Hallo allemaal. Mijn relatie van 2 jaar is net beëindigd. Ik ben hier helemaal kapot van. Ik wil hem zo graag terug. Maar aan de andere kant was ik de laatste tijd ook niet echt gelukkig meer met hem. Ik verwachtte dingen die ik niet kreeg en zat er zelf al over na te denken om het te beëindigen. Maar nog niet nu! Want ik houd nog zo veel van hem. Ik word er echt gek van dat ik hem zo graag terug wil, terwijl ik dat eigenlijk niet wil...
Wie heeft tips of soortgelijke ervaringen?
Alvast bedankt!
Heb je deze topic gelezen?
http://www.dokter.nl/forum/Relatie-seksualiteit/194938-verliefd-op-bezette-man..radeloos/Page-2.html#202310
Ja heb het net gelezen, weet ook dat ik mezelf te kort ga doen, door uberhaupt nog met hem verder te willen.
Maar ik wil zo graag dat hij me gaat missen en dat ik ook voor hem heel belangrijk ben.
Stom dat gevoelens en verstand zo een tweestrijd met elkaar kunnen voeren.
Ik zou willen dat mn verstand sterker was en het me allemaal geen pijn meer deed.
Je verstand analyseert wat je voelt en maakt op basis daarvan een beslissing, waardoor je je weer anders gaat voelen. Dus het aangaan van een verwerkingsproces met de onvermijdelijke pijn en verdriet is nodig om tot nieuwe inzichten te komen. Succes en sterkte gewenst.
http://www.dokter.nl/forum/Relatie-seksualiteit/198642-spijt-na-breuk.html
Lees de reactie van Lara...
Heb t stukje van lara gelezen, echt een goed en eerlijk stuk.
Dat moet ik maar vaak gaan lezen.
Ben sowieso constant op t internet aan t lezen naar ervaringen van anderen.
Eerst las ik alleen maar op de zoekterm, hoe krijg in mijn ex terug.....maarja hoe kut het is dat is redelijk kansloos denk ik.
Mijn verstand weet t ook zo goed en is wijs.
Maar mijn gevoel is gwoon een trut op dit moment.
Zucht, nu heeft ie met net gebeld, om te vragen hoe t met mij is.
En nu zit ik nog weer meer in een dip.
Omdat ik hem nu weer heel erg mis en zijn liefde en warmte wil.
Ik zit nu mezelf weer voor de gek te houden...of niet...
Ik vind dit echt zo niet leuk
Zeg hem dan hoe je je voelt, en laat je gevoelens de ruimte. Hij zal hierop reageren waardoor je je anders zult voelen. Op basis hiervan kun je weer nadenken wat je verder wilt. Bijvoorbeeld niet meer bellen... Of misschien iets heel anders.
De sleutel is je gevoelens de ruimte geven en eerlijk zijn naar jezelf en naar hem.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja, heb net een brief geschreven met alleen maar mijn gevoelens van verdriet daarin.
Verder geen verwijten of hoe mooi t was tussen ons.
Dit ga ik dan morgen om m geven, alhoewel ik veel lees dat je brieven niet aan je ex moet geven..
Heb veel gehuild tijdens t schrijven was gelijk wel een opluchting.
Maar ik wil ook dat hij weet hoe ik me voel.
waarom?? omdat ik me dan beter voel denk ik.
Niet om hem op die manier terug te krijgen?
Ik krijg hem toch niet terug.
Meer als een soort van afscheid denk ik.
Ik zal ook tegen hem zeggen dat als dit is wat ie echt wil ik dat zal accepteren
Hoi onbekend,
Lastig hè, als gevoel en verstand niet met elkaar overeenkomen ?
Je gevoel is sterker dan je verstand en bepaalt veelal wat je doet (je gedrag). Zoals jouw gevoel bepaalde om op internet te gaan zoeken hoe je je ex terug zou kunnen krijgen. Terwijl je verstandelijk dat niet wilde (en wist dat dat zinloos was).
Ik wil je wel vertellen wat ik heb gevonden om zelfcontrole te krijgen en niet mijn gevoel de baas te laten zijn.
* Zie jezelf en je gevoel als twee aparte elementen. 1= IK ben IK. (Degene die de baas is over jou.) 2= IK heb gevoel. (Je bent niet je gevoel, je hebt dat. Die is niet de baas.)
* Neem je gevoel altijd SERIEUS en VEROORDEEL haar niet en wees mild voor haar. (Noem je gevoel geen trut.) Zorg voor haar alsof ze een kindje is. Troost, steun en motiveer haar. HEB JE GEVOEL LIEF, (hoe raar dat nu ook moge klinken).
