Het resultaat naar 3 dagen. Helse pijn en angst of dit wel goed komt. Voor mij nooit meer.
Aan Truus na 10 dagen nog zo
Pijnlijk ? Wondjes lijken wel al dicht. Heeft u nog wondvocht? Dat is nu bij mij op dag 2 heel veel. Elk uur compress veranderen.
Wondvocht weinig gehad alleen 1e paar dagen. Gisteren verstopping vandaag 4 x ontlast. Vandaag dus ook weer veel pijn tijdens en na ontlasten. Elke 4 uur medicatie. Ook snachts want als ik de wekker niet voor medicatie krijg ik pijn en steken als het uitgewerkt is.
Kan het nog steeds niet goed ophouden. Als ik aandrang krijg moet ik snel naar toilet en daarna gelijk spoelen onder de douche. Ik durf daarom nog niet te gaan werkem. Ik had nooit verwacht er zoveel last van te hebben. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte!
Bij mij nog maar dag 2 en als ik jullie reacties lees dan begrijp ik dat ik nog wat moet tanden bijten. Ben het nu al kotsbeu. Elk uur compres veranderen omdat het kletsnat is van wondvocht. Compres die dan in wonde plakt. Het gevoel van natte onderbroek te hebben ondanks maandverband. Plekken op handdoeken lakens. Pffft. Wou dat ik al twee weken verder zat. En sinds vanmiddag harde rode knobbel zwelling erbij. Het lijkt nu nog erger dan ervoor. Vraag mij af of dat nog weg trekt.
Sterkte aan iedereen hier die hetzelfde doormaakt.
Dag 3 nu na ingreep. Heb dit serieus onderschat. Veel pijn. Zeker bij ontlasting. Ook op die momenten veel bloedverlies. Ook nog wondvocht waarvoor ik elke uur droog gaasje opnieuw tegen wonde leg met xylocaine zalf.
Nu ook pijn aan beide kiezen en bovenbenen.
Zitten lukt niet langer dan 30minuten.
Misselijk ook. Denk dat dit door Brufen komt.
Hoe vlot het bij jullie?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
En net gerealiseerd dat ik mij dus niet kan inhouden als ik naar toilet moet. De hel dit. Pijnlijke ervaring weer.
toiletboodschap met daarna douchen en zalf en gaasje neemt minstens 20minutem in beslag. En daarna moeten platliggen om te bekomen.
pffft. Je zit aan huis vast want ik mag er niet aan denken dat je drang krijgt voor toilet boodschap en dan buitenshuis bent.
misschien denk ik er volgende week anders over maar had deze ingreep beter niet laten uitvoeren.
Beste TM
Hou vol het wordt minder!
Dag 12.
ontlasting kan ik ook nog moeilijk ophouden (volgens huisarts door zwelling) verder is de pijn een stuk minder nu. Soms wat bloedverlies bij ontlasten. Slik nu alleen nog paracetamol en smeer met lidocaine zalf.
T M Ik zou vanwege dat vele wondvocht wel even de arts bellen.
Heel veel sterkte!
Bedankt voor de steun Truus. Het is echt vreselijk gevoel om naar toilet te rennen en het niet tijdig te halen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik voelde me vies en geeft veel schaamte. Durf nu zeker niet meer buiten te komen. Durf zelfs geen windje meer te laten omdat ik bang ben dat er ontlasting gaat bij zijn. Ben helemaal verkrampt en daardoor ook pijn tot onderbuik. Wou dat ik de klok twee weken kon verder draaien.
Beste TM
Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor We zitten hier in t zelfde schuitje. Ik had dit ook niet verwacht. Nog even doorbijten. Het gaat echt over.
Veel sterkte!
Hier vandaag dag 7. Eerste dag zonder oxicodon en alleen op 8 paracetamol en meloxicam, leek goed te gaan totdat ik naar het toilet moest en ik daarna bijna van me stokje ging van de pijn. Wondvocht/ bloeding is een stuk minder en de zwelling neemt wat af. Ik kan alleen nog steeds niet zitten en de hechtingen (5 stuks) beginnen nu echt te irriteren.
Ik lees hier meerdere mensen over het smeren van een zalf, hebben jullie die van de arts gekregen of is dat iets wat je zelf kunt halen bij de apotheek?
Ik durf best te zeggen dat ik geen lage pijngrens heb, maar dit had ik echt onderschat. Wel blij dat ze alles in 1x weg hebben kunnen halen en ik niet nogmaals onder het mes hoef (zoals eigenlijk gepland) een tweede keer zou ik niet meer gedaan hebben. Tenminste als alles nog weg trekt. Het lijkt nu nog bijna erger dan voorheen.
Beste GG
Ik heb Lidocaine creme (verdovende creme) via mijn huisarts gekregen. Neem even contact op met je apotheek of het zonder recept verkrijgbaar is.
Sterkte!
Hier nu iets beter na overschakeling naar tramadol. Naar toilet gaan blijft de hel.
Hier in België is de xylocaine zalf te verkrijgen zonder recept.
Dag 5 nu en nog steeds wondvocht. Heb ook de isobetadine scrub gaan halen. Volgens dokter zou dit het genezingsproces versnellen.
Moed houden dus. Bedankt ook voor jullie steun.