Beste dokters,
Ik zou graag advies willen over mijn kansen om door de medische keuring van de politie te komen. Ik voldoen aan alle eisen alleen is er 15 jaar geleden een bipolaire stoornis vastgesteld. Ik heb in totaal 1 depressieve episode en 1 hypomanie/ manische episode doorgemaakt.
Ik ben na de diagnose op Lithium ingesteld en nu bijna 15 jaar stabiel. Ik heb het nodige voor mijn kiezen gehad maar heb nooit een terugval gehad.
Er volgt nog een second opinion om te kijken of deze diagnose wel de juiste is. Alleen heb ik begrepen dat 1x een manisch episode standaard betekent dat er sprake is van een bipolaire stoornis.
Reden voor de second opinion zijn de twijfelen of er misschien meer sprake is van ADD.
Nu is mijn vraag kan ik met deze diagnose en het gebruik van Lithium door de medische keuring van de politie komen? In ondervind geen hinder van de aandoening en ik ben vanaf de diagnose tot nu stabiel gebleven. Volgens mijn behandelend arts hoef ik iig niet te vrezen voor de nachtdiensten als ik maar let op voldoende slaap. Nachtdiensten zijn over het algemeen voor niemand gezond.
Hebben jullie tips om mijn kansen om door de medische keuring te komen te vergroten?
Kan ik misschien in contact komen met een keuringsarts hierover?
Alvast bedankt voor de moeite!