Goedenavond
Ik zit met het volgende.
Ben zelf een man van 35, relatie van meer dan 10 jaar en kinderen.
De laatste 4 weken ben ik 2x wakker geworden met een pyjamabroek die niet meer op aan te zien is, sperma.
Ik weet niet goed wat ik hiermee moet doen.
Ga ik langs de dokter of?
Natte dromen kunnen ook op latere leeftijd voor komen. Ik zie zo geen reden om naar de dokter te gaan
Het is wel schrikken.
Mijn partner zat de pyjama broek ook en moest meteen de was in.
Zijn er dingen die ik kan doen om dit te voorkomen?
Of dat het toch properder is ?
Hoeveel zaadlozingen heb je gemiddeld per week? Droom je "wilde" dingen?
Dag John
Gemiddeld per week? Dat varieert.
Soms is er een week tussen voordat we gemeenschap hebben.
Nee totaal niets wild.
Maar het was zo veel en vies.
Ik zou me daar toch niet druk over maken. Het kan een keer gebeuren.
Hoi Bram,
Bepaalde etenswaren kunnen de kans op een zaadlozing in de nacht vergroten. Dit zijn onder andere voornamelijk producten die veel suiker, caffeine en zout bevatten. Dit omvat ook producten zoals smaakversterkers, bouillonblokjes, luxe sauzen en dat soort dingen.
Daarnaast kan slapen met een volle blaas ook zorgen voor een zaadlozing heb ik ooit gelezen. Dit zou komen omdat een volle blaas in de nacht kan gaan drukken of wiebelen tegen het prostaat. Ik heb ooit ook gelezen dat het kan komen, omdat je broek of onderbroek te strak zit tijdens het slapen en dus zorgt voor wrijving en frictie tussen de benen, waardoor het uiteindelijk tot een zaadlozing komt.
Ook te veel warmte op die plek zou ervoor kunnen zorgen dat je een zaadlozing krijgt in de nacht.
Probeer de stimulerende middelen te beperken. Minimaal 3 uur voor het slapen gaan en verminder ook het aantal dat je consumeert.
Experimenteer met ander ondergoed en andere slaapbroeken
Ga ook altijd naar het toilet voordat je gaat slapen. Als het kan meerdere keren. Wie weet helpt het ook om drinken in de avond te beperken.
En wat wilde dromen betreft, misschien herinner je die niet, maar het is mogelijk dat je in de nacht tegen het matras aanrijdt.
Succes