Ik heb een probleem waar ik erg mee zit, en ik durf er niet mee naar de dokter te gaan.
sinds een kleine 2 jaar heb ik weinig tot geen zin meer in seks, terwijl ik daarvoor het wel makkelijk tot 5 keer per dag kon en wou. Ook word ik bijna niet meer nat, waardoor seks pijnlijk word, zelfs na het aanbrengen van glijmiddelen.
Ik ben rond die tijd geswitched van pil (verzekering), en mijn vriend en ik dachten dat het daar aan lag. Nu ben ik een paar maanden geleden weer over gegaan op mijn oude pil (minerva), maar nog steeds geen resultaat.
Mijn vriend begrijpt mijn situatie, en heeft er respect voor, maar toch merk ik dat hij er wel mee zit, en daardoor ik ook.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn, of heeft iemand hier ook ervaring mee?
Libido problemen bij jonge mensen zijn bijna altijd hormoon-gerelateerd (in jouw geval mogelijk de pil), of het zit tussen je oren, in de zin dat je jouw vriendje misschien niet meer zo aantrekkelijk vind.
Mag ik vragen of je nog wel opwindende dromen of fantasieën hebt? Als dat namelijk het geval is, lijkt de tweede optie het meest voor de hand liggend. Is dit niet het geval, dan lijken de hormonen de boosdoener geweest te kunnen zijn, tenzij je nog andere medicijnen gebruikt waarvan de problemen met het libido een bijwerking van zouden kunnen zijn. let wel, dat het overstappen op een andere pil, en de daarmee gepaard gaande veranderingen in de hormonen wel een jaar kunnen duren. Dus heb dan geduld, of als je denkt dat er toch meer aan de hand kan zijn en bovenstaande niet van toepassing is, ga dan naar de huisarts en bespreek openlijk en eerlijk jouw problemen (vertel hierbij alles dat je weet dat ermee te maken zou kunnen hebben!).
Lees ook andere vragen en antwoorden over
geen zin in seks
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=geen+zin+seks&sa=Zoeken#1144
Hoi Miss_Elle,
Ik had al eerder ergens anders op dit forum op een soortgelijke vraag gereageerd, maar bij deze dus nogmaals:
Ik hoor vaker over vrouwen die geen zin meer hebben in seks, dus je bent in ieder geval niet de enige! Iemand vertelde me laatst over FSD (female sexual dysfunction). Mogelijk dat dit ermee te maken heeft? Ik begreep dat in Almere een onderzoeksbureau zit dat daar meer over weet. Succes!
Hi mijn vrouw had daar ook last van en is overgestapt op de yasmin pil
deze help mee om jou hormoon huishouding enigsins weer in balance te bregen en wij hebben inderdaad verschil gemerkt
daarnaast is mijn advies ook om tijdens de sex er rustig de tijd voor te nemen. voor glijmiddel adviseer ik sensilube. succes!