Hoi,
Ik heb een lieve vriendin die een stuk ouder is dan ikzelf. Ik ben 35, zij is 48.
Ze is vroeg in de overgang. Ze is ook al lang niet meer ongesteld geweest en daarmee heeft de doktor haar onvruchtbaar verklaard o.i.d. Elk nadeel heeft z'n voordeel, we hebben geen voorbehoedsmiddelen meer nodig ! ๐
Het probleem is dit... soms is ze behoorlijk droog. Ze vind dit zelf heel vervelend en voelt zich er minder vrouw door. Bovendien vind ze een "wip" nu en dan ook heel lekker, maar als het dan niet vanzelf gaat zoals ze het kent dan wordt ze verdrietig zeg maar. Laatste keer ook weer, we wilden vrijen, maar ze werd moeilijk vochtig. Ik zeg tegen haar dat ik het glijmiddel wel pak. Uiteraard ging het toen veel beter. Maar ik vond haar wel wat triest kijken. Ze voelt zich niet goed genoeg, of te kort schieten, denk ik. Ik vind het vreselijk voor haar. Wat kan ik doen ?
We hebben er natuurlijk over gepraat en praten er zo nu en dan nog steeds over, seks en vrijen zeg maar. Het glijmiddel hebben we daarom/daardoor ook gekocht.
Maar ik kan haar blijven zeggen dat ik het geen probleem vind, haar [u]gevoel blijft[/u] denk ik dat ze "tekort schiet" ofzoiets ๐
Iemand raad ?
Jazeker heb ik raad.
Jouw idee van een glijmiddel is uitstekend. Maar het toepassen ervan, de wijze waarop, is de sleutel tot de vervulling van jouw wens.
Ik bedoel eenvoudig gezegd dat je de fles erop kunt zetten, flink inspuiten en aan de gang gaan... Of je neemt een beetje op je vingertoppen en smeert de vagina zachtjes in vanaf de buitenste schaamlippen. Daarna neemt u weer een beetje en breidt u uw werkzaamheden uit.
U begrijpt wat ik bedoel, ten eerste is het leuk voor u om dit te doen, ten tweede geeft u uw partner de kans in de stemming te raken waardoor er mogelijk enige natuurlijke bevochtiging op gang kan komen, met een dubbel effect.
Het is niet wat u doet, maar de wijze waarop. dat is mijn boodschap.
Succes en veel plezier!