hi allemaal,
Op zich heb ik regelmatig last van kwaaltjes. Periodes van slapeloosheid, onregelmatige ademhaling, angsten dat ik iets ergs onder de leden heb, etc. Stress / spanning heb ik ook regelmatig last van. Een week geleden liep ik door een drukke winkelstraat en ik merkte dat ik het allemaal niet goed kon verwerken. Tot er een soort van kortsluiting in mijn hoofd ontstaat. Een nare gewaarwording wat slechts een seconde duurt, maar daarna voel ik me nog wel een tijdje slecht.
Uiteindelijk heb ik nu het meeste last van mijn ogen. Ik denk dat het stress is, maar ik heb het gevoel dat ik door de stress, dat op mn ogen werkt. klachten erbij aan het creëren ben. Het lijkt erop dat ik eerst denk "nu ga ik weer wazig zien, of last van mn ogen krijgen", en direct daarna ga ik ook wazig zien. Die gedachte heb ik tig keer per uur waardoor ik continu aan het vechten ben om gedachtes uit te schakelen of simpelweg geen last van mn ogen te hebben. Ogen worden daardoor snel moe, zien er rood uit.
Ik merk dat als ik iets onderneem ik de gedachtes voor een tijdje op iets anders kan zetten en ik er minder last van heb. Maar er zijn genoeg momenten dat de gedachtes er wel kunnen zijn. Ik hoop maar dat het veroorzaakt wordt door stress of spanningen, want ik vertrouw erop dat dat op een gegeven moment wel wegebt. Ik ben benieuwd of meer mensen zich herkennen in deze kwaal?
Het lijkt toch echt op stress/spanning en angstklachten en misschien daardoor hyperventileren.
Doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
Het lijkt toch echt op stress/spanning en angstklachten en misschien daardoor hyperventileren.
Doe eens de test op:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
De test geeft een score van 36.
Ik weet wel van mezelf dat ik regelmatig een onregelmatige ademhaling heb. Dat merk ik bewust en vaak heb ik er ook last van. Vooral irritatie is het. Ik ga volgende week naar een intake gesprek bij een haptotherapeut. Wie weet brengt het iets.
De stress wordt gelukkig langzaamaan minder. Wel blijf ik spanning rondom de ogen houden en heb ik nog wel eens het gevoel dat ik mijn ogen niet onder controle heb. Daarom ook maar een afspraak gemaakt met een optometrist om een gezondheidsmeting van de ogen te doen. Als het allemaal stress / angst gerelateerd is verwacht ik niet dat de opto iets gaat zien. Maar wie weet geeft het een stukje rust.
Waar ik nu wel van baal is dat ik sinds 2 nachten last heb van slapeloosheid. Voor mijn gevoel ben ik niet extra gestresst. loop ik niet te piekeren. Het gaat juist beter in dat opzicht. Maar opeens slaap ik heel slecht. Afgelopen nacht voor m'n gevoel 0 uur gemaakt, maar waarschijnlijk toch zo nu en dan licht geslapen. De nacht ervoor het zelfde.
Het zal nu ook vast weer iets zijn wat tussen de oren zit. Maar de oorzaak is nu weer ver te zoeken omdat ik tamelijk rustig ben. Vanavond neem ik toch maar een keertje een temazapam of zopiclon. Goed slapen is juist nodig om de stress / angst weg te krijgen en dan slaap ik weer niet goed :s
IK denk dat het toch stress gerelateerde klachten zijn. En je kunt nu wel het gevoel hebben niet echt te stressen, maar de stress zit wel nog in je lichaam...