Hallo,
Ik ben een vrouw van 28 jaar en heb wat vragen over mijn klachten.
De laatste tijd ervaar ik veel vermoeidheid, gaat niet over. Moe wakker worden, compleet op zijn na een werkdag. Ik kan er niet veel dingen bij hebben. Vrije dagen doe ik zeer weinig, was altijd erg energiek.
Kan soms niet goed uit mijn woorden komen, of moet ik langer nadenken om erop te komen. Ik kan mij slecht concentreren.
Ik heb de laatste periode veel meegemaakt. Om te beginnen is mijn vader een halfjaar terug overleden aan de gevolgen van ALS. 1,5 jaar daarvoor heb ik samen met 2 zussen en moeder voor hem gezorgd. Was erg intensief en confronterend. Daarnaast werk ik 32 uur in de wijkverpleging wat veel verantwoordelijkheid met zich meedraagt en ik volg sinds 1,5 jaar een opleiding waar ik nu bijna klaar mee ben.
Daarbij hebben mijn vriend en ik een melkveebedrijf wat binnenkort een grote verbouwing ondergaat, we zijn erg druk met de voorbereidingen.
Ik ervaar door al deze dingen en vooral het verdriet en inspanningen rondom mijn vader veel stress en onrust, vooral in mijn hoofd. Mijn hoofd zit overvol en ik kan er weinig extra's bij hebben. Een leuk feestje van de buurvrouw komend weekend zie ik nu al tegenop.
Afgelopen winter is mijn bloed gecontroleerd, B12 was goed en vit D tekort. Kuur gekregen en afgemaakt. Leek weer goed te gaan maar sinds een aantal weken voel ik mij dus zo. Een maand terug kreeg ik ooronsteking waarvoor ik een AB kuur kreeg en 2 weken terug was mijn mond van binnen (tandvlees, tong en wangen en lippen) helemaal ontstoken. Ik heb gewoon ook een verminderde weerstand. Ik eet gezond en goed, beweeg voldoende. Heb alleen ivm werk een onregelmatig ritme.
Als ik logisch nadenk is het niet gek dat mijn hoofd mij een beetje in de steek laat nu maar ik wordt er toch een beetje bang van.
Edit: Wat ik dus graag wil weten is of deze klachten inderdaad logisch zijn in mijn situatie en wat ik er aan kan doen.
Ik denk dat je klachten niet zo vreemd zijn. Je zou tegen een burn-out aan kunnen zitten. Ik zou je willen aanraden om met de klachten naar de huisarts te gaan.
Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest, deze zegt dat het allemaal vrij logisch is. Dat je hoofd overvol kan zitten en daardoor je dingen kan vergeten enz.
Zolang ik niet het gevoel krijg depressief te worden oid hoef ik me geen zorgen te maken. Moeheid gaat trouwens een stuk beter nu, maar dat vergeetachtige/verwarde blijft...
Soms maak ik ook enorm veel typefouten of zeg ik een woord verkeerd, of ik kan niet opeen logisch woord komen. Vind ik soms best eng.
Ook dat zal minder gaan worden. Het heeft alleen even tijd nodig