Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik heb een relatie op afstand en zie mijn vriendin vaak alleen in het weekend. Ze gaat momenteel niet naar school en werkt niet. Ze is dus vrijwel 24/7 thuis. Nu is het zo dat wanneer we elkaar zien we niet altijd sex hebben. Vaak heeft ze geen zin, ze wil niet dat ik haar bekijk (naakt) en ze wil me niet aanraken op mijn intieme zone. Ik word de laatste tijd een beetje moedeloos. Soms denk ik dat ze misbruikt is of wordt maar heb dit eens gezegd en toen werd ze boos en vroeg ze ofdat ik ziek in mijn kop was. Op een gegeven moment word ik echt helemaal gek. Ik heb zelfs soms gedachtes in m'n hoofd dat haar stiefvader haar misschien op seksueel gebied zou gebruiken. Dit terwijl ik de mensen ken en daarom denk ik dat ik soms in psychoses leef. Wanneer ze me niet snel smst of terugbelt wanneer ze alleen thuis is met bijv dr stiefvader wordt ik al gek en haal ik allerlei beelden in mijn hoofd. Ik durf het er met haar ook niet echt over hebben aangezien ze me vorige keer zei dat wanneer ik nog eens met dit soort waanzin aan zou komen het misschien niet goed zou komen. Iemand tips voor mij? Thanks!
Een aantal zaken is onduidelijk:
1. heeft u zelf last van psychosen?
2. heeft uw partner last van psychosen?
3. erkent uw partner zelf problemen te hebben?
4. vertrouwt u op uw intuïtie?
5. mag uw partner zelf bepalen of zij hulp wil bij haar eventuele problemen?
6. wilt u uw partner helpen?
7. wilt u uzelf geruststellen?
Nee het is niet voor mijn vriendin.
Het gaat idd over mijn onrust en intuitie. Ik wordt gewoon erg onrustig op bepaalde momenten. Terwijl ik mijn vriendin vertrouw met wat ze me zegt. Ik voel me radeloos!
Blijkbaar heb je last van wantrouwen? Is er reden om zo wantrouwend te zijn? Heb je vervelende ervaringen in het verleden opgedaan die met het thema vertrouwen te maken hebben? Het kan zijn dat je dan last hebt van associaties die meer met vroeger te maken hebben dan met nu.
Maar misschien is er wel degelijk sprake van seksueel misbruik of vreemdgaan of incest, dan kun je dat op zijn minst bij jouw vriendin aan de kaak stellen. Het is in ieder geval tegenstrijdig dat je alle vertrouwen hebt in jouw vriendin en je haar tegelijkertijd verdenkt van zaken die jij niet prettig vindt. Ik vind dat opvallend in jouw berichten.