Wat er ook gezegd wordt over leugenaars, ik weet dat er bij zijn die er echt vanaf willen... Ik vraag me enkel af of het ook echt lukt???
Ik heb nu al 5,5j relatie met een man die steeds liegt.
Dit wil niet zeggen dat hij alle dagen liegt. Het is ook niet zo dat er een patroon in te vinden is. Hij liegt over vanalles. Zowel over wat hij op het werk heeft gedaan (wel zeker 100 kg in zijn 1tje moeten dragen... hij weegt zelf net 55 kg??), over dat hij absoluut niet opnieuw is begonnen met roken (na 6 maanden heb ik hem met zo veel feiten overladen dat hij eindelijk toegaf), over dat hij mij dit jaar ten huwelijk zou vragen (theeft 3 jaar geduurd nadat hij daarmee afkwam), over dat mijn verlovingsring 2000€ zou gaan kosten en hij dus geld nodig had hiervoor, ook al kon ik de rekeningen niet betalen (kheb het prijskaartje gezien... twas ongeveer 1/4 daarvan)...
Het erge is dat ik hem die dingen niet zou kwalijk nemen, ik moet geen dure ring!!! Ik moest niet dat jaar gevraagd worden en ik zou het begrepen hebben dat hij door stress oid. opnieuw was gaan roken... Hij houdt geld achter dat hij zogezegt nodig heeft omdat hij iets voor mij gepland heeft (hij geeft een datum en houdt zich er tot op die dag aan, blijft zweren dat het echt zo is, terwijl hij helemaal niets heeft gepland), hij maakt ruzie met mij over dat er ZEKER GEEN rottend eten in zijn auto ligt (ZAKKEN VOL!!!!!) terwijl ik er elke dag, een maand lang naar vroeg wanneer we naast zijn auto stonden en ik wist dat ze er lagen, Hij zegt dat zijn baas er niet was om iets belangrijk aan hem te vragen, terwijl hij er wel was maar mijn vriend was het gewoon vergeten te vragen, enz enz enz...
De waslijst wordt vreselijk lang, en de meeste leugens vind ik gewoon compleet idioot! Waarom ga je over zo iets liegen?????? Ik begrijp er totaal niets van en heb al meermaals op punt gestaan van te vertrekken. Maar dan breekt hij. Hij huilt, zweert dat hij er iets aan zal doen, dat hij niet wil liegen, maar dat de leugens er uit komen zonder dat hij het kan tegenhouden. Dan denkt hij "nu ga ik de waarheid zeggen" en dan komt er iets helemaal anders uit.
Na zeker elke gigantische ruzie beloofd en zweert hij dat hij er mee gaat ophouden. Hij zal er iets aan doen, want hij wil mij geen pijn doen zegt hij. Hij wil mij niet kwijt... Soms gaat het enkele weken goed en dan weer maanden slecht.
hij heeft me nu gesmeekt om hulp te zoeken voor hem. Hij weet dat dit onze relatie kapot maakt en dat als hij er niet iets aan doet, ik weg ben. Ik ben het zo beu!!! Ik wordt er moe van en vraag me heel de dag, bij elk woord af of hij nu liegt of eerlijk is. Ik denk vaak na over wat hij al die jaren niet zou hebben kunnen liegen zonder dat ik er achter ben gekomen. En waarom. vooral WAAROM...
We gaan volgende week naar een psycholoog.
Ik hoop dat zij kan helpen.
Anders zal ons huwelijk in mei niet doorgaan en moet ik mijn huisje waar ik al een jaar zo hard met hem in werk verkopen.
Ik wordt wanhopig bij dat idee, maar een toekomst met een leugenaar lijkt mij een hel.
komt me heel bekend voor allemaal! ik ben hem blijven confronteren met zijn leugens, nu heeft hij mij maar aan de kant gezet! niet van plan dus te verbeteren! maar voor jullie succes!
Pathologisch liegen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen
Lees meer vragen en antwoorden over Pathologisch liegen:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Pathologisch+liegen&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2F