Hey meid,
Vaginisme, ja dat is echt heel erg vervelend.
Ik had het zelf ook, maar bij mij duurde het maar 2 maanden.
Bij vaginisme ben je te gespannen en is het dus pijnlijk en moeilijk om er iets in te brengen.
Ja er is bij ook zeker al vooruitgang.
Het zijn kleine stapjes...beetje bij beetje...maar juist daar moeten jullie beide al heel trots op zijn.
Vaginsme is iets dat samen gaat met geduld en tijd.
Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou en je vriend frustrerend is om op zo'n manier seks te hebben met elkaar.
Maar je moet goed bedenken meid, dat je er niks aan kan doen.
Jullie zullen het allemaal rustig aan moeten doen en er de tijd voor nemen.
Dan zal het echt van zelf goed komen!
Ik zelf was te gespannen en mijn vriend kon niet bij mij naar binnen.
In het begin zelfs niet met 1 vinger.
Ook bij mijzelf lukte het niet om met 1 vinger bij mijzelf naar binnen te gaan.
Er ging dagen voorbij en ik voelde me schuldig naar mij vriend toe.
We hebben er samen rustig over gepraat en ik heb mijn huisarts benaderd.
hij wilde mij nog niet helpen.
Hij adviseerde mij om alleen te zoenen en niks in mijn vagina te doen.
Als het dan over na maanden nog niet ging mocht ik terug komen.
Dat wilde ik niet!
Het moest lukken!!
Weer gepraat en toen volgende we ons eigen gevoel.
Ik merkte dat ik me met de muziek aan en wat kaarsen beter kon ontspannen.
We deden dan ook de kaarsen aan en heel rustige muziek (zonder zang)
Ik onstpande mij en na 2 maandne proberen is het gelukt en kon mijn vriend zowel met zijn vinger als met zijn penis bij mij naar binnen.
Of ik tips voor je heb...? Als je van je zelf weet dat je bijvoorbeeld rustig word van kaarsen zou je die aan kunnen steken. Wil je liever vrijen zonder dat het licht aan staat, doe die dan uit. En een heel belangrijke: let op je ademhaling. Je moet proberen om altijd rustig en diep adem te halen. blijf je daarop concentreren, het heeft bij mij echt geholpen!
Vreder moet je proberen om zoveel mogelijk jezelf te ontspannen. Als je namelijk te gespannen ben, span je je samen en word je vagina ingang kleiner, waardoor het pijnlijker word als je er een vinger in en uit haalt/doet.
Natuurlijk zou je ook altijd langs je huisarts kunnen gaan. Misschien kan hij jullie dan doorverwijzen naar een seksuoloog, waar jullie dan verder geholpen kunnen worden!
Het belangrijkste is, Om helemaal niks te forceren! Doe niks overhaast! Wat je niet wil, doe dat ook niet! je raakt er alleen maar meer gespannen van en dat moet je juist zoveel mogelijk proberen te voorkomen!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Heel veel succes en sterkte ermee!
Enne, niet vergeten om te blijven genieten hoor!! Hhaha
Liefs een meisje
hoi meisje
bedankt voor je ractie ik zie het allemaal niet meer zitten mn vriend al helemaal niet hij wil bij mij blijven maar wel sex dus wil hij met anderen sex hij is al een aantal keer uitgeweest en heeft contacten gemaakt en ik zit hier hulpeloos thuis, te proberen om mijn vibo erin te krijgen ik voel me zo vreselijk. en schaam me diep waarom heb ik dit ??
ik hoop dat ik je tips kan gebruiken met een postief gevolg de huisarts zie ik nog even niet zitten ben te bang voor een inwendig onderzoek ofzo
liefs mij
Hoi, ik vind het heel vervelend voor je dat het allemaal niet zo gaat zoals je graag zou willen. maar toen ik las dat je vriend nu al op zoek gaat naar andere meisjes, gingen mijn nekharen even rechtovereind staan. Dat hoef je dus echt niet te pikken! Het is niet jouw 'schuld', dat het niet lukt, jij hebt er niet om gevraagd. Een vent die vreemdgaat is jou gewoon niet waard, vaginisme of niet!
Hey Meid,
Ik snap dat je bang bent voor een inwendig onderzoek.
