Sinds kort heb ik een nieuwe vriend. Ik ben geen maagd meer. Hij is nog wel maagd. Nu is het zo dat als we sex willen, dat hij sowieso al niet altijd een stijve krijgt bij het voorspel (elkaar opwinden, met de hand etc.). Dan kan het zijn dat hij een stijve heeft, maar dat het ook ineens weg is. Terwijl hij wel zin heeft. Verder is het ook zo dat als hij een stijve heeft van het voorspel en hij wil bij mij naar binnen gaan dat hij ineens weer slap wordt.
Nu is het bij hem bekend dat hij een lage hartslag heeft (misschien kan dat ermee te maken hebben), en hij heeft in het normale leven al last van faalangst.
Dus kan iemand ons hierbij helpen, dat zou namelijk heel fijn zijn.
Alvast bedankt!
Erectiestoornissen zijn bijna altijd psychisch. Een lage bloeddruk hoeft op geen enkele wijze een belemmering te zijn om een erectie te krijgen. Blijkbaar vindt jouw partner de daad behoorlijk spannend en is dat de oorzaak van zijn moeite een erectie te behouden. Misschien kun je hem helpen door de sfeer tijdens de seks wat ontspannender te maken en hem bijvoorbeeld met je hand of mond te stimuleren tot een orgasme. Later kun je voorzichtig wat meer richting penetratie gaan, voorzichtig en rustig, want er bestaat een goede kans dat als hij wel een erectie weet te behouden, hij al heel snel klaarkomt omdat jouw vriend zo onervaren is. Ik zou de nadruk dus leggen op het plezier van het samenzijn en alle druk van het moeten presteren voor jouw vriendje wegnemen, zodat hij niet bang hoeft te zijn dat hij niet goed vrijt, jou niet genoeg bevredigt of wat dan ook dat hem prestatie angst geeft.
Lief trouwens dat je je voor jouw vriendje hierin verdiept. Het toont aan dat je wel degelijk begrip hebt voor zijn moeilijkheden, en dat vind ik zorgzaam, lief en attent. Trouwens, meestal loopt deze problematiek met een sisser af (letterlijk) want als jongens met deze drempel deze eenmaal genomen hebben, gaat het bijna altijd al snel veel beter en gemakkelijker, en zullen ze zeker jou van dienst kunnen zijn bij jouw genot en een eventuele zwangerschap.