens dan pijn hebben. Maar dan kijk ik vervolgens weer in de spiegel en ben ik heel blij dat ik het heb laten doen. Ik heb ook een moeilijke stoelgang maar probeer dit zacht te houden met movicolon en nog iets anders. Het is te doen moet ik zeggen. Maar als je me vraagt direct na de stoelgang of ik spijt heb van de ingreep zal ik ja zeggen, maar de rest van de dag nee ik ben er heel blij mee!
Nog een toevoeging op mijn verhaal hier boven, ik had ook last van een fissuur en dit fissuur kon niet genezen door die Mariske. Bij elke stoelgang trok die Mariske het fissuur weer opnieuw open waardoor het uit eindelijk een chronisch fissuur was geworden. De chirurg vertelde na de operatie dat dit ook nooit had kunnen genezen zonder deze operatie.
Snel beterschap Truus ! Dit is nu je tweede ingreep ?
En inderdaad meliss als je ervan af wil doen. Is twee weken even tanden bijten. En daarna ben je er voorgoed vanaf.
Ik ga morgen de dokter bellen, ben echt heel erg nerveus..
Je had dit toch al in januari gedaan Truus , ik lees je eerdere berichten.
En TM waarom zei je dit “misschien denk ik er volgende week anders over maar had deze ingreep beter niet laten uitvoeren.” Maar zeg je wel dat ik het zou moeten doen, door zulke horror dingen zoals dat je beschreef dat het voelt alsof er een boom in zit/ en ook kruipend naar de douche. Maakt het echt niet beter in de keuze :S
Ik heb uiteindelijk niet gebeld omdat ik er vannacht zelfs over gedroomd heb.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik schreef toch ook dat het twee weken tanden bijten is. Natuurlijk doet het pijn. Dat ga ik zeker niet ontkennen. Achteraf vergeet men de pijn. Een beetje zoals bij een bevalling. Dan zegt ook bijna iedereen op die moment “nooit meer”. Ook ik. En uiteindelijk heb ik toch meer dan 1 kind op wereld gezet.
Ik denk dat er nog iemand is die truus heet. Ik noem mijzelf even truus2.
@TM - dit is de eerste keer. Zoals mijn bericht hierboven, er is denk ik nog een truus. Ik heb vorige week donderdag mijn eerste ingreep gehad. (En hopelijk de laatste)
@Meliss - wat jammer dat je niet gebeld heb. Maar er over dromen is ook heel normaal en dromen zijn niet altijd waar, in ieder geval dat hoop ik. Want Ik had tijdens de narcose gedroomd dat ik gepoept had tijdens de ingreep. Het eerste Wat Ik riep dat ik wakker was na de narcose: heb ik gepoept? Oké, dit was even een grapje tussendoor. Maar helaas vroeg ik dat echt en droomde ik dat ook echt tijdens de narcose.
Maar Meliss, een afspraak met de huisarts om er over te praten betekend nog niet dat je automatisch al een afspraak heb staan om ze te laten verwijderen. Misschien kan de huisarts ook nog informatie geven erover. En ik denk ook dat er zoveel "slechte" verhalen Hier zijn omdat de mensen die geen last hebben er niets over gaan googlen.
@meliss - (ja sorry weer een bericht van mij) je schrijft ook dat het nu al pijnlijk is, misschien komt dat ook door de Mariske net zoals in mijn geval. Ik vind het jammer dat je jezelf laat ontmoedigen door alle pijnlijke verhalen hier.
Ik had van te voren ook gelezen dat heel veel mensen spijt hadden. Toen ik hoorde van de verpleegkundige dat ik geen oxycodon mee kreeg van het ziekenhuis (en er eerst werd verteld van wel) iom de chirurg sprongen de tranen in me ogen voor de angst van de pijn die zou gaan komen. Oxycodon schijnt obstipatie te veroorzaken, en ik heb daar zowat chronisch last van door PDS, vandaar de keuze van de chirurg. Maar tot nu toe valt het me nog steeds reuze mee de pijn, ik doe het alleen sochtends nog op paracetamol en naproxen. Oké de stoelgang is echt geen feest, dat is echt even tandenbijten... Ik zorg dat ik na de stoelgang direct onder de douche afspoel met lekker warm water en dan is het nare gevoel met 10 minuten zeker weer weg. Het Is niet dat ik je probeer te overtuigen om de dokter te bellen en de ingreep te laten doen, maar ik vind het gewoon zo zonde dat je door alle horror verhalen ervan af ziet.
He Meliss,
Laat je niet ontmoedigen echt, de ellendige verhalen lees je hier. Ik heb me zo bang gemaakt door deze reacties.
Hier 2 grote weg laten halen onder plaatselijke verdoving en gehecht. Ik zal je zeggen geen seconde pijn gehad. Alleen de verdoving was niet prettig maar dt is een paar seconde.
Waarom het onder algehele narcose wordt gedaan is me ook een raadsel want een behandeling duurt 15 min, ik stond met 15 minuten weer buiten dus ook.
Ik heb voor de operatie een week niet geslapen hierdoor en uiteindelijk ben ik nu al weken verder en nog steeds geen pijn gehad en geneest mooi.
Stop met het lezen van al deze reacties je voelt je rot, wordt bang gemaakt en totaal niet nodig!
Bedankt voor jullie reacties.
Jullie horen nog van mij..
de urge om er gewoon voor te gaan is groot.
zal jullie op de hoogte stellen!
Hi allemaal,
6 weken geleden is er bij mij 1 skin tag weg gehaald. Naast de gebruikelijke pijn ging het allemaal prima. Afgelopen dinsdag zijn de laatste 2 weg gehaald, ook dit ging prima maar ik kreeg vanaf woensdag nacht enorme pijn. Donderdag ochtend kon ik amper meer functioneren terwijl ik een aardig hoge pijngrens heb. Uiteindelijk toch de dokter gebeld en diclofenac gekregen. Alles zag er verder prima uit voor zover ik zelf kon zien. Tot vanmorgen, vrijdag ochtend, ineens had ik een grote rode harde bult die de enorme pijn veroorzaakt. Het is zeker zo groot als een knikker, knal rood, hard en er komt wel wat vocht/bloed uit. Ik heb het ziekenhuis gebeld maar die wisten het eigenlijk niet en zeiden dat het misschien wel een aambei was die naar buiten is gekomen. Ik moet het tot na het weekend afwachten. Het gekke is dat een paar maanden geleden eerst de inwendige aambeien met elastiekjes zijn verwijderd..
heeft iemand ook wel eens zo’n grote rode bult gehad? Naar mijn idee is het zeker niet de ‘gebruikelijke zwelling’.
Alvast bedankt!