Dankjewel Catootje,
Heb jij zelf nog ervaringen met stoppen met slaappillen die je kunt delen? Ik wil zo graag mijn slaap terug. Dat is al lastig genoeg met een baby.
Ik heb cold turkey af moeten kicken omdat ik door verhuizing naar een aangepaste woning naar een andere woonplaats ging. Andere huisarts moeten nemen. De 1e werd passief agressief bij het lezen dat ik Lorazepam had. Hij besloot niks geen herhaalrecept voor te schrijven. Dus ik kreeg ook niet de gelegenheid om het af te bouwen. De eerste twee nachten waren niet normaal. Zo ziek!!! Ook spoedeisende hulp wilde niet een afbouw recept of iets voorschrijven. Zij wilden er niet tussen zitten. Ik denk dat veel huisartsen niet op de hoogte zijn hoe erg die ontwenningen zijn van Lorazepam. Ik heb door multi complexe diagnoses een hele carrière in het op en afbouwen van medicatie, wat tijdelijk helpt, of bij mij niet hielp, of een verkeerde uitwerking had, maar dit........echt nooit meegemaakt en onverantwoordelijk. Ik ben nu 10 dgn verder na gedwongen cold turkey stoppen met lorazepam. Heb alleen nog telkens heel koud gevoel (vooral in de benen en voeten) en slecht slapen. Zo'n 3 a 4 uur per nacht. Slecht slapen geeft ook weer symptomen. Prikkelbaarheid en kunnen mensen die er niet mee bekend zijn ook paniekaanvallen en angstaanvallen geven. Die laatste twee herkende ik van toen ik nog tiener was. Hierdoor bleef ik rustig en deed ademshaling meditaties e.d. Warme douche, warme kruik en van Davitamon een slaapcomplex tabletten bij de drogist gekocht. Dit deed ik vannacht voor het eerst en het hielp. Beter. Ik ben nu 10 dgn van de lorazepam af. Denk dat het nog wel even gaat duren voordat alle klachten door afkicken weg zijn. Elke dag gaat het beter. Maar goed, ik kan me voorstellen dat mensen vooral ook psychisch enorm angstig worden van die ontwenningsverschijnselen waardoor je in een neerwaartse spiraal terecht komt. Je voelt je zo ongelukkig, onrustig, gejaagd, wat als weeën opkomt en weer weggaat.
Er is hier een paar keer geschreven dat je geduldig moet afwachten en de verschijnselen zullen wel verdwijnen. Dat klopt. Je moet het echt "uitzingen". Hoelang dit duurt is verschillend per persoon en hoelang je de medicatie hebt gebruikt. Ik heb ze 10 jaar gebruikt. Dan duurt dit wel even. Er mee bezig zijn is goed, maar niet teveel. Wat je allemaal leest maakt dan alleen maar meer angstig.
Heel veel succes voor de stoppers. Komt uiteindelijk goed.
Ik heb 7 masnden lorazepam gebruikt 1 mg en sinds gistern gestopt nu veroerd en zeer onrustig is dit niormasl en goe lang duurt dat