Kijk, daar heb ik nou in ieder geval wat aan! Ik wist niet hoe lang zoiets kon duren... Stel dat dat nou 1 dag had moeten duren, zo'n doorbraakbloeding.. Dan maakte ik me grote zorgen.. Twas geen hevige bloeding, gewoon een btje..
ThankS!
Als je die tussentijdse bloedingen blijft houden kan het ook zijn dat je pil te licht is. Moet je een zwaardere vragen aan de dokter.
k heb al enkele maanden last van buikpijn links onderin mijn buik. Ook had ik onregelmatige en tussentijdse bloedingen, ondanks ik de pil slik.
Hiervoor al enkele keren naar de huisarts geweest, werd eerst afgescheept met 'Even afwachten, je bent veel afgevallen'.
Na het zoveelste bezoekje kreeg ik een andere pil mee. Ben overgestapt van microgynon naar marvelon, met als boodschap dat ik direct terug moest komen als ik ook nog bloedingen na de seks kreeg.
Toen ik na een tijdje dus ook nog die bloedingen na de seks kreeg, ben ik terug gegaan naar de huisarts.
Hier aangegeven dat ik nu toch wel wil dat het eens onderzocht wordt.
Omdat ik nog jong ben, 19 jaar, dacht de dokter absoluut niet aan kanker.
Maar onderzoekjes wou die wel laten doen om mij geust te stellen.
Ik heb toen een uitstrijkje voor chlamydia, een urineonderzoek en een uitwendige echo van mijn buik.
Hierop is allemaal niks gevonden. De huisarts denkt aan een prikkelbare darm.
Maar de bloedingen na de seks blijven. Als mijn vriend wat dieper gaat, doet het echt veel pijn.
Daar had ik eerder nooit last van.
Ook nu tijdens mijn menstruatie komt de buikpijn ineens weer heel erg opzetten. Precies op dezelfde plek als ik het eerst had.
Ik durf niet zo goed ALWEER naar de huisarts, omdat ik het afgelopen half jaar al wel 4 keer ben geweest voor hetzelfde.
Maar ik weet ook niet zo goed wat ik hier wel mee moet doen.
Heeft iemand hier ook al eens zoiets meegemaakt?
gewoon terug naar de huisarts, het is niet jouw schuld dat je weer moet. Vraag verwijsbrief voor de gynaecoloog! gewoon doen hoor, niet mee doorlopen het is jouw lijf en daar moet je goed voor zorgen! Sterkte Brenda
Ik heb ook veel buikpijn. Het word altijd maar weer afgedaan met "Prikkelbare darmen". Een vriendin van mij heeft daardoor jarenlang rondgelopen met een cyste ter groote van een babyhoofdje. Eis daarom een verwijsbrief!! Beter 100 keer voor niks naar een arts, dan een keer te laat! Tevens kan ik je aanraden om de pil te laten staan. Sinds ik de pil niet meer slik ben ik van een hoop klachten af. Is dat absoluut geen optie voor jou, da raad ik je aan een tijdje de prikpil te gebruiken. Je wordt dan niet of nauwelijks meer ongesteld en eventuele endromiose (hoop dat ik het goed schrijf), een aandoening waarbij cellen uit je baarmoeder in je buikholte terecht gekomen zijn en daar de boel lopen te irriteren, kan "opdrogen".
Groetjes Anouchka
het kan endometriose zijn en ga gewoon terug naar je huisarts!!
Na maanden geen menstruatie meer (door de mirena) een eens weer echt ongesteld, wie weet of dat, dat kan. Zijn er meer vrouwen die dit hebben, of hebben gehad.
bibi.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
De hoeveelheid bloedverlies verschilt van vrouw tot vrouw maar vermindert bij het gebruik van Mirena meestal geleidelijk. Mirena werkt 5 jaar.
Mirena kan tussentijdse bloedingen hebben. Dat is een bekend nadeel. Als je ook pijn hebt, ga dan toch even naar je huisarts.
Het zou handiger zijn als je in de titel van je bericht het onderwerp zet, dan kunnen anderen die bekend zijn met je onderwerp snel zien dat dit onderwerp hen aanspreekt.
Sinds goed een jaar heb ik last van tussentijds bloedverlies, hiervoor loop in inmiddels bij een gyneacoloog. Er is een uitstrijkje gemaakt, inwendige echo gedaan en inwendig onderzoek, hier kwamen geen bijzondere dingen uit, alles was goed. Het enige wat het tussentijds bloedverlies volgens de gynaecoloog kan veroorzaken is zoals zij dat noemt een ectropion, cellen die normaal gesproken aan de binnenkant van de baarmoeder zitten en nu dus aan de buitenkant, de baarmoedermond en de vagina zitten. Dit schijnt geen kwaad te kunnen, maar is wel bijzonder hinderlijk. Ik verlies elke dag bloed, de ene dag wat meer als de andere, maar voel me hierdoor vies en ranzig en wordt er ook erg moe van, heb sommige dagen behoorlijk pijn, niet te vergelijken met menstruatiepijn, wel zeurderig en trekkerig maar meer het gevoel dat het van beneden op knappen staat zeg maar. Volgens de gynaecoloog is het ectropion onstaan door langdurig pilgebruik, daar ben ik nu sinds goed 4 maanden mee gestopt en volgens haar zouden de klachten dus nu minder moeten worden maar het tegendeel gebeurt.
Wie heeft ook gelijksoortige klachten/ervaring met ectropion en wat is hier aan gedaan?
Sinds goed een jaar heb ik last van tussentijds bloedverlies, hiervoor loop in inmiddels bij een gyneacoloog. Er is een uitstrijkje gemaakt, inwendige echo gedaan en inwendig onderzoek, hier kwamen geen bijzondere dingen uit, alles was goed. Het enige wat het tussentijds bloedverlies volgens de gynaecoloog kan veroorzaken is zoals zij dat noemt een ectropion, cellen die normaal gesproken aan de binnenkant van de baarmoeder zitten en nu dus aan de buitenkant, de baarmoedermond en de vagina zitten. Dit schijnt geen kwaad te kunnen, maar is wel bijzonder hinderlijk. Ik verlies elke dag bloed, de ene dag wat meer als de andere, maar voel me hierdoor vies en ranzig en wordt er ook erg moe van, heb sommige dagen behoorlijk pijn, niet te vergelijken met menstruatiepijn, wel zeurderig en trekkerig maar meer het gevoel dat het van beneden op knappen staat zeg maar. Volgens de gynaecoloog is het ectropion onstaan door langdurig pilgebruik, daar ben ik nu sinds goed 4 maanden mee gestopt en volgens haar zouden de klachten dus nu minder moeten worden maar het tegendeel gebeurt.
Wie heeft ook gelijksoortige klachten/ervaring met ectropion en wat is hier aan gedaan?
Hoi,
Ik herken jouw verhaal. Ik ben sinds een maand of vijf ook met de pil gestopt omdat ik er gewoon zat van was (na 10 jaar gebruik). Niet om zwanger te raken ofzo. Ik heb ook veel last van tussentijds bloedverlies. De ene maand erger dan de andere maand. Het is niet veel, maar erg hinderlijk! Moet altijd wel tampons of inlegkruisjes bij mij hebben.
Ik ben nog niet naar de dokter geweest, ik heb eind december een afspraak.
Overigens heb ik geen pijn zoals jij dat beschrijft. Bij mij is het meer menstruatieachtige pijn.