hallo sinds kort woon ik samen met mijn nieuwe vriend ben gescheiden
en woon nu samen met hem en zijn dochter en met mijn kinderen
alleen zijn dochter steelt geld uit mijn portemonee
en draagt soms mijn kleding van die kleding vind ik niet zo erg
maar ze pakt gewoon geld en pakt zelfs haar vaders bank pasje uit zijn portemonee
hij heeft al een aantal keer met haar gepraat
en dan zegt ze dat het ze het niet meer zal doen
maar ze heeft nu al een aantal dingen gedaan wat echt niet kan
ze koopt dan hele dure spullen
het lijkt wel of ze het niet serieus neemt
weet iemand wat je hier het beste tegen kan doen of moet ze gewoon met een psychiater hier over gaan praten
Een psychiater, knapt ze zeker niet van op. Ik denk dat een iets strakkere hand een hoop op kan lossen.
Heeft ze geld gestolen, terug laten betalen.
Heeft ze iets gekocht van andermans geld, terug laten brengen en het geld teruggeven.
Als praten niet helpt, dan moeten er sancties volgen, ze heeft immers bewezen dat dit niet helpt.
Nooit toegeven, maar haar laten boeten voor haar gedrag.
mijn vriend heeft haar huis arest gegeven
maar terug betalen ze zit op school dus dat word
moeilijk
het zijn ook geen kleine bedragen
waar om knapt ze van een psych niet op kan toch nooit kwaad zou ik denken
Ik leg de verantwoordelijkheid bij u. het is uw zorg, uw aangenomen kind. Inschakelen van een psychiater bij een "normaal" opvoedingsprobleem is afschuiven van uw verantwoordelijkheid.
Kinderen hebben voor hun gevoel van veiligheid duidelijke grenzen nodig, en u laat na deze te stellen.
Ze kan niet terugbetalen? Ze kan niet werken? Ze heeft geen spullen op haar kamer? Wat doen jullie met de door haar aangeschafte spullen?
U laat gewoon toe dat ze uw kleren draagt?
Het kan heel goed zijn dat zij met de nieuwe situatie haar draai niet kan vinden. Probeer daar over te praten en idd hardere maatregelen om dat ongewenste gedrag tegen te gaan en dan vooral door de vader genomen. Hij is in eerste instantie verantwoordelijk voor haar. Maar u zou om te beginnen al nooit moeten toestaan dat zij uw kleren draagt zonder toestemming! Het begint met zulke onschuldig lijkende dingen, maar het gaat al gauw van kwaad tot erger, maar daar bent u al achter gekomen.