Goedemiddag
Hoe kan foto plaasten elkeer probeer ik lukt niet
Heb last van wormen maar weet niet welke aardsmade of spoel worm is geel wit en plat dun is aardsmade of spoel worm??
Kan iemand helpen buikpijn, jeuk, moe
Ontlasting onderzoeken alemaal negatief ook op parasieten
Je bestand is waarschijnlijk te groot.
Maar gister had ik ook al gereageerd dat je ipv hier een foto te plaatsen, beter die foto naar je huisarts kunt sturen.
Of nog beter, de vermeende wormen daar in kunt leveren.
Dan kan de foto door een arts beoordeeld worden of de worm door een laborant en kan er, in het het geval dat er parasieten gevonden worden, direct op ingespeeld worden met de juiste kuur.
Toevoeging : platte wormen zijn in de regel vaak lintwormen en die reageren NIET op vrij verkrijgbare medicatie, maar kunnen er wel resistent door raken.
Nog een reden er mee naar een arts te gaan, ipv een forum waar geen artsen aanwezig zijn.
Goedenavond suus
De arst denkt aardsmade maar gaan niet weg na maand gelden ook gehad niet weg gaan door mebendazol en nu tablet gehad en na 2 weeken weer reageerde aleen niet goed op pil dus ging overgeven mebendazol werkt niet nu willen morgen bloed testen omdat over nieuwe wat kunnen daar in vinden ontlasting test al.gedaan kwam niks uit
Aarsmaden zien er uit als rijstkorreltjes en zijn over het algemeen ook zonder ontlasting waar te nemen
Aarsmaden zijn kleine, bleekgele/witte wormpjes van ongeveer 1 cm lang
Goedeavond john
Zijn beetje touwachtig dun voor klein kopje lang staartje , dokter heeft onlasting test gedaan niks uit gekomen ook bloed test gedaan ook niks mebendazol gebruik leek weg te gaan daarna kwam weer terug ,
Nu denken aardsmade vanwegen buikpijn klachten heb en jeuk morgen ontlasting na kijken of keur nodig heb weer ben beetje einde raad laaste pil vorige woensdag in genomen maar klachten komen weer terug arst zegt dat spoel worm niet kan zijn omdat die geen klachten geven nouw vind raar allemaal.
Vraag je arts om de wornen naar een laboratorium op te sturen om te laten determineren. Want wat jij beschrijft, zijn echt geen aarsmaden.
En spoelwormen kunnen wel degelijk klachten geven als ze grote getale aanwezig zijn.
En ik zou even geen kuren meer gebruiken tot je weet wat voor wormen het precies zijn.
Ze kunnen resistent worden als je de verkeerde kuur gebruikt of te vaak zonder succes een kuur neemt.
Dit klinkt misschien raar wat ik nu ga zeggen, maar wil het je toch meegeven.
Ik heb als paraveterinair bij een dierenarts gewerkt.
Dierenartsen hebben in hun carrière meer met wormen te maken dan huisartsen. Een huisarts uit de omgeving stuurde wel eens foto's van wormen naar de dierenarts waar ik werkte om te laten beoordelen als zij zelf twijfelde om welke soort het ging.
De dierenarts kon dan vaak wel zeggen om wat voor worm het ging en wat voor middel daar tegen werkt.
(Kuur uiteraard via de apotheek en niet via de dierenarts!)
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies