Liefde staat los van alle uiterlijkheden. Als je het over uiterlijk hebt, bedoel je denk ik lust of aantrekkingskracht.
Hoe clichématig het ook klinkt draait het in een relatie immer om interesse tonen voor elkanders behoeften. Daar schiet het in mijn situatie dan ook bij in. Mijn vriendin (30) heeft het steevast over 'een behoefte tot knuffelen', niet alleen omdat ze het fijn vindt, maar ook als een weg tot sex. In het begin gaf ik (30) er gehoor aan. Ik weet dat knuffelen voor haar tevens een 'weg naar sex' vormt, maar daar deed ik het niet om. Ik wist dat zij het gewoon fijn vond. Maar met de loop der tijd merkte ik dat zij daarentegen geen rekenschap gaf aan mijn sexuele behoeften, die, zoals eerder gezegd, wellicht wat meer elementair zijn. Dat wil zeggen: niet zozeer knuffelen, maar eerder sexen. Daarbij vindt ze een hoop dingen 'vies' om te doen. Dat is een absolute downer voor mij en een dilemma waar ik mij eigenlijk geen raad mee weet, want hoewel ik mijn zorgen met haar deel, put ik er 0% opwinding uit om mijn sexuele behoefte vervuld te zien met de achtergrondgedachte dat ik mijn vriendin daartoe forceer. En het zijn niet eens extreme behoeften. Ik heb het niet eens meer over anaal, of wat voor fantasie dan ook. Ik heb het simpelweg over een opwinding die ontstaat uit een welwillend je partner te 'pleasen', verrast te worden, verwend te worden. Daar schort het aan. Het egocentrisme in bed en de ogenschijnlijke plichtmatigheid als we eens een keer doen wat ik wil, dat houdt me tegen.
Hallo
Ik ben 2 jaar samen, en nu al geen seks meer, deze morgen wou ik proberen en hij wou niet toch niet `s morgens zei hij 'ik begin echt aan mijn eigen te twijfelen op den duur. Ik weet het echt niet meer ik ben blij dat ik zo mijn hart is kan luchten, want weinig mensen zouden mij begrijpen . En ik ben er echt 100% nee 200% zeker van dat hij mij niet bedriegt, raar maar waar! maar wat is dan het probleem? Ik zal maar blijven zoeken naar een oplossing, want ik zie hem echt graag!
Inge, als je het op de man af vraagt waarom hij denkt dat hij zo weinig zin heeft in seks, wat is dan zijn antwoord?
Hij schuift altijd het probleem op iemand anders (op mij dan),hij weet gewoon niet hoe hij een vrouw moet aanpakken, en dan begint hij speels te doen maar ni op de juiste manier, op de maier da ge er ambetant van word.
kinderachtig, en das puur omda hij gewoon zelf ni meer weet hoe hij er moet aan beginnen.
Doe er alles aan, hij vind omhelzen en knuffelen raar,geen zin in sex, en doet geen moeite om mij lekker te masseren en zo.. Wordt kwaad als ik zin heb en probeer door te zetten.misschien Penopauze hij transpireert ook erg nacht's.. Is altijd moe en slaapt bijna altijd, behalve als hij op t podium staat met zn gitaar... en bij zn cluppie is (is ook meestal de enige gespreksstof of over de muziek)..Krijg van alles van hem. Gaan ook vaak iets doen buitenshuis..Hij is echt lief wil m ook niet kwijt, maar weet t echt niet meer,Ik ben heel vrij en vind niets raar.. hebben er over gepraat maar hij wil niks bijzonders...Kwam is met een speeltje aan...Pff werd ie boos..wij gaan 6 jaar met ekaar om en zijn begin 50..Denk wel is dat er echt iets mis is met hem ..maar hij wil van geen dokter of ander iets weten.
Eigenaardig dat hier nu dus blijkt dat er toch meer mannen geen zin hebben in sex dan ik ooit had gedacht. Ik schaar mijn partner dan ook achter de sexloze mannen anno 2011. We zijn 10 jaar samen. In het eerste half jaar spatte het er van af, maar nadat hij de buit binnen had was het gedaan met de pret. Zeer teleurstellend. Ik ben 64, mijn partner 74. Hij gaat door het leven als een oude snoeperd, maar niets is minder waar. Laat iedereen in de waan dat hij nog zeer actief is.....wat een schijnheilig gedoe. Er over praten ervaart hij als zeer belastend. Ik zie mijn leven dan ook niet anders meer dan te leven als broer en zus. En neen, knuffelen, kusjes stelen, aanrakingen zijn er totaal niet meer bij. Ik werk nog fulltime en zie er tegenop na mijn 65e de hele dag in zijn nabijheid te zijn zonder de minste intimiteiten. gelukkig is er vrijwilligerswerk en heb ik een aantal kleinkinderen waar ik erg van geniet. Misschien dan eens tijd om mijn neus buiten de deur te zetten...wie weet...........?
