hoi heb nog eens een vraag ;
mijn moeder heeft weinig zelfvertrouwen ,
dus heeft zij ook veel angst nu door die angst denk ik schut ze altijd met haar hooft zegt mijn moeder dus eigenlijk heeft ze een tik nerveus telkens ze in contact komt met mensen begint ze altijd met haar hooft te (eigenlijk bibberen ) want je ziet het eigenlijk als je echt op haar let dat ze lichtjes met haar hooft schud nu is mijn vraag heeft iemand er ervaring mee om van deze zenuwen af te geraken ? dat ze een normaal leven lijd want zoals het nu is beland ze binnenkort in een depressie wat ik echt niet wil ! ze zeggen altijd dat ze bach bloesem moet in nemen maar ze kalmeert er alleen van en het geschud blijft dus als iemand iets weet alle info is welkom ! alvast bedankt !!!
Nervositeit is een veelvoorkomende klacht. Hoofschudden past bij deze klacht.
Er is een aandoening van de schildklier die deze klacht kan veroorzaken.
Als de oorzaak psychisch is, kun je eens overwegen het met haar te bespreken tijdens een lange strandwandeling. In het bos of op het strand, wordt bijna iedreeen rustig, en dan kun je het dus ook in alle rust met haar bespreken.
Daarnaast is het belangrijk te weten dat je niemand kan helpen als degene waar het om gaat niet vindt dat er iets aan de hand is, of geen verandering wil.
Zomaar.
het zit dus zo men moeder moet altijd mensen bedienen en zij is dan bang dat de mensen naar haar schuddend hooft kijken , en als iemand het zegt van amaai jij schut zo ben je ziek? moet ik het of iemand andere haar gaan troosten omdat ze dan in tranen uitbarst !! en mijn pa vind dat ze echt overdrijft en vind het echt niet leuk meer dat ze dit doet !! ze wilt er echt van af weet echt niemand wat je er kan aan doen ? naar een psychiater ? of wat vertel het me ! men mama gaat er soms echt van kapot !! ook voor dat zij weg gaat (uit gaat ) drinkt ze echt redelijk voor haar zenuwen de baas te kunnen anders durft ze echt niet buiten komen ! of neem nu te straks we gingen inkopen doen , in de auto was ze er weer over bezig dat ze zo met haar hooft schudde en dat ze het niet meer zag zitten soms ? ok dit is echt niet leuk voor ons . wat is er nu heeft ze iets in haar hooft of psychisch of een spier ofzo weet iemand dit ?
alvast bedankt om me te helpen en groetjes !!!!
het zou een vorm van dementie kunnen zijn, Parkinson. Waarom gaan jullie niet samen naar de huisarts?
Parkinson: http://www.parkinson-vereniging.nl/parkinson.html
neej dit denk ik niet ! ze is nog maa 46 jaar ??
en het is gewoon ( zegt ze ) de zenuwen die ze heeft ? als ze altijd iets van bier moet drinken om kunnen weg te gaan ? volgens mij heeft ze een angst deprecie met soms angt aanvallen ? kan dit het mss zijn.??
Dat zou kunnen. Het verstandigst is naar de huisarts te gaan voor een betrouwbare diagnose.
dag
dit heeft ze al is gedaan maar die geven geen duidelijkheid ( ze is 1keer geweest en toen kreeg ze heel zwaar pillen waar ze misselijk van werd sins dien neemt ze echt niet graag pillen meer
terug naar de huisarts en verwijsbrief vragen, lijkt me toch handig als er wordt uitgezocht waar het schudden vandaan komt.
haar leeftijd zegt niets over wat het zou kunnen zijn, zelfs Parkinson is inderdaad mogelijk, dus onderzoek is verstandig.
ook als het van spanning komt is er therapie, dus niet laten doormodderen maar aktie!
door steeds te drinken om het te laten stoppen, kan het verergeren, drinkt ze trouwens veel?
sterkte en leg er niet teveel de nadruk op, dat verergert het maar,
Brenda.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
nogmaals bedankt !!! maar ik wil wel zeggen als ze nu sport of relaxed dan heeft ze niets ? als ze haar goed voelt heeft ze ook niets op haar gemak ook niets ! alleen als ze begint te panikeren ! ze zij vandaag als ik soms in een winkel sta dan begin ik gewoonweg heel hard te zweten !, eigenlijk denk ik eerder dat dit in haar hoofd zit dan in haar spieren ofzo zij doet dit nu onbewust maar voelt het wel , ze zij het is allemaal begonnen toen mijn oma tegen haar zij op 1 dag
zeg jij schud zo met je hoofd ! ? zins dien is het erger en erger geworden ! ook is er wel nog iets vroeger heeft men moeder eens een angst depressie gehad ? kan het misschien zijn dat het nog steeds is maar in een andere vorm ? dus nog even voor de duidelijkheid ze schud alleen als ze echt gespannen is en of in contact moet komen met mensen die ze niet kent en het is niet zwaar van links naar rechts geschud maar echt zo niet kunnen stil late staan , ? alvast bedankt en vriendelijke groetjes !! alvast hartelijk bedankt !!
Wat je moeder zegt kan dus wel degelijk, als je dan ook nog denkt dat iedereen het ziet en naar je kijkt kan de spanning zo hoog oplopen dat het steeds erger wordt zo kan ze in een moeilijk te door breken cirkel raken, ik zou maar niet meteen het ergste denken hoor maar wel voorstellen om even naar de huisarts te gaan misschien heeft hij/zij voor even een middeltje wat dit doorbreekt.
succes