Dag,
Volgende vraag.. Ik ben twee dagen geleden begonnen met het gebruik van sertraline en heb twee dagen waterige ontlasting gehad. De twee dagen ook erg weinig gegeten. Woensdag 2 bananen en zes boterhammen, gisteren vrijwel niets. Vandaag heb ik stamppot rauwe andijvie gegeten. Net naar het toilet geweest, geen diarree meer maar breiïge ontlasting waarin ik duidelijk de andijvie in terug herkende. Natuurlijk maak ik me nu hier weer zorgen over. Is dit te verklaren op basis van PDS, de diarree afgelopen dagen of het starten met de sertraline?
Bedankt alvast!
Dat is kenmerkend voor PDS en voor wat je dan gegeten hebt
Fijn, bedankt John! Dan nog een vraag, hier maak ik me eigenlijk geen zorgen om maar ben toch benieuwd wat het zou kunnen zijn. Als ik drink, bijvoorbeeld koffie of gekoeld drinken, dan voel ik dit door de slokdarm naar mijn maag vloeien. Kan ik hier iets aan doen?
Niet te koud en niet te heet drinken
Ik blijf nu last houden van diarree en zo nu en dan pijn linksboven/midden in mijn buik. Van obstipatie is geen sprake meer. Gemiddeld gezien heb ik het twee keer per dag, de ontlasting is dan echt dun en ongevormd. Soms is het iets steviger, maar nooit echt goed. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd echt wat meer stress ervaar rondom mijn darmklachten. Is langere tijd diarree (nu zo'n twee weken), normaal bij PDS en stress?
Pds angst en stress
Ik heb alleen de typische klachten die ik eerder wel had, zoals de paniekaanvallen, hoge hartslag niet. Op zich is dit natuurlijk fijn, maar past deze situatie dan wel in het plaatje 'angst'?
Ja, dat past
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
De laatste dagen heb ik 's avonds weer wat vastere ontlasting, wat ik vind vind. 's Ochtends nog wel last van diarree. Ik ben zojuist ook weer naar het toilet geweest en merkte op dat er een wat schuimerige substantie bij de ontlasting zat. Kan dit ook van eerder beschreven klachten komen?
Ja hoor
In het geval van alvleesklierkanker, is de pijn dan continu aanwezig? Ik sinds gisteren zo nu en dan een stekende pijn vlak boven/links van mijn navel. Ook heb ik geregeld last van mijn rug, op verschillende plaatsen. Verder heb ik pijn onder mijn linkerribben als ik opsta uit bed, als ik ontlasting heb gehad is de pijn vrijwel weg. Ik begin me nu toch wel weer erg druk te maken.. Ik ben de laatste week ook wat afgevallen, maar ik eet dan ook erg weinig.
Komt dit écht allemaal van stress en PDS? Ik heb geen eetlust, chronische diarree met onverteerd eten wat veel te snel naar buiten komt. Het gaat dan om een paar uur. Last van linkerbovenbuik, last van onderrug en last een van bepaalde plek in de midden in de rug bij een wervel, pijnscheuten door de bovenrug, afvallen en pijn in de maag na eten.
Ja dat kan allemaal
Het is dus niet nodig om dit aan mijn huisarts te melden?
Of je dat wilt doen moet je zelf weten. Maar nodig lijkt me dat niet