Ik ben nu 28 en ik loop al een tijdje met rare klachten rond. Ik zou echt niet weten waar ze vandaan komen.
Het begon een aantal weken geleden op mijn werk. Ik kreeg een heel raar licht gevoel in mijn hoofd, je zou het kunnen beschrijven als duizelig, maar dan zonder te draaien. Ik had ook wat last van een onregelmatige ontlasting. Geen diaree, maar soms 3 keer op een ochtend. Na een week ging ik op vakantie, tijdens deze vakantie heb ik er minder last van gehad, al is het niet helemaal 100% weg geweest. Sinds vorige week donderdag, na 2 weken werken, is het gevoel weer terug. Het lijkt als ik een soort van spanning in mijn lichaam heb. Ik heb ook gemerkt dat mijn eetlust een stuk minder is en dat ik vooral bij het avond eten snel misselijk wordt. Aangezien dit constant in mijn hoofd zit word ik er ook wel een beetje gek van. Ik heb een raar gevoel in mijn lichaam zonder dat ik weet wat het is. Het vervelende is dat ik dit gevoel de hele dag heb. Ik ga ermee naar bed en sta ermee op. Vanochtend kreeg ik geen hap door mijn keel (leek alsof ik ergens heel zenuwachtig voor bent, terwijl er niks bijzonders staat te gebeuren vandaag) en was na het eten van 1 boterham al licht misselijk.
Of het ermee te maken heeft weet ik niet maar er loopt sinds een aantal maanden een groot project op mijn werk waarvoor ik vanuit mijn werkgever fulltime voor bezig ben. Ik heb niet het idee dat ik het niet meer aankan, maar heb het wel erg druk. Ik heb soms wel het gevoel dat ik het overzicht kwijt raak, maar ik weet zelf dat het wel goed zal komen. Wel heb ik voor mijn gevoel weinig ontspanningsmomenten. Als ik ’s avonds op de bank lig heb ik nog steeds hetzelfde rare gevoel in mijn lichaam. Zouden bovenstaande klachten een vorm van stress kunnen zijn? Of herkent iemand deze klachten en zo ja, wat heb jij ertegen gedaan?
Ik zit er constant over te malen. Zou het stress zijn? Of mijn darmen die geïrriteerd zijn en te weinig voedingsstoffen opnemen? Het is in iedergeval erg irritant.
Groetjes