Dan moet je even berusten in de situatie zoals ze nu is en de beslissing aan haar over laten.
Weer even een berichtje, het lijkt heel langzaam aan wat beter gaan. We praten weer dagelijks, en weten uiteraard niet hoe de toekomst eruit ziet, maar we merken wel dat we veel van elkaar houden en om elkaar geven, dat we nog verliefd zijn en graag bij elkaar zijn. Het is fijn om te luisteren en te praten, om weer af en toe bij elkaar te zijn, en zo het nu lijkt weer samen voorzichtig en stapje voor stapje aan een toekomst te bouwen.
Zelf ben ik inmiddels 2x bij de psycholoog geweest, en bezig met cognitieve therapie. We gaan ook nog kijken of we kunnen vinden waar het vandaag komt dat ik dit doe, maar hoofdzaak is om het liegen op te lossen. Ik merk soms dat het moeilijk is om ermee bezig te blijven (de therapie), omdat je al snel weer overgaat tot de orde van de dag/week. Ook wil ik misschien wel veel te snel of denk ik dat ik al heel ver ben.
Maar ik merk en voel ik dat het goed is dat ik naar de psycholoog ben gegaan, ook al zijn we (nog lang) niet klaar. Bedankt voor je advies Tandor, ik blijf hier af en toe posten hoe het gaat.
Graag gedaan.
Ik ben blij om te horen, dat er toch weer wat perspectief is. Heel fijn voor je of eigenlijk jullie.
Probeer het inderdaad niet te snel te doen. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig.
Ik zou het fijn vinden om zo nu en dan even van je te horen hou het me jou en jullie gaat. ๐
Het gaat nog steeds goed, m'n vriendin en ik zijn nog samen en hebben een 'nieuwe' start gemaakt.
Ook ben ik reeds meerdere keren bij een psycholoog geweest en er nog mee bezig (cognitieve therapie). Of het echt werkt weet ik nog niet helemaal zeker (heb niet meer gelogen sinds toen, maar ben ook niet in een dergelijke situatie geweest).
Ik ben wel erg blij met hoe het nu gaat, en heb ook vertrouwen in de toekomst en mezelf.
Heel fijn om te horen.
En nu volhouden. De therapie zal uiteindelijk wel effect hebben.
Groet
Tandor
Het gaat nog steeds erg goed, de therapie werkt bij mij goed.
Onlangs was er een 'test', iets waarvan ik weet dat ik er vroeger over gelogen zou hebben en nu gewoon eerlijk heb verteld. M'n vriendin reageerde hierop op een manier die ik niet had verwacht; ze was erg blij en begripvol en niet boos of verwijtend o.d.
Ook (of misschien wel vooral) aan haar heb ik te danken dat ik nu sterker (en moediger en eerlijker) ben geworden.
Dat is heel goed om te horen. Goed van je dat je er iets aan hebt gedaan !!
Fijn om te horen dat het voor jullie alle twee goed uitpakt.