* Je verzetten tegen je gevoel en het niet willen voelen is een zinloos gevecht en verlengt het lijden.
Het gevoel is daar en je WILT er doorheen. Wees BEREID om te voelen en ACCEPTEER wat je voelt. "Oke, ik voel mij rot, dat is niet erg. HET IS MAAR EEN GEVOEL, wat erbij hoort en weer voorbij gaat."
* BESEF keer op keer, IK WEET WAT IK WIL EN IK DOE WAT IK WIL. "M'n gevoel kan zoveel willen. Maar die kan mij wat dat betreft de pot op ! IK ben de baas en bepaal wat er hier gebeurd". Nee, ik ga niet op internet zoeken hoe ik m'n ex terug krijg want dat wil IK niet.
Je zult je hierin moeten oefenen, telkens weer. Je zult jezelf steeds moeten corrigeren als je ontdekt dat je weer in je gevoel blijft hangen. Maar als je bewust iedere dag hiermee aan de slag gaat en veel oefent, zul je op den duur gaan ontdekken dat je baas wordt over jouw gevoelens. En zullen die "rotgevoelens" weg ebben omdat je het verwerkt hebt. En wat zul je trots zijn op wat je dan hebt bereikt !
Ik hoop dat je er iets mee kunt en wilt. Oh ja, om je ex los te laten is het beter voor je om geen contact meer te hebben. Zorg dat hij je met rust laat en jou de tijd geeft dit te boven te komen. Als hij binnen je gezichtsveld blijft, zal het niet lukken. Dus meis, zorg goed voor jezelf ! Gun jezelf hier overheen te komen. Ik wens je veel sterkte toe ! Geloof me, het komt allemaal goed met jou !
Groetjes Lara.
P.S. Wat leuk dat ik hier m'n naam in deze topic voorbij zag komen. Wat een eer ! Mijn dag kan niet meer stuk !
Dankjewel Lara
Erg goed stukje waar ik iets mee en en me kracht geeft!
Ga dit ook zeker toepassen.
Hoi, ben ik nog een keer.
Ik las net je berichtje dat je hem morgen die brief wilt geven. Niet doen, meis !!! Je gevoel wil dat maar JIJ NIET.
Trouwens wat doet er nou toe of hij wel of niet weet hoe jij je voelt ? Wat wil je hiermee bereiken ? Dat hij je terug wil ? JIJ weet toch zeker wel beter ! Je loopt alleen maar de kans dat je jezelf belachelijk maakt.
JIj hebt verdriet te verwerken en hou hem daar buiten. Hij heeft daar ook niets mee te maken. Het is iets van jou, wat je zelf wilt oplossen.
Als je hem die brief geeft verlies je je ZELFRESPECT. Verlaag jezelf niet om jezelf voor zijn voeten te gooien. Daar ben je TE GOED voor !
Doe jezelf een plezier en gooi die brief weg. Dat is meteen ook een stukje loslaten. Kom op meis, JIJ kan dat !
Uiteraard is van je afschrijven een goede methode voor je verwerkingsproces. Doe dat vaker maar dan gewoon voor jezelf !
Sterkte hoor !!!
Lara.
Ik las net weer een nieuw berichtje van je vandaar nog gauw ff deze reactie :
Graag gedaan ! You're welcome !!!
En heel veel succes !
Lara.
Ik wil alleen maar toevoegen dat iedereen zijn eigen unieke proces doormaakt en ook moet doormaken om te leren wat voor hem of haar te leren is. Bedenk dat dit voor iedereen kan verschillen dus vooringenomenheid kan wel eens juist de plank misslaan. Adviseer maar don't interfere...
Ja is waar, maar de tips van lara heb ik zeker wel wat aan.
Dat van die brief ....tsja..
Heb net een heel gesprek gehad met mn tante, dat luchtte ook enorm op.
Ik weet niet of ik die brief nog wil geven. weet wel dat ik hem morgen niet wil zien.
En de eerstkomende tijd ook niet meer.
Dat hij gebeld heeft heeft me echt slecht gedaan, daarvoor ging het ook kut, maar na het telefoontje was ik weer helemaal naar beneden gevallen.
Misschien ook weer het verdriet dat hij wel belde maar niet zei wat ik graag wil horen..
Maar ik kies voo mezelf, hoe moeilijk dat nu ook is.
Ik kan er alleen maar sterker van worden, en ik verdien een partner die ook 100% voor mij gaat en niet maar 80% of minder.
Over die brief ga ik nog eens nadenken, ik bedoel hij mag best weten dat hij mij heel veel verdriet heeft gedaan.
Kan ie zich schuldig voelen, en tercht want ik was echt heel erg goed voor hem.
Nu denkt ie misschien dat t mij allemaal niet zoveel doet.