Ik was daar ook bang voor, maar de dokter luisterde naar mijn verhaal en wist toen al genoeg.
Misschien doen andere huisartsen wel een onderzoek, daar zou ik helaas niks over kunnen zeggen!
Tje dat is wat zeg, dat je vriend andere contacten maakt met meiden.
dat maakt het voor jou dubbel zo moelijk.
Ik heb nu heel af en toe ook nog wel last hoor en dat merkt mijn vriend dan ook.
soms voel ik me zo boos en daar word ik alleen maar meer gespannen van en dat lukt het helemaal niet.
thuis ga ik nu zelf ook voor het eerst oefenen met ene vibrator en eerlijk gezegt vind ik dat best nog wel een beetje spannend en eng.
Ik heb het hier met mijn vriend over gehad en hij heetf hier begrip voor.
ook voor het vaginisme.
Waarom jou dit moet overkomen, daar kan ik helaas niks op zeggen.
Ik hoop dat je idd iets aan mijn tips zal hebben.
Je moet echt goed onthouden dat het NIET jouw eigen schuld is.
Veel vrouwen/meisjes hebben hier last aan en helaas gaat het bij de een sneller over dan bij de ander.
Ik zou toch zeker goed nadenken over de huisarts, wie weet kan hij jullie helpen!
daar ben ik van overtuigt!
Heb je een goede huisarts, een die begripvol is en je echt wil helpen?
In iedergeval veel sterkte en succes en ik denk aan je!
Liefs van mij, Meisje
PS: (Schuilnaam hier Rosalie, ik maak liever niet gebruik van mijn eigen naam, dus iedereen mag mij hier Rosalie noemen!, Bvd)
Ik ha deen relatie met een meisje dat na het eerste jaar vaginsme kreeg. Gekomen door een schimmelinfectie. Daarna 5 jaar niett of nauwelijks seks gehad en na 6 jaar en 4 maanden maakt ze het opeens uit omdat ze niet meer verliefd op me is en dat ze haar vleugels wil spreiden.Snap er allemaal niks meer van en al mijn toekomstplannen zijn in duigen. Is er een meisje waar je echt alles voor over hebt is t nog niet goed.
Je vriend is je niet waard als hij niet geduldig wil wachten. LUL! Als hij zo moeilijk doet rot hij toch op. Er zijn genoeg jongens die wel het geduld hebben.
Dit is niet alleen jou probleem maar ook dat van hem. En als hij echt van je houd en met je door wil, heeft hij geduld en helpt hij je.
Ik weet waar ik over praat! Ik had het zelfde probleem. Ik was ook bang dat mijn vriend bij me weg zou gaan, maar nee hoor hij bleef en hij hielp me erdoor heen.
Het probleem begon 9 jaar geleden. Nadat ik eindelijk hulp had gezocht was ik er snel vanaf. Nu 10 jaar geleden zijn we nog samen met sex!
Hoe sneller je naar de huisarts gaat hoe sneller je er vanaf bent. Wacht nou niet zo lang als ik, een jaar. De huisartsen zijn hier bekend mee dus denk niet dat je de enige bent!
Stress en spanningen helpen alleen averechts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Succes!
beste meid,
ik heb zelf ook vaginisme gehad bij m'n eerste vriendjes, pas op m'n 20ste lukte het en ik denk dat de reden heel simpel is: wij zagen elkaar toen echt graag en en konden gemakkelijk over seks praten. Er moest niks van hem, dus viel bij mij die stress er af dat het weer zou foutgaan. Hij probeerde af en toe in mij te gaan, altijd heel rustig en vroeg altijd of dat ging voor mij, of hij me pijn deed. Als ik dan zei dat het niet ging gaan, stopte hij en deed andere leuke dingen met mijn lijf ๐
En op die manier ging het plots, zomaar ... Zijn penis voelde wel nog veel te groot aan, het voelde ook allemaal vrij ruw, maar na die ene keer ging het heel snel vooruit, ik denk dat we toen twee maanden samen waren als koppel en sindsdien is seks nooit nog een probleem geweest, ook bij de volgenden niet
Wie weet ben je geholpen met hoe wij daar toen mee zijn omgegaan:
* je mag niet met je lief liggen vrijen en doen met de gedachte "het moet lukken deze keer" of "komaan meid, ontspan jezelf!". Als je denkt "ik mo?t mij ontspannen en zijn penis moet er toch in geraken?", dan spannen je spieren juist nog harder op, ook al denk je dat je rustig bent. Ga er gewoon van uit dat er geen volledige seks gaat komen en maak gewoon plezier in bed op een andere manier, overal strelen, likken, zoenen, en wie weet eens proberen te penetreren.
