Hallo mensen
iemand moet mij echt helpen… want ik word echt gestoord van mezelf.
Hier zijn mijn probleem..
Mijn naam wil ik graag anoniem blijven, ik ben 23 oud en ik kom uit china.
Probleem 1;
verlegenheid
Sinds mijn geboorte ben ik heel erg verlegen, toen ik in Nederland is gekomen werd ik vaak gepest, omdat ik heel andere cultuur heb. Op school ben ik altijd heel erg stil, omdat ik geen vloeiende Nederlands spreek en ze nemen mij nooit serieus.
als ik alleen op straat loop, dan raak ik direct in de war. Want ik weet niet waar ik moet kijken en als ik een groep jongeren tegen kom, dan durf ik niet naar ze kijken en voel ik als voor de lul staat.
Probleem 2;
Eenzaam
ik heb wel aantal vrienden en 1 best vriend. Maar toch voel ik heel erg eenzaam. misschien komt door dat ik heel snel verveel en ik heb gewoon niet in mijn zin. op Moment als ik iets wil gaan doen, dan is niemand met mij mee te gaan.
Probleem3;
Geweld/onzekerheid
ik ben erg bang voor mensen die mij niet leuk vind. Als iemand iets niet aardig tegen mij gezegd heeft, dan blijf het altijd in mijn hoofd zitten en geef zichzelf de schuld. Dan na word ik erg depressief.
Omdat Ik in verleden erger geweld gezien heb. Als ik zie iemand ruzie maken terwijl niets met mij mee te maken, ik word heel schokken van en mijn hart kloppen heel snel omdat ik erg bang ben.
Stel dat mijn vrienden “ mond ruzie” met andere vreemdeling, dan word ik ook direct bang. Want stel mijn vriend echt begint te vechten dan moet ik hem zeker helpen. Meestal ga ik meteen mijn vrienden te kalmeren. Mijn vrienden kunnen makkelijk zo iets vergeten. Maar ik moet altijd aan denken, omdat ik erg geschokt ben.
Conclusie;
Ik haat mij zelf heel erg, omdat ik geen lef heb. Ik ben bang voor iemand die mij niet leuk vind. Ik ben bang voor geweld omdat ik onzeker voel. Ik snap me zelf niet meer. Ik ben gewoon niet meer mijn zelf
Ik ben op dit moment heel erg depressief en frustreer. Ik heb altijd moeite met mijn emotie over te praten. Ik heb verder niemand over gesproken, ik wil eigenlijk heel graag een psychiater inschakelen, maar daar schaam ik heel erg voor.
Ik heb jullie hulp echt nodig anders kom niet goed met mij vooral met probleem 3.
Elke tips zijn welkom
Alvast bedank allemaal
Groet
H
Hoi H,
Ik lees je wanhoop. En zoals ik het zie, zijn je problemen niet zomaar 1,2,3, te verhelpen. Daar is tijd voor nodig, veel tijd om aan die problemen te werken samen met (een) deskundige(n).
Waarom je schamen om aan je huisarts voor psychische hulp te vragen ? Is dat zo'n grote schande dan ? Er zijn zoveel mensen die hulp vragen en dat is juist hartstikke goed om te doen. Dat heet "goed voor jezelf zorgen."
Dus hulp vragen bij je huisarts, is naar mijn idee, het beste wat je voor jezelf kan doen. Je zou je moeten schamen als je geen hulp vroeg, dat is pas echt dom ! Iedereen heeft wel eens hulp nodig, niemand kan alles alleen.
Gun jezelf de tijd te herstellen. En blijf geloven in beter tijden. Zoals het nu is, zo zal het niet altijd blijven. Ik wens je alle sterkte en wijsheid toe.
Ik hoop je hiermee iets op weg te hebben geholpen.
Groetjes Lara.