Lieve allemaal...
Ik ben hier vandaag voor het eerst. Mijn naam is Yasmijn en ik ben 20 jaartjes jong. In mijn jeugd ben ik blootgesteld aan seksueel misbruik, voor langere jaren.
Ik ben in therapie gegaan, maar nog geen 1 keer, be ik goed begeleid.
Het gaat momenteel heel slecht met mij. Ik zie het allemaal niet meer zitten en heb zelfs spijt dat ik een jaar geleden mijn zelfmoordpoging niet doorzette. Aan de andere kant wil ik er weer alles aan doen, om een mooie toekomst in te kunnen gaan. Het is zo dubbel, zo vresleijk dubbel!
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Zij, Lynn, wilde mij geen nieuwe verwijzing geven. ze vind dat ik maar gewoon terug moet naar de vorige therapeut, die mij gekwetst heeft en niet eens serieus nam! Ten slotte ga ik het daar ook financieel dan niet mee rijden, omdat ik dan geen 5 dagen kan werken.
Wat moet ik nou??? De dokter wil me niet helpen, maar bij die therapeut hoef ik ook niet aan te kloppen, die wil mij echt niet naar een andere instanties sturen, ze is er nl. heilig van overtuigd dat ALLEEN ZIJ mij kan helpen!
*zucht* Wat moeilijk allemaal toch ...
het spijt me dat jullie op deze manier met mij kennis maken en niet via een leuk bericht, het spijt me echt!
Liefs, Yasmijnt
Dag Yasmijnt, dank je voor je bericht. Dapper en verstandig dat je verder wilt werken aan je toekomst. Ik herken de drempels die zulke ervaringen opwerpt. Ik kan je van hier slechts erkenning geven voor de moeite die je terecht ondervindt, en de moed die je opbrengt.
Ik weet inmiddels dat het leven heel veel moois voor mij in petto had en ben zeer dankbaar voor de ervaringen die mij gevormd hebben tot wie ik nu ben. Ik heb het inderdaad verwerkt, veel gehuild maar ook gelachen en de toekomst ligt aan mijn voeten. Mijn directe omgeving weet van mijn srtubbelingen, ik ben niet alleen, en dat is voor mij heel belangrijk.