Als dat niet lukt, so be it dan ...
* Als hij om je geeft, dan moet hij maar geduld hebben en niks van jouw verwachten. Hij is toch volwassen genoeg om rekening te houden met een ander, ik denk dat jullie daar best goed over praten: het is niet alleen hij die z'n goesting moet krijgen, een goeie sekspartner kan vooral geven in bed en niet alleen willen krijgen
* je oefent ook met jezelf, keigoed, alleen ... je mag ook dit niet doen met als bedoeling iets in je vagina te kunnen duwen. Gebruik je vingers of andere dingen om jezelf te strelen, maar ik zou dat heel spontaan doen, terwijl je tv kijkt ofzo (dan ben je afgeleid) en eerst enkel "aan de buitenkant". Doe die dingen in stapjes, het belangrijkste is dat je geniet en aan niks denkt (zeker niet aan te strakke spieren en mislukte sekspogingen ofzo ๐ )
Als je vochtig genoeg bent, kun je al eens een vinger proberen, de week erop ofzo 2 vingers ...
Ik weet ??n ding: vibrators, komkommers, piemels ... koste wat kost in jezelf proberen te duwen lukt nooit. Die zijn te groot, je geniet niet want je denkt alleen maar aan dat plaatsgebrek en achteraf is het de zoveelste mislukking ....
ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik weet in elk geval wel dat het je ooit zal lukken, maak je geen zorgen. Het belangrijkste is: vergeet je vaginisme, trek je er niet te veel van aan en d?nk er ook niet te veel aan. Dat penetreren mag geen fixatie zijn, seks kan toch ook zaaaaaaalig zijn zonder dus geniet er gewoon van en probeer af en toe eens een stapje verder (of terug) te zetten.
Van mijn eerste" echte" keer herinner ik mij niet zo veel meer, alleen dat ik toen heel blij geroepen heb "Ja, hij zit er in!" waardoor mijn vriend niet meer bijkwam van het lachen.
Wel, ik wens je binnen zoveel tijd datzelfde plezier toe!
Hoi, jouw vriend is jou niet waard hoor als hij zo praat. Kom nou, als hij echt van je houd en om je geeft, dan heeft hij het geduld, en wacht hij netjes op jou!! In een relatie is de sex echt niet het belangrijkste. En er bestaan ook andere dingen dan de sex, het knuffelen, kussen, strelen, enz enz. Als hij gaat zitten zeuren over dat de sex niet lukt, en wel wil sexen, nou dan is hij jou niet waard, en moet hij inderdaad maar een ander zoeken. En niet met jou een relatie en met een ander sex, bah. Dat zou ik niet pikken als ik jou was. Het is inderdaad niet leuk als de sex niet lukt en pijn doet. Heb ik ook, maar gelukkig heeft mijn vriend wel al het geduld, en zou nooit sex bij een ander zoeken of mij hierdoor verlaten. Hij vind sex heel fijn, maar ik moet er ook van genieten, en sex is bij ons heel breed, hoeft niet perse de daad te zijn. En er veel met elkaar over praten. Vaginisme is iets waar je helemaal niks aan kan doen, en het langzaam moet opbouwen, en soms gaat het wat beter als de andere keer. Hier moet jouw vriend begrip voor tonen en je zo veel mogelijk in steunen, want door zijn reactie ga jij je alleen maar heel onzeker voelen en je telkens onzekerder voelen, waardoor de sex ook niet vooruit gaat natuurlijk, dat werkt zo niet. Ik kan in ieder geval met je meeleven omdat ik er zelf ook last van heb, maar kan je ook meegeven dat het belangrijk is dat je vriend en jij op 1 lijn staan, en er goed over praten, en dat je ook op andere manieren sex kan hebben, maar belangrijker is dat je elkaar steunt. Elkaar kan vertrouwen. En vooral dat je vriend laat blijken dat hij van je houd, en je nooit zou verlaten hierom, waardoor jij ook vertrouwen hebt in hem. En wilt hij dit niet, dan wil ik je zeggen dat er zat jongens/mannen zijn die de sex niet het belangrijkste vinden, maar echt voor het meisje gaan, en gewoon van je houden zoals je bent.