Ik vind deze ongenuanceerde mening van een jonge en onervaren man er ook niet toe doen. Ik zal het verder negeren.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ach ja overvaren maar ja wijs ben ik wel. En ondanks het grote leeftijdsverschil is arrogantie bij sommige dus wel groot, jammer hoor.
Nou als de relatie nu al niet meer goed gaat dan moet je ermee stoppen. Zonde van je tijd een relatie zonder seks kan niet goed gaan, en de vrouwen die nog een kind willen (krijgen) is zeer onverstandig z'n relatie kan niet goed gaan. Druk ja ja geloof mij dat er veel van deze mannen vreemdgaan. Leef en laat je tijd niet verpesten. greets
Volgens mij, na alle reacties zo'n beetje gelezen te hebben....denk ik te weten waar de schoen wringt. We (man en vrouw)zijn door ons drukke leven allemaal te gespannen, we willen te veel en eisen te veel. We moeten terug naar ons gevoel en ruimte maken voor de ander èn voor onszelf. Relaxen, kaarsje aan of schemerlampje, denken aan het waarom we ook alweer onze partner zo aantrekkelijk vonden/vinden. En knus bij elkaar op de bank/in bed gaan zitten. Verleid elkaar neem initiatief! Schroom niet en heb heerlijke sex.... Het werkt echt!
waar ben ik mee bezig? wie ben ik?
moeder van 2 kids en zo goed als sexloos al 8 jaar door het leven. vroeger werd ik aanbeden en als het aan een ander ligt nog steeds. Niemand begrijpt waarom ik bij hem blijf en ik zelf ook niet. Nu heb ik zelf ook geen zin meer erin. trieste situatie.
redenen die ik hoorde; zwangerschap gezien, zie je meer als een moeder, niet tevreden over baan, huis te klein . Ondertussen meneer wel betrapt op sexdatingsites maar dat stelde niks voor. hij was alleen even nieuwschierig. Ik denk zelf ook dat het niet meer spannend en interresant is allemaal. de buit is al binnen toch.
het is ook iemand die van spanning houd. handelt graag op de beurs, pokeren is ook een hobby. voor de rest geen ruzie en gezellig met de kids. Maar is dit goed. We gaan binnenkort nog als laatste optie naar de sexuoloog. Maar eigenlijk denk ik dat de koek op is.
Wat armoedig om te lezen dat jullie in jullie beleving zo afhankelijk zijn van externe impulsen. Alsof de liefde en het verlangen innig samenzijn dat werkelijk van binnen kan komen geen ruimte meer krijgt door alles wat continu voor afleiding zorgt. Gokken, websites met kicks, en dit soort zaken is zo oppervlakkig en zo inhoudsloos.
dat geloof ik ook. het is een gevoel. mijn opa en oma woonde in een klein huisje en waren straatarm. maar wel elf kinderen. dus dat gevoel zat wel goed. jammer dat gevoelens zo kunnen veranderen. vroeger geloofde ik in sprookjes maar de werkelijkheid blijkt toch anders helaas.
Ik heb ook een probleem.
Sinds vorige week gedraagt mijn vriend zich anders. Hij is afstandelijk en wijst mij elke keer af bij elke poging die ik waag.
Ik ben 18 en mijn vriend bijna 21 enn we zijn al 2 jaar bij elkaar.
Ik probeer hem wel elke keer te verleiden en dingen te doen bij hem die hij lekker vind, maar hij wijst mij elke keer af. En als we 's avonds in bed liggen, probeer ik hem nog een keer te verleiden en ik doe echt mijn best. Mijn vriend reageert dan nergens op (wat eerst wel anders was). Hij zegt dat hij te moe is of gewoon geen zin heeft. Ik heb al met hem erover gepraat en dan eindigt het elke keer in een ruzie en daar heb ik ook geen zin meer in..