Hallo misschien klinkt dit raar maar ik ben echt super onzeker en depri
2 maanden geleden ben ik bevallen van een zoontje de hele zwangerschap was klote en was ik depri. Ik wilde alles weten over de bevruchting tot aan de bevalling toe. Ik focuste me meer om Hoe me kind eruit zou zien en zn gezondheid dan om t feit dat ik moest genieten. Ik was er 24/7 mee bezig de laatste weken ver ergerde het en de verloskundige en psycholoog constateerde een PD prenatale depressie maar omdat de verlos er niets mee deed is de psych pas later ingelicht en was ik bijna uitgerekend en konden ze niet veel voor me betekenen. Maar een mijlpaal was voor mij de bevalling ik dacht dan komt vast alles goed. Weg met de onzekerheden pijntjes en de dwanggedachten.
Helaas is het nog erger geworden. Ik zit er echt doorheen. De kleine is gezond ter wereld gekomen maar hij lijkt totaal niet op ons. Ik en me man zijn beiden van Tunesië donkerharig enz en de baby is super wit blond en grijze ogen. En nee het komt bij ons niet voor. Ik schrok ontzettend en dacht dit is niet mijn kind. Ik kijk elke dag of ik een gelijkenis zie die ergens op ons lijkt. Zn wenk brouwen zijn zelfs wit blond. Het werd nog erger toen ik in het ziekenhuis verbleef vla na de bevalling en de zusters zeiden dat ie zo blond was en dat continu ze waren nieuwsgierig naar me man en kreeg zoveel vragen waarom me kind zo licht en blond was. Nu begin ik zelfs te geloven dat de kleine niet van ons is of van mijn man en denk de hele tijd straks heb ik op iets smerigs gezeten ja weet ik veel van de melkboer is het iig niet want me man en ik waren bezig zwanger te worden zou wel heel stom zijn als ik dan een misstap zou begaan de gedachte al bah
Wat moet ik doen heeft iemand advies? Ben ik gek geworden elke dag denk ik bel de arts en vraag om anti depri pillen maar ben zo bang 🙁
Als het kindje niet van iemand anders is, dan moet je daar ook verder niet over nadenken. Van op iets smerigs zitten kun je niet zwanger raken. Het is een speling van de natuur.
het is overigens wel goed mogelijk dat je een depressie hebt. Je prenatale depressie is over gegaan in een postnatale depressie.
Ga naar de huisarts en bespreek het met je huisarts.