Succes.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik ben een meisje van 18 jaar en kan bij mezelf geen tampon inbrengen! Ook masturbeer ik mezelf nooit.. wel over m'n broek heen maar eigenlijx walg ik er gewoon van om mezelf te vingeren. Als ik een tampon in wil doen lukt dat niet, ook geen klein stukje. Ik weet wat ik wil gaan doen bij mezelf en daardoor span ik me heel erg. Eerst dacht ik dat het vaginisme was. Maar m'n vriend heeft mij ook eerst gevingerd en hij kwam wel in me.. het deed wel wat pijn en ik genoot er ook niet echt van (als hij echt 'in' me gaat) maar vaginisme kan het dus niet echt zijn. Ook wil ik zo graag seks met hem! en het wordt alleen maar erger! (de lust naar seks:-)) Bij ons thuis zijn we behoorlijk gelovig opgevoed, ook wordt er niet gepraat over seks, eigenlijk lijkt het een soort verboden onderwerp waar met geen mogelijkheid mag worden over gesproken.
wie heeft dit thuis vroeger ook gehad, en wie heeft ook dat ze niet een tampon bij zichzelf kan inbrengen?
groetjes a.
Hallo.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat iji dit hebt. Ik blijf er bij dat dit te maken heeft met hoe je opgevoed bent over de opvattingen over sex en je geloof en dat er niet of weinig over sex werd gepraat. Ik ben ook zo opgevoed, ik mag geen sex hebben voor het huwelijk, maar dat heb ik wel gehad. Ik heb het voor het eerst gedaan met mijn ex dat ging altijd heel goed maar nu met mijn huidige vriend gaat het gevoel dat ik erbij heb lang niet zo als bij mijn ex. Ik voel minder en kom moeilijk klaar. En ik hou heel veel van hem en met hem wil ik verder en daar ligt het dus niet aan. Ik heb het idee dat ik iets gedaan heb wat niet mag en dit speelt onbewust bij mij waardoor ik nu een blokkade heb met sex. Ik heb sex gehad met twee jongens wat dus echt niet kan en ik ben er niet eens mee getrouwd en ik ben dus zo opgevoed dat als je voor het huwelijk sex hebt dan ben je een sloerie. En dan ben ik nu niet eens getrouwd en bij mijn huidige vriend wil het niet om dat ik onbewust misschien wel aan wat ik gehoord en geleerd heb zit te denken en dan niet van de sex kan genieten.
Dus ik kan mij wel voorstellen hoe iji je voelt, maar het is niet vies om jezelf te vingeren, zo ontdek je ook wat je lekker vind en hoe je het wil. Ik zal je zeggen ik voelde mij heel schuldig toen ik aan masturbatie deed, maar iedereen doet het, bijna niemand heeft het erover maar iedereen doet het. Als er iets is wat iedereen doet dan is dat sex. En als je geen partner hebt dan heb je nog altijd je eigen handen. Sex is erg ontspannen en hoort ook lekker te zijn, maar niet als je moeite met sex hebt. Dit maakt de sex steeds minder in relatie waardoor er een afstand tussen je partner komt en dat is niet goed. Heb je hier met je vriend over gehad misschien dat dat je wat "losser"maakt. Hij kan er rekening mee houden en misschien dat jullie dan op manieren komen waar het wel beter mee lukt. Ik hoop dat je wat een mijn bericht hebt. Succes!
Dankjewel voor je mailtje. Ik heb er veel aan. Ik weet nu tenminste dat ik niet de enige ben. Alleen toch zit ik er nog erg mee.. waarom is het zo dat ik geen tampon in kan brengen, en moet er gewoon niet aan denken zo'n tampon er in moet steken. Het is niet zo in mijn opvoeding dat we het vies vinden. Maar er werd/word gewoon nooit over seks gepraat, en als je een film kijkt waar seks in voor komt.. (ook al is het een zoenpartij) zit m'n moeder al te 'zuchten' en draait met haar ogen.. Niet meer normaal maar ja..
