Zijn er mensen die hiermee te maken hebben gehad of hebben?
Ik ben er inmiddels 4 jaar mee bezig en heb hier ook via een psych de diagnose gekregen dat ik dit heb.
Inmiddels 5 mnden geleden helemaal gestopt met anti psychotica maar net zo hard weer terug!
Kom wel lotgenoten tegen met depersonalisatie maar nog niet echt met derealistie.
Weet niet of dit onderwerp in dit rijtje thuis hoort!
Hallo, ik kan mijn ervaring met derealisatie met je delen. Het is op vrij jonge leeftijd begonnen. Wat ik merkte is dat ik 's avonds naar bed ging en de volgende dag wakker werd. En ik naar school ging. Daar op school ging ik kennis maken met de leerlingen. Daarna volgden schooltijd momenten. Zo op ochtend werd ik wakker en ging ik klaarmaken voor school, en voor de deur van de school ging het door mij heen dat ik dit eerder had meegemaakt. Het was de eerste dag dat ik voor het eerst op die school kwam. En op dat moment kon ik herinneren dat ik dat had beleefd. Net op dezelfde manier als ik toen voor de school stond. In levende lijve. Dat ging me wat dagen. Maar gauw ook weer niet. En ik liet het los.
Tijd ging er overheen en ik ging naar andere school. Weer hetzelfde dat ik een tijd later ook dat begin van die school ging herhalen. Meesters leerde kennen die ik eigenlijk al eerder had gezien. Het was een herbelevenis. Toen ik meer op het middelbaar onderwijs kwam ging ik met agenda's werken. En toen ook meer met horloge. Ook in die tijd kwam het voor dat ik herbelevingen kreeg. Ik besloot dat te noteren in mijn agenda. En gaande weg kwamen er andere soorten herbelevingen. Dat ik een stukje tekst schreef. Naar een excursie ging. En ik kwam er achter dat het precies naar een plaats ging waar ik al was geweest. En waar ook dezelfde mensen bij zaten. En ook dezelfde dingen gebeurde.
Ik keek het nieuws en merkte ook dat ook dat aan het herhalen was. Het zond nieuws uit dat voor mij bekend was. De krant, de voorpagina. Ik kon het opmaken dat ik die eerder had gezien.
En veel meer later toen er een herbeleving kwam keek ik op de kalender. En toen kwam ik erachter dat ik blijkbaar terug in de tijd was gegaan. En daarom ook die herbelevenissen kon ervaren.
Dit soort ervaringen zijn denk ik wat onder derealisatie kan worden verstaan.
Want tijdreizen is niet iets waar psychiaters zich in kunnen vinden.
Bij vragen doe gerust.