Ik ben henk en ik ben 20 jaar. Ik ben een beetje radeloos over wat ik moet gaan doen. de afgelopen maanden zijn voor mij zeer kut gegaan en ik blijf er in hangen. ongeveer 2 maanden geleden heb ik iemand gereanimeerd in de metro en die is 2 dagen later dood gegaan. ik ben uit elkaar gegaan met me vriendin en ben met groten stress mijn tentamen week in gegaan. ik heb 2/3 weken een trillend ooglid ervan gehad en ben bang dat ik misschien van school gestuurd gaat worden door me minderen prestaties. de laatste weken heb ik weinig eetlust en ontzettend veel stemmingswisselingen. het eene moment ben ik normaal en het anderen moment irriteer ik me ontzettend snel aan kleine dingen en word ik boos en vervolgens heb ik nergens zin in ook ben k ontzettend snel moe. ik eet nog wel gezond maar moet er veel moeite voor doen en slaap goed maar na 3 uur wil ik alweer het liefste in bed liggen. verder is me libido ook omlaag gegaan.
Ga naar de huisarts. Die kan je evt. doorsturen. Verder bent u wat gestresst door allerlei dingen van de dag, oa tentamens, uw vriendin die weggegaan is. U denkt nu dat de wereld bijna vergaat, maar dat is niet zo. Probeer erboven te staan. Ga op tijd naar bed. Niet teveel piekeren,niet teveel tv kijken, niet teveel internetten, en whatsappen etc.etc. ga joggen,3x in de week, bouw dat op, eet veel groente en fruit, neem vitaminepillen, dan kom de rest vanzelf wel goed. Streng blijven voor u zelf, maar vooral gedisciplineerd gaan leven..valt niet mee.. maar toch succes!
bedankt voor je reactie elisa,Ik zal wat punten proberen op te volgen. Ik ga zelf al 3x per week naar de sportschool en volg daar ook bootcamp in de ochtend (groepsles voor conditie en uithoudings vermogen) dat ik in de ochten maar daarna ben ik zo moe dat ik weer het liefst wil slapen verder eet ik iedere dag wat fruit en men groente. Ik heb nog wat vitamine pillen liggen die ik er maar bij ga nemen en zal proberen wat eerder naar bed te gaan ook al slaap ik nu lekker uit ivm een week vakantie. ik ga morgen een afspraak met de huisarts maken en kijken wat die er van zegt
Oke Henk, ik klonk misschien wat saai maar dat is de enige manier om er boven op te komen. Leid je eigen -gezonde- leven en LAAT je niet leven! Trek je niks aan wat anderen zullen gaan zeggen, zo van ``saaie Piet`` of iets dergelijks. Trek je eigen -gedisciplineerde-plan. Ik heb zelf jongens van jouw leeftijd en daar heb ik vaak commentaar van gekregen, aangezien ik vaak op hen mopperde.. Maar voorlopig lopen ze nu allebei met een dik diploma in hun zak..en hebben ze een prachtbaan in het buitenland. Dat kan jou ook lukken...wedden..Sterkte bij de dokter.
Heb je problemen zoals angsten of depressies? Of heb je last van vastzittende patronen in de kijk op jezelf, je relaties, je studie en/of werk? Hoe complex je probleem ook is, samen komen we er uit. Neem contact met ons op: 030- 22 55 555. http://www.lievegoed.nl/aanmelden-psychiatrie/
Bron:
http://www.lievegoed.nl/
Henk, ik zit in dezelfde situatie als jij, en kan me compleet inleven in de dingen die jij noemt. Die heb ik namelijk ook. Ik weet hoe moeilijk het is.
Het beste dat je kan doen is doorzetten. Ik zie ook geen kant op momenteel, maar het is het beste om door te zetten. Tijd zou de wonden moeten kunnen helen, en een afspraak maken bij een psycholoog kan heel goed helpen. Voor mij in ieder geval wel.
Als je wilt praten, geef het aan, dan kunnen we in contact komen.