Maar omdat ik geen tampon in kan doen, soort vaginisme als ik erbij kom, en ik me span als een jongen me wilt vingeren, dus ik er totaal niet van geniet, want doet toch wat pijn, vind je dat ik toch maar een x met iemand erover moet gaan praten of vind je dat onzin.. (dan moet ik het namelijk ook nog eens zelf betalen, want niemand mag erachter komen)
Met m'n vriend kan ik er trouwens goed mee over praten, en hij zegt dat ik hem wat meer moet vertrouwen voordat we ook maar iets gaan doen. Heel lief van hem, maar als hij mij alle ruimte geeft, dan komt er dit jaar nog nix van in.. (ik wil het heel graag hoor) maar dan heb ik zoiets.. als het niet hoeft. prima! Maar toch erg bedankt voor je mailtje!
a.
Je kunt eerst hier met je huisart over hebben en niemand komt hier achter, de huisarts mag hier met niemand over hebben, maar voor je eigen gevoel kun je altijd even erbij zeggen dat niemand hierover mag weten.
Ja dat van de telvisie ken ik bij ons werd of de tv direkt uitgezet of direkt met een hoop geklaag op een ander zender. Nou ja dan ga je stieken naar zulke films kijken als je ouders slapen want je wil toch wel weten waarom zo'n scene word uitgezet.
Maar over de tampon weet ik niet waarom dit zo is misschien omdat je ook in de buurt komt van de "taboe" ? Dat je ook daarom verkrampt?
Nou ga het niet van je dwingen dat je alles zonder problemen moet doen want dan maak je het alleen maar erger. Praat er inderdaad met je huisarts over en vraag misschien naar een sexuologe, of een haptonoom, zij kan je daar waarschijnlijk wel bij helpen om je blokkades weer te "openen". En ook belangrijk, vraag ernaar of dit 100% vergoed wordt. Succes!
Ik heb een meisje van 18 jaar en heb al ruim een jaar een vriend van 19.
Alles tussen ons gaat goed we kunnen uren met elkaar praten, alleen seks is een probleem. Mijn vriend heeft al meerdere relaties hiervoor gehad en heeft dus ook seks gehad.
Ik ben nog maagd, ik wil graag seks maar daar ligt ook een beetje het probleem.
M'n vriend en ik doen allebei dingen bij elkaar (pijpen, aftrekken, beffen etc.) wat allemaal goed gaat en erg lekker is.
Ook hebben we al een aantal keren geprobeerd seks te hebben, maar dit is tot op heden nog nooit gelukt.
Ik heb zelfs glijmiddel gekocht & we hebben condooms geprobeerd, omdat het zo mischien makkelijker zou gaan.
Elke keer als we het proberen, lukt het niet en doet het pijn voor hem voelt het alsof hij tegen een muur aangaat ofzoiets.
Nou ben ik net een paar weken weggeweest en we hebben het dus al een tijdje niet geprobeerd, nu we het wel weer probeerde is het dus niet gelukt/
Ik kan aan mezelf merken dat ik hier steeds nerveuser van word, en daardoor word het natuurlijk weer steeds moeilijker om te ontspannen.
Het probleem lijkt zo steeds erger te worden, omdat ik er wel steeds banger voor lijk te worden.
M'n vriend heeft erg veel geduld & zal dus ook nooit aandringen, we kunnen er goed over praten.
Toch kan ik soms aan hem merken dat hij het vervelend vind dat het niet lukt, dit zal hij wel nooit aan mij laten merken.
Heeft iemand tips? ervaring hiermee? Ik zou erg graag wat reacties horen! Bedankt alvast... Gr Sasja
Ga eens langs de huisarts. Het lijkt me in jouw geval niet dat het zenuwen zijn, als andere vormen van sex wel gewoon goed gaan en fijn zijn.
Bij sommige meisjes is de vagina deels afgesloten met een hard velletje (zeg maar extra dik 'maagdenvlies'). Dat kan met een heel kleine operatie (klein sneetje) gemakkelijk opgelost worden.
Lukt het je ook niet om een tampon in te brengen? Dan weet je zeker dat dit het is!