halllo
ik heb vaginsime en loop hier ook voor bij een psygoloog/sexuoloog en het gaat steeds beter 2 jaar geleden kon ik niet ieens een tampon inbrengen en nu gaa de penis van mn vriend er al voor de helft in maar wel doet het zeer nog steeds en normale bewegingen zodat hij klaar kan komen doet voor mij emorm pijn. ik denk wel dat na verloop van tijd het steeds minder word en dat we gewoon door moeten oefenen maar ben ook bang dat het nog heel lang duurt. weten jullie tips??
alvast bedankt ik wou gewoon even mn verhaal kwijt
liefs ano
Hallo iedereen,
Ik heb al jaren vaginisme, waar ik me niet voor schaam, trouwens. En de laatse periode gebruik ik vergroters alleen de laatste maat voelt niet zo prettig.
Betreft zin in en opgewondenheid in de tijd voorbijgaand gaat het steeds beter.
De vraag is alleen hoe nu verder? Ik wil het weer na jaren proberen met mn man maar wil dat op de meest "veilige", en beste manier doen. Bang dat als we het verkeerd aanpakken, we weer terug bij af zijn.
Technisch gezien hoe is het beter om te doen? Ik denk wanneer we beide opgewonden zijn, maar als hij me niet aanraakt stopt mn opgewondenheid ook. Romantisch gezien wil ik wel gemeenschap maar qua opgwondenheid niet,dan heb ik de neiging op mezelf vooral te concentreren.
Ik dacht aan speelsgewijs met zn vingers of ik begin met de laatste 2 vergroters, de laatste met een licht verdovend glijmiddel. Terwijl hij voor de climax voorbereid met ook licht glijmiddel. En dan ervoor te gaan. Maar in de praktijk zou dat werken op een soepele relaxt manier?
Alvast super bedankt!
Hallo!
Voor mijn masterproef ben ik op zoek naar vrouwen die succesvol hersteld zijn van vaginisme en die hun verhaal willen delen. Het doel van mijn onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de specifieke ervaringen en gebeurtenissen die hebben bijgedragen aan het herstelproces.
Wie ben ik op zoek naar?
- Vrouwen die Nederlandstalig zijn en ouder dan 18 jaar.
- Je hebt de diagnose vaginisme gekregen en bent inmiddels succesvol hersteld.
- Je bent bereid om te spreken over je ervaringen met behandeling, je herstelproces en de invloed hiervan op je leven.
Wat houdt het in?
- Ik zou graag een interview met je inplannen dat ongeveer 1 tot 1,5 uur duurt.
- Het interview zal plaatsvinden in een neutrale omgeving, zodat je je op je gemak voelt (of online).
- Jouw verhaal zal ons helpen om een beter begrip te krijgen van wat vrouwen helpt herstellen van vaginisme.
Interesse?
Als je geïnteresseerd bent om mee te werken aan dit belangrijke onderzoek kan je een mailtje sturen naar [email protected]