Beste Forummers,
Ik heb al sinds ik me kan herinneren heel veel last van werkstress. Het maakt niet uit waar ik werk, of wat ik doe, ik wil nooit fouten maken en alles perfect doen. Uiteraard kan ik aan dit beeld niet voldoen waardoor ik snel last heb van faal gevoelens. Maar het probleem is zo erg dat ik tegenwoordig niet eens zin heb in de dag en ik na het werk nog vaak aan het piekeren ben over mijn werk. Het probleem is ook nog eens dat de buitenwereld dit niet kan zien, al weet mijn vriendin, baas en directe omgeving wel dat ik hier last van heb. Mensen zien me vaak juist als vrolijk, sociaal, empathisch en normaal. Doordat anderen dit niet zien heb ik al snel het gevoel er alleen voor te staan of anders dan anderen te zijn.
Ik ben al vaker bij een psycholoog geweest, en heb hier zelfs een groepstherapie voor gehad om de negatieve gedachten gang om te schakelen maar ik merk nog altijd dat ik snel terug val en ik elke dag heel erg mijn best moet doen om alle positieve dingen over mijn 'presteren' eruit te pikken. Door al deze problemen heb ik ook last van somberheid en heeft mijn vriendin er ook erg veel last van. Tevens ben ik aan het twijfelen om misschien een andere baan te zoeken door de sleur maar die stap veroorzaakt natuurlijk ook weer veel nieuwe problemen voor mij: bang om te falen, bang voor het onbekende, financiele onzekerheid etc
Zijn er misschien meerdere mensen die dit herkennen, of wellicht wat tips hebben hier beter mee om te gaan? Puur alleen een reactie van anderen die hetzelfde ervaren kan me al enorm helpen!